/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ingen lyd
Fra : Pytten1510
Vist : 1669 gange
50 point
Dato : 02-02-13 16:51

Hej

Der er pludselig ingen lyd på computeren...nede i højre hjørne er der vist en højtaler med et rødt kryds....får at vide at der ikke er installeret en lydoutputenhed ??

Kan nogen hjælpe ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-13 17:16

Kig lige her:
start > højreklik på computer > vælg egenskaber > (hardware) enhedshåndtering >
ruld ned og højreklik på dit lydkort > evt opdater din driver.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 17:31

Har jeg prøvet...virker ikke

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 17:34

Får beskeden.....Enheden kan ikke starte (kode10)

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 17:45

I enhedshåndtering er der en gul trekant ved ATI Unified AVStream Driver....nogen gode bud ??

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 18:40

Har nu også købt og installeret driverfighter...den fandt drivere der skulle opdateres....men ikke den jeg har brug for !! øv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 18:43

Citat
ATI Unified AVStream Driver

Prøv at opdatere ATI driver
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_xp/

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 18:49

Jeg har vista 32 bit....har det nogen betydning for driveren ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 18:53
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:15

Så er det også prøvet...desværre stadig uden at løse problemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 19:18

Hvad er det for et lydkort?

Brug evt Speccy(gratis) til at finde oplysninger om pc indmad
http://www.filehippo.com/download_speccy/

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:19

Får at vide at driversoftwaren er installeret til denne enhed ??? i enhedshåndtering, dog stadig med gul trekant ??? Og har stadig et højtalerikon med rødt X og ingen lyd...når jeg kører musen henover ikonet står der der er ikke installeret en lydoutput ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 19:20

Du kan os prøve at fjerne driver i enhedshåndtering, højreklik på lydkort og vælg fjern,
genstart så pc, nu skulle den gerne finde lydkort igen og installere driver

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:25

Specci :

Audio
      Sound Cards
         NVIDIA High Definition Audio
      Speaker Configuration
         Speaker type   Stereo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 19:30

Det er vel ikke bare blevet "Mute"et så kommer der nemlig et rødt kryds på HT ikon?

Det er så ikke ATI kort, mærkligt at den så skrev det!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:33

Der er et rødt kryds på højtaleren....har du løsningen Klaudi...så vil jeg meget gerne høre den...har et utålmodigt barn, der ikke kan høre musik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-13 19:42

Har du et højtaler ikon på en af tasterne.
Du skal muligvis holde Fn tasten nede mens du klikker på tasten med højtalerikonet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 19:45

Har du prøvet den med at fjerne driver og så genstarte?

Kan ikke huske hvordan på vista men på win 7 klikker man en gang på HT ikon
så kommer der en "skyder" op, i bunden af den er et lille ht ikon, klik på den slår ht fra og til!

Men det er nu nok ikke det, har lige kigget tråd igennem en gang til

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:54

Nu har jeg været i enhedshåndtering, trykket fjern...og nu er den helt væk derinde fra....der er nu NVIDIA High Difinition Audio tilbage...og stadig et højtalerikon med rødt kryds og meddelse om at der ikke er installeret en lydoutputenhed ??

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:57

Jeg har i dag opgraderet computeren...fra 2 til 4 gb ram...men det har vel ingen indflydelse, vel...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 19:59

Eyvind - ingen højtaler ikon på tasteturet....det er en stationær med alm tastetur

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 20:00

Fjern også NVIDIA High Difinition Audio og genstart pc.

Den med opgade af ram burde ikke have nogen indflydelse,
jeg opgraderede min i tirsdags, der er stadig lyd på!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 20:14

Så er det også prøvet...stadig ingen lyd !!

Driversoftwaren til enheden er opdateret i enhedshåndtering
Højtalerikon...der er ikke installeret en lydoutputenhed ...

Hmmmm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 20:19

Det lyder altså mærkligt, hvad hvis du højreklikker på HT ikon,
kan du så vælge Afspilningsenheder?

