/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP printer PSC 1510 All-in-one
Fra : kirstensophie
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 09-02-13 11:50

Hej
Nogen derude der kan hjælpe med et printerproblem?

Printeren kan pludselig ingenting og giver fejlmelding: der mangler papir, - hvilket der ikke gør!
Jeg kan heller ikke scanne - hvilket jeg normalt gør, uden at der er lagt papir i. Her melder den også "mangler papir".
Har prøvet at genstarte, lagt mere papir i - forsøgt at printe, scanne og kopiere - intet sker uden ovennævnte melding. Printeren har øvrigt lige fået nye farve- og sort/hvid patroner, så dér ligger problemet ikke. HP's hjælpefil med forslag til afhjælpning af problemer virker heller ikke.
Gode idéer til løsning af problemet modtages gerne

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-02-13 11:54

Du kunne evt. prøve at afinstallere printeren og geninstallere den igen...

Det kan være en funktion i programmet der driller.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-13 11:58

Er der ikke en Annuller knap ved siden af en advarsels lampe som blinker? Prøv at trykke på Annuller nogle gange

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 09-02-13 12:05

hej - det med at afinstallere har jeg ikke prøvet - det vil jeg gøre senere i dag.
Annullér har jeg til gengæld gjort adskillige gange uden resultat.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-02-13 12:10

Er der noget papir, der sidder fast inde i printeren? Kaldet paperjam?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-02-13 12:27

Havde en Canon printer med samme fejl. Er ked af at side det, men den røg på losseren . Det skyldtes et defekt printkort der nok havde en løs forbindelse.
Måske der er den defekt føler der hvor papiret ligger. Eller noget andet kan forårsage fejlen.
Derfor anbefaler jeg selvfølgelig at du afprøver alle forslag. De skader da aldrig.

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 09-02-13 12:37

Hej - har åbnet fronten og der er ikke synligt papir som sidder fast - og ja, måske ender den på "lossen" - hvis af- og geninstallation ikke virker.

Men foreløbig tak for alle indslag. Jeg vender tilbage senere i dag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 13:10

Prøv at skift usb port, somme tider kan en port godt låse sig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-02-13 13:28
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-02-13 13:31
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-13 22:47

Er det mon ikke et printkort i PCén, der menes?

Ved ikke, hvilken model, jeg har, men du få den for at afhente den, hvis du skal have en ny.

Checker lige imorgen - det ér HP med alt i. Husk at gemme strøm og printerkabel (usb) for det mangler min.

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 09-02-13 22:59

Hej til alle, der har svaret på mit printerproblem

Tak for alle indlæg - har afprøvet det meste - men mangler at forsøge "kolde afvaskninger" og lignende som det foreslås i videoen fra YouTube
Men tak til alle for gode forslag til løsning af problemet

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-02-13 10:37

Citat
Hej - har åbnet fronten og der er ikke synligt papir som sidder fast -

Måske spørger jeg dumt, men har du også kigget bagpå.

På min egen (psc 1217) er der et gitter bagpå, som kan pilles af, nogle gange når min har drillet, så har det hjulpet at pille gitteret af og sætte det på igen, også selvom der tilsyneladende ikke var nogen problemer dér.

Annuller spørgsmålet
Fra : kirstensophie

Dato : 27-02-13 22:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål