/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal vi gøre ved det her?
Fra : PeterTheisen
Vist : 552 gange
10 point
Dato : 03-02-13 13:38

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-02-13 13:49

- du kunne jo annullere...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-13 14:10

Citat
Hvad skal vi gøre ved det her?

Intet,absolut intet.Alle kan se det kører af helvede til.Men ingen har viljen,til at gøre noget ved det.
Så vi fortsætter bare mod samme "løsning",som i Grækenland,Spanien m.fl.

Vælg Enhedslistens udvej,og det vil gå endnu stærkere mod bunden.
Vi vil så opleve 50`ernes økonomiske virkelighed.Og det er måske slet ikke så galt endda.Så vil folk nok sætte mere pris på de goder,vi HAR haft.

Den gang kunne man bare ikke vælge,at ligge hjemme på sofaen,hvis man havde en flok sultne unger.

M.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 03-02-13 15:31

hvad ville du gøre Peter,hvis du havde magt, og kunne bestemme uden at være afh. af andre partier,?

hvis der havde været en enkelt løsning der kunne tilfredsstille alle parter, havde vi nok hørt den allerede, mon ikke.?

det er faktisk det vi har været enige om at vælge de politiske partier til at forsøge at løse efter bedste evne, dvs. et bredt udvalg af befolkningen, rig som fattig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-13 15:50

Jeg har kun råd til at køre i min gamle Opel.Men nu skal det være.......i morgen bestiller jeg en ny Audi,på lempelige betalingsvilkår.Så satser jeg på,at samfundet (skatteyderne) hjælper mig,hvis jeg ryger ind i visse problemer.

M.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 03-02-13 16:06

Citat
Så satser jeg på,at samfundet (skatteyderne) hjælper mig,hvis jeg ryger ind i visse problemer.

det kan du godt regne med, det er du i hvert fald berettiget til,
under forudsætning du opfylder kravene til kontanthjælp,enlig forsørger,pensionist, mm.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser/Kontanthjaelp/Betingelser%20for%20at%20faa%20kontanthjaelp.aspx

Citat
Betingelser for at få kontanthjælp
Man kan søge kontanthjælp, hvis man ikke er i stand til at forsørge sig selv og sin familie. Der er en række betingelser, man skal opfylde, hvis man vil modtage kontanthjælp. Derudover har indtægt og formue indflydelse på, om man har ret til kontanthjælp.
Man kan søge om kontanthjælp, hvis man ikke kan forsørge sig selv og sin familie (ægtefælle og børn under 18 år). Men man kan dog ikke modtage kontanthjælp, hvis ens ægtefælle kan forsørge en, eller man har formue, som man kan leve af.
Betingelser for at få kontanthjælp er derudover:
Man skal have været ude for en social begivenhed, fx sygdom, arbejdsløshed eller samlivsophør.
Den sociale begivenhed har medført, at man ikke kan skaffe det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse.
Behovene for hjælp ikke kunne dækkes gennem andre ydelser.
Krav om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet
Hvis man søger om kontanthjælp alene på grund af arbejdsløshed, skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
At stå til rådighed betyder, at man skal møde op til de samtaler, som kommunen indkalder til, at man tager imod de rimelige tilbud om aktivering eller arbejde, som kommunen giver, og at man aktivt selv søger arbejde.
Man har ikke pligt til at møde op til en samtale eller tage imod et tilbud, hvis man har en såkaldt ” rimelig grund.
Hvis man har andre problemer end ledighed, det vil sige er man er såkaldt ”ikke-arbejdsmarkedsparat”, har man pligt til at deltage i aktiviteter, der kan udvikle ens arbejdsevne.

Sanktioner hvis rådighedskravet ikke er opfyldt
Hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, bliver man omfattet af sanktioner. Kommunen kan give forskellige former for sanktioner:
Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra et tilbud eller udebliver fra en jobsamtale i jobcenteret, skal kommunen trække i kontanthjælpen for det antal dage, hvor den pågældende er udeblevet helt eller delvis, eller indtil den pågældende møder op i jobcenteret (periode-sanktion).
Hvis en person fx uden rimelig grund ophører med sit arbejde eller uden rimelig grund afviser tilbud om arbejde, bliver kontanthjælpen nedsat med et fast beløb (punkt-sanktion).
Kontanthjælpen ophører, hvis en person uden rimelig grund afviser tilbud om aktivering eller har gentagne udeblivelser af så betydeligt omfang, at det kan sidestilles med en afvisning.
Tvivl om rådighed
Er kommunen i tvivl om en persons rådighed, kan kommunen rådighedsafprøve pågældende ved fx at give et tilbud om aktivering eller arbejde. Hvis personen afviser eller udebliver, har kommunen mulighed for at iværksætte sanktioner.

men de penge du investerer i projektet,skal du nok regne med er tabt,
mon ikke det er 10% eller mere, af den samlede købssum.?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 10 point
Dato : 03-02-13 19:35

Hvad er højest.......Socialhjælpen eller lønningerne til alle de humanister o.a., der er ansat til at opkræve og uddele den.

Har vi råd til at blive ved med at malke hinanden..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-13 19:43

Start med at smide lobbyisterne ad H..... til.
Skrue ned for politikernes overførselsindkomster.
Gøre det attraktivt at arbejde / sætte rigtigt arbejde igang.
I det mindste lade Danskere arbejde med de danske kommunale og statslige opgaver.
Gøre det surt for svindlere fra udlandet, så de ikke gider og rejser hjem.
Lukke af for tilførslen af udenlandske overførsels-nydere.
Holde op med at bruge penge og kræfter på, at blive anderkendt som "Metropol"
Få ægte styr på de "uldne" banker, som knækker mangen opsparing.

Kommentar
Fra : Jbossen

Dato : 03-02-13 22:12

stats bank er den enste løsning ellers går det bar amok vi har set det så mang gang før

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 04-02-13 08:59

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-02-13 10:02

Selv tak, Peter