/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Speget lammekølle
Fra : jensviggo
Vist : 2925 gange
25 point
Dato : 10-02-13 09:47

Vi har købt et lam, har fået det parteret, og vil nu skal der laves speget lammekølle, jeg ved fra tidligere, at køllen skal ligge i saltlage i 3 uger og hænge i 3 uger, men jeg er i tvivl om lagen hvor kraftig skal den være.

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 25 point
Dato : 10-02-13 15:08

Måske der er nogle fif herfra Bonderøven-

http://www.dr.dk/DR1/Bonderoeven/index.htm#/67865

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-13 15:33
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-02-13 15:41

Et lille fif, en hel lammekølle er svær at få helt ned i lagen i en beholder i køleskabet, jeg bruger store (mad)plastposer til saltning/marinering af kød, de fleste supermarkeder har dem op til ca 20, rigeligt til en lammekølle.

Sørg for at få luften ud, så skal posen med kødet bare vendes engang imellem!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 11-02-13 10:37

Tak for svaret smuller54. Superlink, og tusind tak.

mvh

jensviggo