/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ledningskaos
Fra : gamle37
Vist : 712 gange
40 point
Dato : 04-02-13 06:55

Jeg har en Honda Trilet, som jeg er meget glad for. Den er fornylig blevet gennemrenoveret, og den kører helt perfekt.

Men der er et eller andet sted mellem tændingsnøglen og starteren, hvor det ikke virker. Jeg har derfor sat en ledning direkte fra batteriet til starteren.
Men det duer jo ikke i længden, så jeg ville gerne i forbindelse med nogen, der kan hjælpe mig med denne ledning og måske lære mig lidt om elektriske forhold på en knallerty

Jeg er blevet snydt af et par mekanikere, så jeg vil helst gå i en lang bue udenom sådan nogle.

Jeg vil gerne betale, hvis jeg får et ordentligt resultat eller jeg kan tilbyde lektiehjælp i dansk.
Jeg er 75 år og naturligvis pensionist, så jeg er klar på alle tidspunkter.
Ring evt. 2122 6556
Jeg bor i Albertslund

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 40 point
Dato : 04-02-13 08:05

Fejlen kan ligge i ledningsforbindelser til tændingslås, fra tændingslås til startrelæ, og startrelæ til startmotor.
Desuden kan en af følgende være defekte: tændingslås, startrelæ og / eller startmotor.
Start med at gennemgå / rense ledningsforbindelser.
Fejlsøg derefter på tændingslås, startrelæ og startmotor.
Et multimeter er et uundværligt værktøj.

Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : gamle37

Dato : 04-02-13 12:00

Tak for svaret nilsg.
Kan du anbefale et multimeter? For det er vel ikke godt nok med Silvan eller Bauhaus eller den slags.
Jeg er så glad for min Honda og satser på på at have det bedste værktøj.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 04-02-13 12:39

Min erfaring med multimeter er at de de billige digitale er nøjagtige nok til almindelig fejlfinding i husholdningen og til motorkøretøjet.
Prisniveau 50 - 200 kr.
Det vigtigste er at du har fulgt med i fysiktimerne, så du kan skelne mellem ohm, volt, watt, ampere.

Nilsg