/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Første kniven ??
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 2150 gange
200 point
Dato : 03-02-13 18:43

Er der nogen der inden for jagt-jargon kender det udsagn "at første kniven" ?? Er der måske også noget der hedder "at anden kniven" ??
Jeg ser frem til en frugtbar debat !!
ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-02-13 19:19

Citat
"at anden kniven"

Er det første ikke " at fører kniven" , lidt a´ la´, smide med sten, når man bor i et glashus, feje for egen dør, hvem vil smide den første sten

Nej,- men der er en and, som hedder skeand, og en lille fiks fisk, som hedder gaffelbider, som pynter på et par gejleæg, verso Wienerschnitzel , så er der noget som hedder gaffatape, på tysk- Panzertape-, som man kan holde en Ballerøv i ro med.

har dit indlæg lidt med Ballerøven´s mishandling af danske sprog at gøre måske

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-02-13 19:29

Citat
gaffelbider

Gaffelbidder

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-02-13 20:08

Der findes X´er som lyver. Ingen af dem mødte op til møde, som de ellers havde sagt de ville. Årsag: Den ene ”ture” ikke. Den anden var ”fulde syg”.
Kommer de mon til det vigtige møde i morgen?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-02-13 20:16

Go-daw igen, din fede gøgeunge eller nasseprins, hvad skulle de kære XX´r være bange for?, der er sgu ikke meget " bid" i dig,- kvajpande!

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 03-02-13 21:46

Første kniven..? Jeg studsede godt nok over ordet, og tænkte: "Det var ligegodt grovt"
Nå men tiden gik, som tiden den gør. jeg logger ind på DJ-debatten og læser et indlæg - skrevet af "vores ven", Bent Ballegaard. Bent skriver i sædvanens tro, en mængde vrøvl uden hoved og hale. I indlægget sidste linje, vil Bent gerne tilføje en klogt citat - dér, hvor vi andre havde skrevet - "Skomager bliv ved din læst" skrev "den kloge forfatter"

"bliv ved dine affaldsposer.."

Den ene ”ture” ikke. Hvilke ture - turde han ikke køre på..?

"Første kniven" - er det et af Bents visdomsord til folket..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-02-13 23:03

Hvorfor kan I x`er ikke svarer, på et simpelt spørgsmål? – Hvor blev i af??

Det er da uhøfligt, at sige man kommer også blot, at blive væk.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-02-13 06:59

Kaptajn, første kniven kan du læse om på DMK-online
Så så bette Knudsen, vi var der, men du manglede modet hvis du fortsætter i samme stil på DMK bliver du udelukket fra debatten, det vil gøre mange glade og få flere til at deltage

SHV, har styr på Knudsen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-02-13 08:24

Nåh lille Balledoof !! Du har været påfaldende tavs siden mødet i DMK's Vejle-Horsens afdelingen !!
Var det fordi du havde skidt bukserne fulde p.g.a. de verbale tærsk du fik på mødet ??

Det er da uhøfligt, at sige man kommer også blot, at blive væk var din konstatering - til gengæld har du igen været fuld af løgen, da du inden mødet påstod du ikke skulle deltage, men at du skulle deltage i et andet møde, hvor dine km-penge udgjorde godt kr. 500 !!!! Igenløgenog latin fra din side !
På mødet fremgik det tydeligt, at du er i voldsom miskredit hos de fleste af de øvrige medlemmer, samt, som Sandheden skriver, også på DMK-Online.dk, hvor du nu har fået et vink med en vognstang om at opføre dig ordentligt, ellers så ................... !!!
Men nu jeg har fat i dag, så kan du jo svare på spørgsmålet jeg har stillet, da det er stillet af dig på DMK's hjemmeside - så lad høre - vi venter spændt !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-02-13 09:59

Jeg har været inde på omtalte side og læse.
Om jeg er overrasket..? Neiiiij, det er jeg ikke !!

Nu kan Knudsen snart tilføje endnu et debatforum, hvori han er "populær"
Lad os nævne - for en god ordens skyld, hvilke debatfora Knudsen har fået fem kolde tæer i røven fra.
Jagtformidlingen
Netnatur

Flere advarsler fra.
DMK
DJ-debatten
- Og sjovt nok, på grund af personfnidder fnadder og løgen

Jo, Knudsen vil så gerne være den menneskelige udgave af en kamphund - men ender som en lille ynkelig uvorn tæppetisser

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-02-13 09:59

Du har jo lige skrevet, at du ikke var med til mødet – hvem siger, at man ikke kan have to møder på en dag?
Jo, der skete virkelig forandringer på det møde og som jeg sagde: Glædeligt for nogle få, men sørgeligt for mange flere..
Svar nu X`ere hvorfor lyver og digter I om noget I ikke har forstand på eller været med til????
Truslen om, at blive udelukket af at Jer tager jeg ganske roligt.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-02-13 10:17

I gamle dage var hofnarren totalt fredede og kunne sige ting, som andre mistede hovedet for.
Herinde, samt de få steder, du endnu kan berige med dit vid, er og bliver du hofnarren over alle.
Der er en stor forskel, hofnarre var ganske godt begavede, og havde en stor indflydelse på mangt og meget, det kan man just ikke hænge på bagsmækken på Ballesprederen´s CV, alias gøgeungen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-02-13 10:25

Jo, der skete virkelig forandringer på det møde og som jeg sagde: Glædeligt for nogle få, men sørgeligt for mange flere..

