/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Bibzoom
Fra : mig-selv
Vist : 725 gange
60 point
Dato : 06-02-13 08:04

Hvor ligger de musknumre man ´låner´ henne på sin pc?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-02-13 08:08

der hvor du har dine downloads

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-13 11:46

Citat
der hvor du har dine downloads

Nej, og heller ikke andre steder på min pc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-13 21:21

Det er ikke så nemt at komme til at kontromåle på en lambda sonde .

Det nemmeste er hvis der kun er to ledninger til den. Så skal du på et sted have måleledninger sat på og måle spændingen medens motoren kører. Den skal være gennemvarm og sonden forbundet.
spændingen skal hoppe med interval mellem ca. 0 og ca 1 volt.

det er reelt en iltmåler. Den bruges til at motoren kan finjustere luftoverskudstallet som man traditionelt har kaldt lambda. for meget luft, så er det over 1. for lidt luft til fuld forbrænding, så er det under 1.
Tilbage i tiden kørte benzinmotorer med lamda under 1 ,især i tomgang, og med fuld gas. Det gav en bunke kulilte, sod og andet svineri, men motoren gik godt.
Med lamdasonden som skifter signal eftersom der er luftoverskud eller ej , kan komputeren regiulere lige til grænsen. Motoren kan gå rimeligt uden at svine.
Når man er lige omkring grænsen vil man det ene øjeblik være en anelse ovewr og det næste en anelse under. Derfor skal spændingen hoppe mellem 0 og ca 1 V.

Hvis den står konstant i en af grænserne , er der noget galt. Fejlen er ikke nødvendigvis i lambdasonden.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-02-13 19:21

Citat
Det er ikke så nemt at komme til at kontromåle på en lambda sonde .

Du skal vist have flyttet dit svar lidt længere op, transor?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 14:28

Citat
lambda sonde

OK, hvor ligger den så henne på en pc.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 60 point
Dato : 09-02-13 15:09

nu bruger jeg selv IDM,
der kan jeg nemt bestemme hvor,.. og i hvilken mappe downloads skal ligge,

men hvis du henter et musiknr, fx 'lille Peter edderkop' ...
så burde du kunne finde mappen, med musiknummeret, ved at skrive hele,.. eller en del af sangen
i start / søg (i alle programmer og filer)

hvis din PC er ok.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 16:57

Så må du have en speciel side at hente det på, ELLER mit login virker ikke mere.
For at høre hele numre skal jeg installere deres nye aps.
Citat
Ingen adgang - Vi beklager
Bibzoom kampagnelogin kan kun bruges i den nye Bibzoom applikation, som du downloader på forsiden. Hvis du ønsker at høre musik via bibzoom.dk, skal du bruge dit bibliotekslogin (samme login, som du bruger på dit lokale bibliotek). Hvis dit bibliotek ikke er med i Bibzoom, kan du komme på ved at bruge kampagnelogin i Bibzoom applikationen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 16:58
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-02-13 19:32

det er nok bedst med et lånekort,.. ja,
sygesikringsbevis kan vist også gøre det,........

så,.. KAN,.. du (bla.) hente musikken ned på din HD,...

det sådan ud,
http://peecee.dk/upload/view/401010

spilleliste kan du vel oprette i ethvert musikprogram,..
så er du også uafhængig af nettet.

bortset fra det,.. så var jeg lige ude og køre en tur i dag,
på min lille lejede MC,
så ser jeg pludselig et par lækre maskiner, stå og skinne så skønt i solen,...
http://peecee.dk/upload/view/401033
http://peecee.dk/upload/view/401034
http://peecee.dk/upload/view/401035
http://peecee.dk/upload/view/401036
http://peecee.dk/upload/view/401038
http://peecee.dk/upload/view/401039
http://peecee.dk/upload/view/401040

så nu har jeg fået lyst til at købe en 'rigtig' MC,.. om et par mdr.
dog lidt, (meget),... mere ydmyg end dem på billederne,...
men jeg har læst at Honda skulle lave rigtig gode maskiner, (måske de bedste)
spørgsmålet er bare hvilke årg. / modeller, (især motor),.... ?

mener du har omtalt den / dem engang,. ?
ca. 400 cm3 -> op. ....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 20:17

JO: tak, har haft login med koder, men pludselig virkede det ikke mere.

