/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
MAC - Ipad 2 netbank ??
Fra : Eyvind
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 06-02-13 17:10

Hej.
Jeg ejer altså ikke sådan et dyr selv, men kender en der gerne vil på netbank med dyret.

Når browseren er startet kommer banken og klager over Java.
Der er link til Java, men tilsyneladende skal den gamle Java ud først.

Jeg er ikke meget for at rode inde i en MAC, og evt. skabe endnu en uven.

Så hvad er det lige der skal gøres - helst for dummies.

Hilsen fra et MAC analfabet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-13 17:13

Køb en PC til vedkommende eller lån ham/hende en af dine når der skal netbankes!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-13 17:21

Jeg har altså kun tre bærbare og en stationær tilbage................jeg kan ikke overskue hvordan jeg skulle undvære en af dem i bare 5 min.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-13 17:26

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-13 19:09

Tak for svaret Klaudi. Det er den næstbedste løsning. Det gi'r 5 stjerner.

Jeg har nemlig ringet til en som også har en Ipad, og de har hentet en App hos AppStore.
Så det må han/hun også gøre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-13 19:15

velbekomme

Fino, der er noget mystisk noget ved de der ipadder, har hjulpet en kollega med en, jeg kan ikke hitte ud af den!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-13 19:52

Hvis jeg en dag får solgt mine gamle camera, så køber jeg not en tablet med win eller ubuntu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-13 21:35

not - nok

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 06-02-13 21:56

Det er ikke muligt at benytte NemID på mobile enheder der benytter Android eller iOS som styresystem. Denne mulighed blev totalt ødelagt af klaphattene som udviklede NemID og der er ingen udsigt til at det er noget der vil blive rettet op på.
Før NemID kan virke skal både browseren der benyttes, operativsystemet browseren afvikles under og den installerede java version godkendes af NemID's udvikler. Og hverken Android eller iOS har opnået en sådan godkendelse.

Men mange banker har selv udviklet løsninger som kan afvikles uden browser, java og NemID: Både Nordea, Danske Bank, Jydske Bank, Saxo Bank og en række sparrekasser har udgivet små programmer (apps) der kan klare opgaven på både Android og iOS.

PS: Dette spørgsmål er fremsat under kategorien "Mac OS", men har intet med Mac OS at gøre. iOS som findes på iPhone og iPad er IKKE det samme som Mac OS X der findes på iMac, MacBook og MacPro.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-13 10:46

Tja - det er jo meget flovt at lægge dette spørgsmål i den helt forkerte kategori.
Det beklager jeg meget UlrikB.
Kategorien "Ander operativsystemer" havde nok været mere passende.

Alt hvad der hedder Apple er for mig "en by i Rusland"

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 07-02-13 14:55

Sandsynligheden for at få et svar der faktisk indeholder en løsning som er realistisk, praktisk og brugbar øges når spørgsmålet fremsættes i den korrekte kategori. Når du rammer den rette kategori vil der, med stor sandsynlighed, være flere af de brugere der følger kategorien som faktisk sidder inde med den viden og information du har brug for. Det svar du har godkendt er jo egentligt ikke så meget bevendt, idet det jo ikke anviser nogen løsning på dit oprindelige spørgsmål, om hvordan du kan benytte netbank på din iPad. Som nævnt i mit første indlæg, i denne tråd, findes der faktisk en løsning på dette problem og du kan godt bruge netbank på din iPad, forudsat at din bank altså stiller den nødvendige software (app) til rådighed (hvilket alle de store banker gør). Men ingen af de der har taget sig tid til at fremsætte indlæg i denne tråd er blot i nærheden af at komme med et reelt svar. Og det er min vurdering at dette urimeligt ringe resultat i nogen grad kan skyldes dit valg af kategori. Det er på denne baggrund at jeg tillader mig at henlede din opmærksomhed på, at du måske kunne opnå et mere anvendeligt resultat, hvis du blot var mere omhyggelig med valget af kategori.
Der er ingen grund til at du skal beklage noget overfor mig af denne grund.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-13 16:14

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-13 16:47

Citat:
"Tak for svaret Klaudi. Det er den næstbedste løsning. Det gi'r 5 stjerner."
/citat.

Af hensyn til dem som kigger ind i spørgsmålet, har jeg netop påpeget hvad løsningen skal være:
Citat
Jeg har nemlig ringet til en som også har en Ipad, og de har hentet en App hos AppStore.
Så det må han/hun også gøre.

Klaudi........................du sover.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-13 17:01

uuups er vågen igen

Kommentar
Fra : Eyvind