Ja lille Doof, man må jo nok sige at det blev en sørgelig dag for din person - helt til grin !!

Svar nu X`ere hvorfor lyver og digter I om noget I ikke har forstand på eller været med til????
Truslen om, at blive udelukket af at Jer tager jeg ganske roligt.

Vil du ikke godt lige bivise disse udsagn ?? Har du iøvrigt ikke fået at vide hos din livlæge, en anden af dine venner (inu) , at du skal gå i seng senest kl. 22, hvis du vil gøre dig håb om en god og sund alderdom - vi er mange der bekymrer os om dit helbred, så også bare en smule for vores skyld ?? Spis nogle rå gulerødder hver dag - det er godt for fordøjelsen og dænderne

ØV4
Multi-X³

NB Får og geder elsker også gulerødder - så kan du jo stjæle lidt fra dem - billigt, ikk'?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 14:52

Kæære Øjenvidnet4

Udtrykket "förste Kniven" er - så huit jeg husker det, stammende fra Sverige, hvor det udtrykker dit første bedrag overfor et andet mernneske, som står dig nært, altså der hvor din "uskyld" ryger fløjten.

Mens jeg i en sommerperiode arbejdede i Jävle hørte jeg faktisk en norsk skovarbejder råbe: Ja, det var vel førstekniven din" som afslutning på en privat diskussion en fælles bekendt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-02-13 15:19

Det X`er godt nok for X`erne lige nu!

Ø4X`et er gået helt i selvsving og skriver om et møde, som han ikke deltog i og som der heller ikke endnu er kommet referat fra - I guder ville din guro i Humlebæk sige. DLS eneste medlem på Sjælland.

Jeg glæder mig til et andet møde i aften. Der ved jeg, at der ingen X`e kommer. Der tør de nemlig heller ikke møde op

Jeg skal nok fortælle Jer hvordan mødet er gået, sidste år måtte vi have den store sal på stedet..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 16:20

For Statan da. Her kommer en rettet udgave:
Kære Øjenvidnet4

Udtrykket "förste Kniven" er - så huit jeg husker det, stammende fra Sverige, hvor det udtrykker dit første bedrag overfor et andet mernneske, som står dig nært, altså der hvor din "uskyld" ryger fløjten.

Mens jeg i en sommerperiode arbejdede i Jävle hørte jeg faktisk en norsk skovarbejder råbe: "Ja, det var vel førstekniven din" som afslutning på en privat diskussion en fælles bekendt.
Altså en handling som når man stikker en anden ned bagfra.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 17:46

Nåh sådan!!! Inde på DMK-siden udstiller Ballehoff sig igen i offerrollen. Nogen har ført kniven mod stakkkels Ballehoff. Han må snart ligne et pindsvin.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-02-13 17:49

Ro på, lille Ballegård ! Jeg synes lige du skal bivise at jeg ikke deltog i mødet - det kan du sgu' ikke ??
Til din behagelige orientering skal jeg sige, at jeg ikke behøver hverken guro eller ekstern "stavekontrol" - forøvrigt kan jeg ikke se sammenhængen med manden i Humlebæk og DLS !!
Hvad kommer det sagen ved - nåh forresten, du blev jo smidt ud af samme forening på grund af gavtyvestreger og direkte kriminelle handlinger, så nu skal nogle få fornuftige mennesker klandres blot fordi de har rent mel i posen !! Men typisk for dig, din lille misundelige mandsling
Men hold os nu orienteret om mødet du skal deltage i i aften - så har du da lidt at "prale" af og det under vi dig gerne, lille sortseer !! Gælder det også over for DR ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 18:49

Her starter balladen på DMK-siden, og Balladegaard demonstrerer endnu engang sin manglende viden - f.eks. aner han ikke, at der skydes ved dueapportering.

Avlsarbejde Indsendt af Søren Johansen 29 January, 2013, 19:35
Jeg har en hund der hedder Odin, fra Kennel Vesthimmerland, jeg kan se af hjemme siden der er problemer med nyre sygdomme. Jeg vil gerne høre hvad dette inde bære, min hund er fire år og jeg har en nabo som også har en Kleiner. Vi tænker at trække et kuld hvalpe en gang i foråret. Hvordan stiller i jer til det. Ingen af hundene er avls god kendte, men det bliver kun de nærmeste naboer som har forespurgt på hunde. Da vi er et lille samfund vil jeg jo være meget ked af at der skulle opstå problemer omkring dette, mistro, insiderviden m.m.
Venlig hilsen
Søren Johansen

Indsendt af Carsten Trøjborg 31 January, 2013, 17:28
Vedr. alder mm. kan du følge dette link: http://www.dmk-online.dk/hunden.html Her står alt om kravene. De lyder måske skrappe, men det syntes jeg bestemt ikke de er. Og som Sussie skriver; der er masser der gerne vil hjælpe dig
Balladegård! Der skydes ved due apporteringen.

Indsendt af lars pedersen 31 January, 2013, 15:20
Bendt Ballegård, kan du ikke uddybe hvad du mener med fravige klubbens avlsregler og hvad det er for en test uden skud, hvad hedder den ?

der er blevet stillet et ganske fint spørgsmål, som flere svare på. Jeg har ikke læst at nogen skriver at klubbens regler ikke skal overholdes.