Og ja, jeg har da haft haft et par cykler gennem tiden.
I den billige klasse og ikke helt store motorer (40HK) er det mc som Suzuki 400 og Honda 400 der er de billigste at holde, storset ikke andet end olie og kædekit og et par nye sko engang imellem,
De kan købes for et sted mellem 5 og 10000.- samt de er nemme at syne, dog skal du passe på med at bremse skiven/rne ikke er slidte, da en enkelt sagtens kan rende op i 3000.-
der er flere af slagsen til salg for billige penge på G&G
Om du køber 2 eller 4 cyl er lige meget, de trækker næsten ens, kun lyden der er mere hidsig på en 4cyl, og alle de små maskiner render næsten op til 30km/l hvis de er justeret rigtigt.
Lad endelig være med at købe en brugt Bandit, da det storset kun er unge mennesker der har haft dem, og de er IKKE altid tilkørt pænt, med masser af fejl som tiden går.
Så findes der også noget i stil med den du viser billeder af, med V motor, de kan dog godt volde problemer, mener det er noget med det elektriske, som ikke lige er til at ordne.
Honda CX 500/ 650
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/honda/annonce/18376053-honda-cx-500
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/honda/annonce/18297905-honda-cx-650-costum
Dog ikke denne:
https://www.google.dk/search?q=honda+500+shadow&hl=da&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EJ0WUd6tBO7E4gT9-IC4DQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1008&bih=558
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/18358140-suzuki-450

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 20:22

Glemte lige, køb kun kvalitets dæk, de små maskiner skrider meget hurtig med hjulene, når der er bare en dråbe på vejen, og har man ikke prøvet det før, så sker der sjov og skægt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-02-13 23:05

Citat
JO: tak, har haft login med koder, men pludselig virkede det ikke mere.

Mm,.. Bibzoom er godt nok blevet ændret mange gange,
- mit passord / kode, står på mit lånekort,
og lånekortet er så gammel, at jeg ikke husker præcis hvornår det er fra,
men min. 15 - 20 år,.. mest sandsynlig ældre,

det fungerer perfekt,.. både i IE9, Firefox, og Chrome, (Win 7 32 og 64)
også udenfor DK,

kan dit bibliotek ikke hjælpe,.. ?
evt. prøv om det virker på bibliotekets egne PC,er.

mht. MC
tak for god info,...

interessen startede faktisk sidste år april - maj,
der var en Honda MC med på bilauktion,..husker ikke størrelse og HK, men 4. cyl.
så 'bare' ud til at trænge til en 'kærlig hånd / klud'

tænkte til en pris af omkring 16.000 kr.... det må sq da være billigt,
årg omkring 2000, .. fantastisk lyd, alt pænt og velh.
men det er risikabelt at byde på noget man ikke aner en skid om,
så har planer om at lære det mest nødvendige, inden foråret rigtig kommer igang,
--- derfor spørgsmålet,..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 00:30

Prøver lige at snakke med Biblioteket, det virkede som det skulle sidste år.
-------

Ville holde mig fra auktioner.

Det første du bør gøre er at komme når motoren er iskold, så kan du høre mislyde
samt se om den bruger olie ved opstart, om den smider olie inden motor er varm.

Mange skriver at den trænger ´bare´ til en justering af ventiler/ knæstkæde,
man kan så undre sig hvorfor de ikke selv har fået det lavet, enkelte motorere skal adskilles for en ny knastkæde
og med en værkstedspris på ??? 550 hos min forhandler, så bliver det hurtig en dyr fornøjelse.

ALT EL skal virke (ingen strømtyve) samt den skal lade som den skal, få det tjekket - meget dyrt på visse modeller.

Tjek bremskive/r, de kan koste op til 3500.- pr styk.
Kabler til bremser og kopling må ikke knirke, tegn på at kablet ikke har det for godt.

Helst se på en mc med plade og forsikring, da den har kørt indtil nu, men kan også være en fælde,
da mange ikke selv vil køre den til syn.

Tjek selv olie - og gerne til kanten, mange vil gerne bruge en ½L pr 1000km, da de sikkert er vandt til det.

