/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ventilat: omdrejningsreg OG bevæge
Fra : jorael
Vist : 588 gange
300 point
Dato : 07-02-13 12:03

Regulering af en kanalventilator CBU.
Det er muligt at kombinere en Lindab VRT omdrejningsregulator med en LBS bevægelsessensor eller en CHS fugtughedsmåler (som bryder). På hvilken side af VRT skal elektrikeren sætte LBS eller CHS? Findes der et diagram over dette?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 07-02-13 12:30

Bevægelsessensoren og fugtighedsmåleren er vel beregnet til 230V .
Hastighedsregulatoren (som ikke er en regulator ) nedsætter spændingen til ventilatoren.
Derfor skal sensorne sidder før regulatoren. DVS. på 230 V siden

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 07-02-13 16:36

Tak for svaret transor. Så er jeg bedre klædt på til at tale med installatøren om placeringen.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 03-03-13 08:12

Hvis der stadig er nogle på linjen: Er energiforbruget mindre ved mindre spænding; fx position 2 frem for position 4 (på en VRT)?