Til Søren Johansen , jeg kan godt forstå at du gerne vil prøve at lave et kuld hvalpe.Du har sikkert en rigtig dejlig hund, MEN din hund kan let få 10 hvalpe og så mange naboer har du ikke.
Får du din og nabo´s hund avls godkendt.kan du få at vide om de passer sammen (indavl) samt om jeres hunde er raske (HD-frie) plus du har lettere ved at sælge hvalpe.
Det er ikke så slemt som det lyder til.

Indsendt af Bent Ballegaard. 31 January, 2013, 12:01
Utroligt, at man nu fraviger klubbens avlsregler ( Dem man straffer andre for at overtræde)og på hjemmesiden reklamerer med, at en test uden skud er god nok.
Glimrende

Citat slut.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 18:51

Hmmmm! Er der da nogen der er straffet for at overtræde klubbens avlsregler - hva`Balleadegaard??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-02-13 22:18

Fire år mere

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-13 23:06

Jamen tillykke med det, men hvad drejer de fire år sig om?
1. Er det en besked fra lægen?
2. Er du i karantæne hos DMK yderligere fire år??
eller . . .
3. er du blevet genvalgt som kredsbestyrelsesmedlem - derude på bøhlandet eller 4.
har du fået synet din gamle rustne øse?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-02-13 01:43

Ja, Tumbe hvis du satte dig lidt ind i tingene så vidste du jo hvad jeg blev genvalgt til, men da du ikke medlem af foreningen, så gider jeg ikke bruge tid på dig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-13 14:42

A' hvilken forening er du genvalgt til...? Som med-lem af Bajutforeningen..?

Hold da kæft, hvor er du tandløs at høre på, Bjallemand

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-02-13 15:52

Den forening, som X`erne påstod, at de deltog i mødet, men ikke mødte op.

Har du fået nyt luft i køre stols hjule kære H.H. eller hvad du kalder dig for tiden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-02-13 16:57

Fire år mere

Det er tabernes valgsprog - tænk blot på socialdemokratiet !!!!

Hvor er jeg glad for, at jeg hverken er medlem af partiet eller DJ med det syn på livet !!

Iøvrigt mangler jeg stadig beviset på min manglende deltagelse i mødet, lille Doof !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-13 17:16

Citat
Den forening, som X`erne påstod, at de deltog i mødet, men ikke mødte op.
Mødte op ja..!
Nårhh, er det den forening, som har valgt dig for 4 år... bob bob bob...ka' det nu osse passe, bette Bjaldemand Er det noget du kan bivise- ellers må vi jo betragte dig som løgenhals

Citat
Har du fået nyt luft i køre stols hjule kære H.H. eller hvad du kalder dig for tiden.
Kaptajn-Tommy, det står ellers med store bogstaver -endda lige op over - og med billede af Clint fra Østskoven Men det kræver selvfølgelig at du kan læse - det kniber, som bekendt.
Nu er det jo sådan, Bjallemand, jeg gør opmærksom på, hvis og når jeg skifter nickname. Gør du også det...? Du, Julemanden fra Kandu...

Mht. rullestolen. Der er altid luft i begge hjul - jeg er nemlig gået over til at køre på faste ringe.
Så punktere jeg heller ikke når jeg kører på bukkejagt - eller hvis du skulle bide i dem af ren arrigskab.....
Ellers noget du vil spørge om, Bjallemand ?
Nej, det er der nok ikke.

Mvh.
Tommy.
Nu på 2 hjul....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-02-13 17:18

Øjenvidne. Du var helt sikkert IKKE til stede. Så havde du jo kunnet sige, hvad der foregik og hvilken nyhed, det var jeg kom med på mødet!!

Men du kan jo starte med at fortællle hvem, der fik TROLDs minde pokal og hvorfor.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-02-13 18:09

Balledoof !!

Nu er jeg jo som bekendt et rart og meget omgængeligt menneske, som ikke kunne drømme om at tage glæderne fra folk, specielt ikke børnene som du i visse situationer henhører under !! Så fortæl du blot med dine egne ord hvor stor og betydningsfuld en person du er !
Ligeledes vil jeg trygt overlade til dig at fortælle omverdenen hvem der fik KNOLDS mindepokal - jeg ved i hvert tilfælde hvem der ikke fik den !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-02-13 20:01

Bent Bakllegaard vil ikke spilde mere tid på mig. Vrællllll

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-13 20:42

hvemfik Troolds mindepokal

og hvem lukker luften ud af "Hvad er det, du hedder nu rullestol

Je' har dabt mine dænder

Mvh.
Tommy
Nu på 2 hjul

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-02-13 23:59

Mindepokalen gik vist til de dårlige be-dækte og meget underbetalte Phillipner piger af egen import.

Lille Trolds mindepokal røg over til "Reden", efter adskillige " rykkere"
Nyheden var at du havde udsøgt dig en aldrende Mohairged til nedskydning, denne gang bundet med grimme, lille Balle Von Gøgeunge.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-02-13 07:22

Citat
Mandag d. 4. februar 2013 kl. 19.30 afholdes årsmøde i Jægernes kommunale Fællesråd på Bygholm Landbrugsskole.

Blev Knolds mindepokal uddelt på det her møde? var det ikke et andet møde i januar, hvor du ikke blev valgt til noget. Knudsen hvorfor kom du ikke og fik mig til at ryste i bukserne
Citat
Ja, Tumbe hvis du satte dig lidt ind i tingene så vidste du jo hvad jeg blev genvalgt til, men da du ikke medlem af foreningen

Knudsen du deltager selv i møder som du ikke selv har sat dig ind i

SHV, venter på et fornuftigt svar
PS. Knudsen ved du hvad der sker når en hund avler kryptokide hvalpe

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-02-13 08:04

Hvad satan, lille Ballefræs !!