Prøv den før køb, koplingen skal tage fat øjeblikkelig, ikke noget med at glide eller knurre.
Ryst styret ved forskellige hastigheder, har den tendens til at slå med røven
skal der nye lejer i forgaffel og bagtøj - muligvis nye fjedre - det kan dog være en varig fejl - skævt stel,
og så er den altså ikke behagelig at sidde på i en rundkørsel eller motorvej.

MEN:
Tag dig ikke af rust og skønhedsfejl/ dæk og kæde - (selv skifter jeg kæde og dæk hvert år
og det koster mig max 2000.-)- det sænker prisen og sikkert rimelig nemme at rette
hvis du ikke har 10 tommeltotter, ellers meld dig ind i et mc forum/ klub, der er altid hjælp at hente.
Og ikke ale der kører mc er rockere, men bare mennesker der vil ud i det blå.

Endelig: køb noget tøj der kan holde på din HUD og HÅR
det behøver ikke være mode, det er altid dyrt, en brugt dragt kan købes for 500.- og op.

Og så har jeg sikker glemt en masse, men kan sgu heller ikke huske alt.

Kører du selv til syn, så ser de som regelt kun efter lys/ bremseskiver og lyd
samt han tager en tur rundt om hallen - og du får dine papirer.
Har selv kørt mine til syn uden problemer.

Endelig kan du købe en tysker, der skal betales ? Told, men det er ikke meget
samt har den en vis alder og patina, mener jeg det intet koster, men så er den altså også gammel.

Foriskringer kan fåes til 450.- som Veteran, men så må du ikke bruge den som en normal mc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 00:36

Glemte lige at du skal se efter om pakningerne ´sveder´ gør de det, kan det også koste.
At skifte en knastkæde på min egen, ville tage mig 1½ time og et par sodavand
det var den tid det tog mig at skifte en knastaksel, (som desværre åd den ene knast)
så på med den gamle igen.
sådan er det så nemt på de gamle maskiner, ikke så meget teknisk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-13 09:36

Mange Tak for en god og brugbar brugt-MC-køb-Guide,....

det jeg vil bruge en MC til, er som en slags investering,.. i noget der er en nydelse,
for øje og øre,
men også kan bruges til at 'smutte' en tur i ny og næ,.. de få dage om året DK har sommer (vejr)
så en Veteran ville passe mig fint, dvs. + 35 år. ikk' ?

det er vel også begrænset hvor meget det koster i vægtafg og forsikring, ?

nu har jeg fået den ide at jeg bedst kan lide en 4. cyl -- (mest lyden :)
og hvis den ellers er ligeså holdbar / problemfri,
men hvordan ser man,.. på modelbetegnelsen, og u/billed,.. at det er en 4. cyl motor.

hvor længe kan den,.. som veteran,.. køre inden den skal synes,
altså når pladerne bliver på,.. og vægtfg og forsikring er betalt,

jeg har lige set et par stykker som nok kunne bruges med lidt ændringer,
vil gerne ha' den nogenlunde original,.. men måske med et slags 'gammelmandsstyr',
http://www.dba.dk/honda-cb-400-four-400-ccm/id-89564516/

http://www.dba.dk/honda-cb-750-ccm-75-12345/id-89520024/

http://www.dba.dk/honda-cb-500-500-ccm-75/id-89165416/

faktisk utroligt hvad man kan få for 5 - 15.000 .. ikk'

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 13:36

Normal vægtafgift er 640.- og måske billigere.
Forsikring:
http://www.veteranforsikringdanmark.dk/Motorcykel.1161.0.html

Om den er 2 eller 4 cyl er lige meget, de holder til det de er lavet,
det kan dog være dyrere at udskifte dele til en 4 cyl.
Men 4 cyl har en mere hidsig lyd, hvorimod en 2cyl lyder mere som en Englænder.

Du kan se billeder og data af mc på denne side
http://www.bikez.com/

Motorcykler skal KUN synes en gang, ellers kun hvis du afleverer plade
eller sælger den efter 1 år fra sidste syn.