Avler du bevidst videre med din hanhund, vel vidende at det er en Einstein ?? Så forstår man bedre de røster man har hørt omkring dit hundehold !! Fy for satan for en holdning - igen en klar overskridelse af alle regler omkring seriøse hundeopdrættere - skam dig !!!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-02-13 10:06

I er virkelig nogle klåge X`er og hvor ved I meget! Hvorfor sætter I Jer ikke ordentligt ind i tingene inden I skriver. Det er jo Jer der bliver de dumme og dem, der lyver herinde.
Når I bliver ved med jeres løgne historier.
Min nuværende hund er ikke i avlsregistret og har aldrig avlet og årsagen til det. Den kender kun jeg.
Trold var en meget benyttet hund i avlen, derfor fik han en minde pokal, som uddeles hver år til et menneske, hvad det menneske skal opfylde kender kun de der deltager i årsmødet eller de der uddeler pokalen, som for øvrigt slet ikke er en pokal, men e. s…. f.. med alle navne på.
Trold døde i 1998. og hans minde pokal uddeles naturligvis ikke på et JKF års møde. De var slet ikke opfundet. Da pokalen blev indstiftet.
Hvis ikke I X`ere ikke snart lære at få nogen sandhed og kvalitet ind i Jeres indlæg, så bliver i da helt til grin.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-02-13 11:31

Nu klåger Bjallerup sig igen.

Mvh.
Tommy
Nu på 2 (h)jul

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-02-13 18:20

I er virkelig nogle klåge X`er og hvor ved I meget

Tak for de rigtige og sande ord, kære Balledoof, jeg er glad for at du endelig er kommet nogenlunde til fornuft !!

Det er jo Jer der bliver de dumme og dem, der lyver herinde.

Og så tilter det sgu' igen for dig blot i næste linie - hvad skal vi arme sandfærdige og helt igennem ærlige mennesker dog stille op mod din skalten og valten med tingene - men du kan jo lide os, og derfor tugter du os, ikk' ??

Tak fordi du så klart har givet udtryk for din mening - bliv endelig ved - det holder nemlig os andre unge

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-02-13 19:35

Bent si´r vi er dumme -

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-02-13 07:49

Bendt, hvor bliver dine svar af ???

Du må da kunne svare på simple spørgsmål: Hvad betyder "at første kniven" ?? Jeg medgiver, at det kan være svært med det andet spørgsmål: "at anden kniven" ??
Da du jo selv har skrevet det første udsagn, må det være muligt at svare - du plejer da ikke at udtale dig om ting du ikke har forstand på ???

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-13 09:54

Svar på de spørgsmål jeg har stillet først kære Øjenvidne.
Hvornår er du forresten begyndt, at sælge frugt? Jeg mente kun engang gik falit med en blomster forretning eller midste du blot dit kørekort, ligesom lille N?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-02-13 11:00

Hvornår er du forresten begyndt, at sælge frugt? Jeg mente kun engang gik falit med en blomster forretning eller midste du blot dit kørekort, ligesom lille N?

Jamen lille Balleyard dog - jeg er helt ude af stand til at forstå ovenstående !!! Vil du ikke godt lige uddybe det ?

Jeg er sjællænder, født, opvokset og stadig bosat på øen, er pensioneret nu. Så for god ordens skyld vil jeg gerne inu engang fortælle dig, at jeg ikke hverken er pedelmedhjælper eller bosat nær Horsens, men at jeg har nogle gode venner i området og fra dem har jeg min viden om dig - og oh hvilken viden !! Desuden har jeg besøgt dig et par gange på dit slot i Ølsted ved Løsning, men du har ikke turdet åbne døren for mig - og det er sandheden om mig !!

Må jeg høre mere fra dig om min fallit m.m. ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-13 14:02

Hold da kæft, hvor Ballegaards "hjerne" kører galop.

Øjenvidnet er ifølge Ballegaard, en falleret drukkenbolt og blomsterhandler uden kørekort - samtidigt med, han er en arbejdsløs Pedelmedhjælper.

Og undertegnede skulle efter Ballegaards udsagn sidde i rullestol - OG uden luft i dækkene på kørestolen.
Til din oplysning Balle - jeg bruger ikke engang stok.

Balle, det hjælper nok ikke at give dig et råd om, at søge kvalificeret hjælp - det er nemlig MEGET for sent. Menæh... mon dog ikke, der er et par ledige institutionspladser for senil demente - søg dem, Ballegaard.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-02-13 14:10

Hørt!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-02-13 16:19

Han har MIDSTET forstanden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-13 17:26

I folkemunde går han under navnet - Balle Bims

Mvh.
Tommy.
Uden luft i dækket

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-02-13 17:43

Uhhhh - jæ' er hverken fordrukken, falleret uden kørekort eller tidl. blomsterhandler - hvaffor ska' årdenlige mennesker alti gørs til grin ??

Jeg har til gengæld luft i alle mine dæk - hvergang !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-13 22:07

Husker I det billede af Balle Bims, hvor han stod ved porten og lignede en sær udgave af Emanuel Thomsen fra Livsens Ondskab ?
Nu er havenisser som bekendt uhyggelige grimme - desto grimmere, desto mere salg er der i figuren.
Jeg havde tænkt mig at bruge motivet, Balle Bims ved porten, som figur til årets havenisse 2013
HOOOOLD KÆFT, hvor bliver den nisse UGLY.

Safaris Jensen har allerede bestilt 5 stykker.

Mvh.
Tommy
Mit dæknavn er......taaaa daaaaaa....... Hancock....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-02-13 08:30

Billedet af Balleyard, lænende sig op ad porten på det lejede skur, har printet sig fast på nethinden.
Ideen med havenisserne er sgu' go' - de såkaldte gnomer - eller gnomes som de hedder i GB, vil passe perfekt til Bajut-Balle, som i forvejen sælger disse fra sin haveudstilling !!
Tommy, jeg synes sgu' det er godt gjort, at du allerede har solgt 5 stk. til én af de største beundrere af fænomenet Bendt Balleyard Knudsen i Emanuel-positur, nemlig den altid troværdige Safari Jensen !!
M.h.t. til dæknavnet, kunne vi få oplyst hvad du mener: Hancock er et bryggeri i Skive !! Dækket hedder Hankok og er fra sydkorea - hvis man som Bajutten ønsker anderledes, så betyder cock:p.. på engelsk, altså en hanp..!! Findes der iøvrigt hunp.... ???

Og hvad skal alt dette sludder så til for ? Absolut ingenting, men mon ikke Balleyard kan få alverdens fortræd ud af det ? Jeg vil ønske ham god fornøjelse

ØV4
Multi-X²

Stadig bosat på Sjælland, drikker kun med måde, har kørekort og er ikke hverken falleret eller ikke kreditværdig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-13 10:20

Citat
M.h.t. til dæknavnet, kunne vi få oplyst hvad du mener: Hancock er et bryggeri i Skive !! Dækket hedder Hankok og er fra sydkorea - hvis man som Bajutten ønsker anderledes, så betyder cock:p.. på engelsk, altså en hanp..!! Findes der iøvrigt hunp.... ???
Nå, du kender så ikke Hancock, kan jeg forstå.

Klik på linket - og tænk så på en rullestol

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CHQQtwIwCQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DrZQQgvhn4jg&ei=MMEUUY6yKsqctQawzIGACg&usg=AFQjCNE4kFFRpG6gSEapxu29UFs3HwRKfA&sig2=g5XxF0ChTNVKsdL4sXTbTQ&bvm=bv.42080656,d.Yms

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-02-13 16:53

Nej min gode Tommy - den kendte jeg sgu' ikke !!! Man føler sig ligesom Balleyard: Der bliver spurgt i øst og man svarer i vest - godaw do'

Apropos Balleyard, så har jeg lige hørt fra en af mine østjyske venner, at Ballen i bar raseri over afsløringen af sin hunds kryptokisme, var årsag til en stikflamme fra hjemmet på Bottrupvej til en bungalow 300 meter fra sin bopæl - tænk sig at være så edderrasende, at man er direkte årsag til en ildebrand - huset brændte ned til grunden !!
Joh, vi skal tage Balledoof alvorlig, ellers kan det resultere i de frygteligste konsekvenser - han ynder jo også at "brænde" sine fjenders skriverier på cd'er, til senere brug i evt. retssager !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-13 18:05

Jeg er nu mest til papir. Stakken af svinerier fra Bent Ballegaard måler nu 48,6 cm - inklusive emnefaner og datoblade.
Fordelen ved papir er, at lortet kan brændes i en pejs - og afgive varme. Jeg har snart materiale nok til "Den Kommenterede RøvBallenske Ordbog". Alene titlen skal nok sælge.

Mvh.
Tonganeseren

Skal arbejde i morgen

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-02-13 08:59

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-13 11:20

Mange tak for poing

Jeg går og funderer lidt over, om det ikke er Bent Ballegaard der lider af kryptokisme.
Bents "kælenavn" i familien er Einstein - siges der.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-02-13 11:49

Jo kanske, Tommy - har han også fistelstemme ??

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-13 13:27

Falsét Bent og Robert fagot...jo jo et rigtigt makkerpar

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-13 13:57

Jeg synes der skal byttes lidt rundt på navnene:

Fagot Robert og Falset Bent. Ligger lidt bedre til min dialekt - rytmen altså.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-13 14:12

Jamen bevares da, her gør vi alle tilfredse.
Fagot Robert og Falset Bent er hermed vedtaget.. Menæh, aner jeg en jyde i dig, Tonga ?

Med de bedste hilsner
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-13 19:43

Også i den grad. Jyde forever. Født i Aarhus (Århus) som bastard og boede først på Fødselsstiftelsen, hvor så mange udmærkede mennesker stammer fra. Mest opvokset i Silkeborg og gik i skole med en der hedder Bent.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-13 22:58

Se lige her!
Balleknuden er også uønsket på DMK`s hjemmeside.

Tilbage til forum forsiden

Sv. avl-Lars. Indsendt af Bent Ballegaard. 02 February, 2013, 19:38
Kære Lars Pedersen.
Spørg Gunner Bertelsen. Det var ham der første kniven. Jeg var kun ofret, der valgte at forblive i klubben, i modsætning til Harris Jensen, som valgte at melde sig ud.

Indsendt af Bent Ballegaard. 03 February, 2013, 21:19
Slet ikke forstået Pia.
Det jeg skriver er historisk korrekt.
Din egen familie var udsat for noget af det samme, men lad blot historie være historie.
Jeg forstår blot ikke, at man ikke vil lære af den.