Dem på links er rimelig billige, har dog set dem billigere.
Du kan sikkert få sælger til at slå lidt af prisen

Der ligger en forhandler nede ved ?? mellem Århus og Kolding, han er lidt af en Cowboy
men kan ikke huske navnet = han har masser af anoncer i online aviserne
og der kan du sikkert være heldig at finde en meget billig mc, som han ikke selv
gider sætte i stand til syn, i de fleste tilfælde skal der kun nye dæk på.

Ellers var denne særdeles billig, hvis det er den endelige pris:
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/kawasaki/annonce/17925932-z-400-custom

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-13 20:13

Jeg takker endnu engang,
- er meget glad for alle informationer og link,...

mht. dit 'Kawasaki' link,.
jo,.. det ser billig ud, og havde det været for 10 - 15 år siden,
havde jeg nok gået i gang med den,

men jeg er nu mere forelsket i Hondas 4. cyl. maskiner,.. og lidt bedre stand,
så - tror jeg holder fast ved den beslutning,,. !!

Citat
Der ligger en forhandler nede ved ?? mellem Århus og Kolding, han er lidt af en Cowboy
men kan ikke huske navnet = han har masser af anoncer i online aviserne

jo tak,.. kender ham,... (lidt),... bor tæt på,
det må være brdr. Jensen
http://jensenas.dk/ ..... altså (A/S) ...
det er en værre 'sprællemand',.. der er vist ikke den ting han ikke har prøvet at tjene penge på,
men nogle af dem må vel havne i kassen,... eller også har han en enorm kassekredit,
der står i hvert fald for mange penge på 'hylderne',..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 22:21

Citat
http://jensenas.dk/ ..... altså (A/S) ...

Ok ja det er ham, kender ham ikke personligt, men han har da nogle gode tilbud, engang imellem.

Kom lige til at tænke på at når du gasser en mc op, så skal den tage gas af øjeblikkelig og gå ned til tomgang,
ikke noget med at den står og damber gassen af, gør den det så er karburatore enten justeret forkert
eller der skal nye indsugningsmembraner på, også en dyr fornøjelse 250.- + pr styk,
hvis man ikke kan finde dem brugte, link kan du finde de normale priser på nye dele, hvis de kan fremskaffes.
http://www.atmcteknik.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-13 23:14

Joo tak,.. synes jeg kan fornemme det er lidt det samme som med biler,
altså,.. i mange tilfælde er det en bedre forretning at betale lidt mere for noget der er i orden / velholdt,

af og til,.. har jeg fristet mig til at købe,.. eller vælge den 'billige' bil / projekt / løsning,
blot for at erfare at den,.. totalt,.. blev dyrere end den 'dyre',..
pgra. de ekstra 'stumper' og arb. tid,. der skulle smides i projektet,

kunne tænke mig det måske er noget af det samme med MC,..

i grove træk,.. er der 2 typer bilejere (sikkert også MC)
dem der er gode ved,.. og passer / vedligeholder deres køretøj,
og dem der er lige modsat,.. skider på det hele,.. og kører indtil det ikke kan mere,
den nye ejer, får så et køretøj der er totalt nedslidt. (og selvfølgelig langt dyrere at restaurere)

Ps,.. synes ellers jeg har set mange billige dele til HONDA 400 - 500 på Ebay,

men måske skulle jeg også kigge lidt på reservedelspriser her i Thailand,
her kører næsten ikke andet end Honda og Toyota,
noget med speciel lemplige vilkår for Japan,.. !

-- europæisk køretøjer udgør ca 5 - 10 % ....

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-13 18:44

Tak for svaret EA_HS.

var på Biblioteket og få oprettet mig - i en anden kommune, men det virker sg_ stadig ikke
så det må bære Biblioteket der er noget galt med, eller også er jeg bandlyst for at rippe dem.

Sjovt nok kan jeg låne film online, så...helt galt står det ikke til.

BTW: aldrig køb en MC du ikke kan rejse op selv
Så står alle mennesker bare og griner af dig, når der kommer en kranvogn..
Hvis man selvfølgelig er så uheldig at lægge dyret ned, sidst jeg gjorde det, nå det er en anden historie.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-13 14:06

Kan så lige tilføje, at Kommunen er trådt ud af samtalen angående musik.