Indsendt af lars pedersen 03 February, 2013, 15:05
Tak for dit svar Bent Ballegaard.

Jeg synes bare ikke du svarer på det jeg spørger om.
At der er et eller andet gammelt knas mellem jer kan jeg ikke se hvad har med sagen at gøre.

I øvrigt syntes jeg at lige netop at vores avlsvejledning laver et kæmpe stykke frivilligt arbejde. Og de har været med til at vi i dag har en race andre klubber snakker positivt om.

Men lad os holde en god tone og lade vær med at hænge nogen ud.

Indsendt af Pia Nielsen 03 February, 2013, 14:12
Bent tror du ikke lige du skulle læse reglerne for at bruge debatforum en gang til ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-13 23:17

Citat
Bent tror du ikke lige du skulle læse reglerne for at bruge debatforum en gang til ?
Vi skriver nu den 10. Melder historien noget om, om Bent har fået hjemmehjælperen til at læse reglerne - og derefter forklare dem for ham..?
Ja ja ja ja ja ja....jeg ved det godt - det tager tid - specielt når det handler om Bents forståelse.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-02-13 09:10

Bendt er og bliver unique - gudskelov

Så har vi andre sgu' da noget at grine ad !!!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-02-13 12:19

Det kræver ligesom, at hjemmehjælperen kan`lidt dansk på Ballerøvs plan, til nød måske Leeds engelsk, som jo bekendt er Ballerøvs andet moder´s - selvmål

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-13 17:28

Bent har jo pralet af at være ingeniør, og da han blev afsløret i løgnen, forsøgte han at finde noget i ordbogen, som kunne forklare hans lemfældige omgang med sandheden. Så fandt han squ ordet engineerer - som på engelsk betyder alt, lige fra maskinarbejder til maskinmester, konstruktør, maskinbygger, ingeniør og lokomotivfører. Nu er spørgsmålet så, om Bent er lokomotivfører eller maskinarbejder. I telefonbogen præsentererede han sig som montør - men af hvad? Han har også fortalt, at han er specialist i trykbærende anlæg, som dækker alt fra malkemaskiner til torpedorør, kompressorer og alt - hvori der er tryk.

Hvad skal man egentlig tro, især når man ser den trailer, han har ombygget til transport af kornfede midtjyske jægere?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-02-13 19:15

Tombe du er og bliver en og en ganske uvidende om mange ting. Et malkeanlæg bruger vakuum og ikke tryk, så det er ikke trykbærende.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-13 19:28

At Bent skulle være uddannet ingeniør, er nok den sjoveste vittighed, jeg nogensinde har hørt
Men der er nok ingen tvivl om, han har forstand på vacuum - og særligt på de vacuumkopper, der sættes på kopatter - eller på gedepatter.........hmmm.....vacuumkop.....sug....fistelstemme.....nej, det var bare en strøtanke.........

Bent ved efterhånden, at lige meget hvad han end skriver af løgen vil han i samme sekund blive afsløret. Og derfor hører vi heller ikke meget til ham - han er med andre ord, "småttet" i flyverskjul. og hans ene nosse er ikke stor nok til, at han tør svare igen..

Mvh.
Tommy
Hmmm.....stadig....den der sugekop og fistelstemme....neeeeeijjj..

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-02-13 20:14

Tryk avler modtryk, din kornfede gøgeunge af Odins nåde, det du suger ud, går ud som som et modtryk, den anden vej din , har du du aldrig fortærret gule ærter med tilbehør, Bajutsutter.
Det er jo dig selv som gi´r den, som ingengør med raketstyr som speciale, sammen med din glade mentor, Holger fra Sydafrika, som giver dig blændende anmeldelser for din jagtlige adfærd, ja han er nærmest horney i sin beskrivelse af dig lille Ballarøv .

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-02-13 21:26

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-13 21:47

Hold da helt kæft. Nu skriver Ballehoff Gudhjælpemig, at vaccumsystemer ikke har noget med tryk at gøre.

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Det er simplethen for meget. Jeg giver op.

Vræææælllll!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-13 22:35

Hvad uglen i hulen tror du så sådan en fætter er for noget?????

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=b%C3%A6rbare%20vakuumanl%C3%A6g&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.vakuumpumper.dk%2Findex.php%2Fkatalog%2Fproduct%2F10-kompakt-vakuumanlaeg-cpv48&ei=pGIZUfjYF6Sj4gS0rYCYCg&usg=AFQjCNG0i6V6PkLIP2larDDDv3waMexhLg

Hwelt ærlig! Jeg vidste godt at du er dum - Bent, men at du er så uvidende, overrasker mig alligevel.

Chokerende.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-13 22:43

Prøv nu at stille dig foran spejlet i entreen - spejlet lige ovenover din præmiehylde. Pust så voldsomt ud og iagttag hvordan dine ører begynder at hænge nedad.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-02-13 00:01

Tombe Du har lov til at være dum. Det vil jeg aldrig tage fra dig.

Tryk kan A L D R I G blive vakuum, som du end ikke kan stave til din nar.

Du skal ikke puste, når du sutter på hvidvinsproppen, men suge - husk det nu.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-02-13 10:00

Vaccum er ikke forkert stavet, din låkoms-poet, den version som du, anvender er for mindre bemidlede, med et stort vaccum imellem ørene.
Hvordan fik du forklaret Onkel Sam, at der var vakkum i kanonen, som du fiksede i det sydlige, tag en tur til Oxford for at få udvidet, eller smidt noget ind i dit enorme sorte vaccumhul, som befinder sig bagved dine tætsiddende øjne, og ditto sammenvoksede øjenbryn, men over det nye monterede knuseværk.
Hvorfor er du nu gået over til hvidvin propper, var det ikke rødvin stilen du normalt øvler i, har du været til møde med Tonganeseren, eller beluret ham måske i din vanlige luskede Ballerøvs stil. Prøv dit gode råd næste gang du skal have slukket brændeovnen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 13:23

Hvordan Bent har fået et svendevbrev, står endnu engang hen i det uvisse. Men som malke- og støvsugermontør troede jeg, at han var bekendt med vakuumtryk, der i størrelse befinder sig på den negative side af 0 BAR.
Men det ved lille Bent ikke, fordi han er dum.

Derfor kommer han altid grueligt galt afsted - som i dette tilfælde, hvor han endnu engang demonstrerer sin uvidenhed.

Nuvel Bent Dumkopff. Her har du lidt lekture, som du nok skal have hjælp til at læse.

Vakuum - Wikipedia, den frie encyklopædi

da.wikipedia.org/wiki/Vakuum

Vakuum (af latin vacuus, der betyder "tom") er betegnelsen for lufttomt rum. Det er et område hvor, i de fleste tilfælde, luft er blevet suget ud, så der opstår ...

MKS Denmark ApS - MKS Instruments Denmark

www.mksinst.com/intl/dk1.aspx

MKS Denmark ApS er en højteknologisk virksomhed, der udvikler og fremstiller instrumenter og transducere til måling/styring af vakuumtryk. Vores produkter ...

STAR TEC VAKUUMSTATION ST 902230 V/AC EFFEKT 10 W ...

www.conradelektronik.dk/STAR-TEC-VAKUUMSTATION-ST-902...

STAR TEC VAKUUMSTATION ST 902230 V/AC EFFEKT 10 W VAKUUMTRYK 600 MBAR Køb nu hos Conrad Elektronik - Absolut uundværlig som supplement ...

Gram Vakuum Teknik | Om os

www.gramvakuumteknik.dk/om-os-2/

Gram Vakuum Teknik er i dag førende i følgende brancher hvad angår servicering og salg af vakuum/tryk pumper og rådgivning om energibesparende løsninger ...

Endelig vakuumtryk løsning - Eyeuser.com, Social Network Platform
eyeuser.com/blogs/viewstory/3142

17/09/2011 – Automatiseret Robot Støvsuger Støvsugere Endelig vakuumtryk løsning,2011 Nike Free Run 2.0 sort grån-gul, som støvsugere alene.

Vakuum - energiwiki.dk

energiwiki.dk/index.php/Vakuum

29/08/2012 – Ligeledes bruges der i særdeleshed i den grafiske industri kombinerede vakuum/tryk pumper. Disse pumper har den fordel, at pladsbehovet er ...

Vaccu — Vakuumpakker V.100
www.vaccu.dk/products/vakuumpakker-v-100

Model V.100 er udstyret med en kraftig vakuumpumpe, som har en pumpekapacitet på 20 l/min og et max vakuumtryk på -800mbar. Den har en 3 mm svejsetråd ...

Smart opbevaring med vakuum - friske fødevarer

www.cool-living.dk › Start › Vælg Brand
Herefter bliver dine fødevarer opbevaret i beholderen under vakuum tryk, indtil ... Herefter bliver dine fødevarer opbevaret i beholderen under vakuum tryk, indtil ...

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 13:30

Der findes squ også sådanne vacuum/vakuumtrykløftere.

Viser resultater for vacuum fliseløfter
Søg i stedet efter vakuum fliseløfter

Annoncer, der relaterer til vakuum fliseløfter

Vakuumløftere fra GMV A/S - gmvas.dk

www.gmvas.dk/vakuumloeftere
Salg/servicering af vakuumløftere. Se mere information her!

Vakuumløfter - banesvinget.dk

www.banesvinget.dk/
Lad byrden svæve, let og sikkert Vaccum løfter og flytter din byrde

Søgeresultater

[PDF]
Se som pdf - Stark

www.stark.dk/Upload/Kampagne/Magasiner.../4a_Katalog.pdf

Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Længde: 800 mm. VACUUM FLISELØFTER. • Til montering på minigraver, rendegraver eller på belægningsmaskine. • Tilsluttes maskinens hydrauliske system ...

Vakuum fliseløfter

www.delpin.dk › UDLEJNINGSKATALOG › Jord- og anlægsmateriel

AL-vac - Handy. Drivkraft, Benzin. Løftekapacitet, 1.000 kg. Egenvægt, 75 kg. Leje 515,00 kr. pr. dag. Eksklusiv maskine og forbrug. læs mere ... Hovedkontor. tlf.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-02-13 13:53

I vores hverdag, og inden for industrien, definerer vi hos Gugliotta & co, vakuum som et tryk der ligger under det absolutte tryk.

Derfor Bent må du forklare os, hvorfor du mener at vacuum ikke har noget med tryk at gøre.
Nu har du endelig en lejlighed til at bruge din "ingeniøreksamen" FORKLAR og FORTÆL - jeg lover dig........ at vi lytter.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 14:02

Så derfor - Bent Ballegaard Knudsen, er vi vistnok havnet i samme situation, som dengang der på Jagtformidling blev diskuteret, om hvorvidt en kugle når længere ud i et langt løb eller i et kort løb.
Det var dengang du skrev som følger: "Jeg er ingeniør med speciale i trykbærende anlæg". Heller ikke dengang forstod du et kvæk af, hvad det hele gik ud på.

Denne gang reagerer du på akkurat samme måde.

Du skriver:
Tryk kan A L D R I G blive vakuum, som du end ikke kan stave til din nar.

Selvfølgelig ikke - og det er der den onde lyne mig heller ikke nogen der har påstået. Tryk og vakuum er to helt forskellige ting. Hvis du nu går ud og ændrer lidt på din Harald Nyborg kompressor, så får du et glimrende bærbart vakuumanlæg, men det forstår du naturligvis ikke.
Men prøv nu alligevel, så kan du vakuumpakke din kones ris på sekunder - hvis hun da stadig bor hos dig.

Du famler efter noget at klynge dig til, og derfor burde en eller anden tjekke dit svendebrev. Det er måske trukket i en automat.

Mvh.
Din gode ven
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-02-13 17:37

Du famler efter noget at klynge dig til, og derfor burde en eller anden tjekke dit svendebrev. Det er måske trukket i en automat.

Fuld af løgn som sædvanligt - sådan var det sgu' også med hans gode ven bøssemageren, som ikke var uddannet bøssemager, men var maskinarbejder !! Nå, men han gik jo også senere fallit, formentlig godt hjulpet af Ballen, som yndede at drikke bajere sammen med en flok sutter der holdt til hos denne "bøssemager" - ynkelige skvat !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 19:55

Jeg fortryder bittert, at jeg anbefalede Bent Ballegaard Knudsen om at forsøge sig med sin Haral Nyborg kompressor, når konen skulle have pakket ris til salg.

Brug i stedet en støvsuger - og gerne med en renset slange. Det, tror jeg, du kan håndtere.

Mvh.
Din allerbedste ven
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-13 19:57

Hej Tommy. Du skrev: "I vores hverdag, og inden for industrien, definerer vi hos Gugliotta & co, vakuum som et tryk der ligger under det absolutte tryk".

Nøj! Det er jo et meget anerkendt firma. Høj teknologi.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-02-13 20:05

KNUUUUUUUUDSEEEEN..!!!!!!!!! KNUUUUUUUUUDSEEEEEN!!!!!! Knudsen for fanden da, vi venter på dine bevingede ord - de ord, som skal gøre os alle meget klogere.

Mvh.
Tommy
Sug Ellen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-02-13 09:49

Enig

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-13 22:26

Jeg har et smaddergodt råd til Bent Ballehoff. Så forstår han måske principerne omkring tryk og vakuum.
Bent! Snup en cykelpumpe.
1. Sæt fingeren oven på dimsen, som man sætter på ventilen. Trykl håndtaget ind - og du mærker et tryk.

2. Fjern fingeren fra pumpedysen og tryk håndtaget helt i bund.

3. Så anbringer du igen fingeren hen over pumpedysen og trykker godt til.

4. Så trækker du håndtaget ud. Du mærker nok at cykelpumpen ligesom hænger fast i fingeren.

Her har du hele mystikken åbenbaret omkring tryk og vakuum. Så kan du spekulere over hvorfor fingeren næsten sidder fast. Håber ikke du får for mange forståelsesproblemer.

Man kan også bruge et glas med vand og et stykke papir - men det er squ nok for svært for dig at hitte ud af.

Øv dig nu lidt med cykelpumpen. Man kan faktisk spille melodier på en cykelpumpe.

Mvh.

Tonganeseren
Din allerbedste ven

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-13 22:49

Citat
Øv dig nu lidt med cykelpumpen. Man kan faktisk spille melodier på en cykelpumpe.
JEP... fx. denne her: "Alle mand til pumpen, for nu er Bent på spanden"

Mvh.
Tommy
Bents bedste ven.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-13 23:30

Nu ser man det næsten for det indre øje: Bent spiller "Jagt Forbi" på cykelpumpe.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-02-13 04:34

http://wowza.fynskemedier.dk/thumbnail/20000/178x100/.mp4/tvsyd/clips/27_19_49_1500/thumb.jpg

X´erne er rigtig på banen og der er rigtig tryk på Tombens cykel pumpe.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-02-13 09:00

Gud ved hvad hans stakkels naboer tænker med al den musiceren ?? Pivende falsk og helt uden en egentlig melodi ??

Denne vil blive et hit, hvis han øver sig tilstrækkeligt: "Alle mand til punpen, Bendt står i vand(?) til rumpen"

ØV4

Bendts eneste sande ven

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-02-13 13:12

Der kan man sgu' se !! Man bliver påvirket negativt af Balledoofs måde at stave på !!!

Der skulle naturligvis have stået "pumpen" og ikke "punpen" für hölle !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-02-13 14:05

DSkidt pyt med det, Øjenvidnet, vi får alle lavet lidt slåfejl.

Citat
Nu ser man det næsten for det indre øje: Bent spiller "Jagt Forbi" på cykelpumpe
- Og før han starter på mishandlingen af den smukke melodi, ser han udover de måbende jægere og siger: "Da jeg er ingeniør i trykbæ, vil jeg gerne ha' lov til at trykke jagtfobi af på denne sårte påmpe, som jeg har haft meget hjælllp af igennem livet. Og den er aldeles fremragende til at påmpe luftmadrasser og lolitadukker op med.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-02-13 15:46

cykelpumpe - tumbe!