Har fundet driver til Nvidia, ved bare ikke hvad for en af dem det skal være!
Denne
http://www.filehippo.com/download_nvidia_forceware_vista/

eller denne
http://www.filehippo.com/download_nvidia_nforce_vista/

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 20:21

Jeg kan godt vælge afspilningsenheder....men får i fanebladet afspilning / optagelse at vide at der ikke er installeret nogen lydenheder....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-13 20:25

Det er vel ikke slået fra i BIOS! Går ud fra at lydkort er integreret på bundkort,
så prøv at kigge i BIOS efter noget med Soundboard(eller hva' det nu hedder),
tast DEL(plejer det at være) lige når pc starter.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-02-13 20:39

Ja det er integreret i bundkortet....jeg prøver....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 09:14

Hvis det heller ikke virker kunne det jo være lydkort er gået i stykker, det hænder jo!

Du kunne jo prøve at pille de ram ud du har sat i, men kan ikke lige se hvad det skulle gøre

Hvis det stadig ikke virker må du jo overveje at købe et lydkort og sætte i pc,
enten som et PCI, PCI-E kort eller en USB pind.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 10:49

Ja, det er også min tanke...jeg har faktisk et lydkort liggende i skuffen..men er ikke sikker på om jeg kan sætte det i....det er et sound blaster model SB0610
Det er ligesom delt op i 3 stykker (med ben)...hvis du forstår hvad jeg mener....I bundkortet er der kun en "væg" der skiller benene af ved ikke hvordan det hedder i fagsprog

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 11:14

Det kunne lyde som et ISA kort, er det et meget gammelt et?
Ser ca så'n ud http://kortlink.dk/google/bzs4

Du skal nok have PCI, PCI-E
PCI http://kortlink.dk/google/bzs5

PCI-E http://kortlink.dk/google/bzs6

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 11:18

Det er lige det med at læse rigtigt, det er et PCI kort du har
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16829102004

Du kan bruge Speccy til at se hvad Slots der er på bundkort!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 11:28

ja, det er et gammelt kort jeg har liggende....

bundkortet iflg. speccy:

Motherboard
   Manufacturer   Packard Bell BV
   Model   Cuba MS-7301 (Socket 775)
   Version   PB81100607
   Chipset Vendor   VIA
   Chipset Model   P4M890
   Chipset Revision   00
   Southbridge Vendor   VIA
   Southbridge Model   VT8237A
   Southbridge Revision   00
   System Temperature   36 °C
      BIOS
         Brand   Phoenix Technologies, LTD
         Version   W7301VP2.306
         Date   28-12-2006
      Voltage
         CPU CORE   1,136 V
   MEMORY CONTROLLER   1,584 V
   +3.3V   3,232 V
   +5V   4,824 V
   +12V   12,992 V
   VIN5   1,568 V
   VIN6   1,344 V
PCI Data
      Slot PCI
         Slot Type   PCI
         Slot Usage   Available
         Bus Width   32 bit
         Slot Designation   PCI0
         Slot Number   0
      Slot PCI
         Slot Type   PCI
         Slot Usage   Available
         Bus Width   32 bit
         Slot Designation   PCI1
         Slot Number   1
      Slot PCI-E
         Slot Type   PCI-E
         Slot Usage   In Use
         Bus Width   Unknown
         Slot Designation   PCIEX16
         Slot Number   2
      Slot PCI-E
         Slot Type   PCI-E
         Slot Usage   Available
         Bus Width   Unknown
         Slot Designation   PCIEX1_1
         Slot Number   3

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 11:44

Hvis det ligner dette på forbindelse stik
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16829102004

så kan du godt bruge det

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 12:02

hmmm, sort skærm....nu starter den ikke op !!! det er da til at blive gråhåret af, det her !!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 12:22

Det er da noget drillesygt noget!

Du skal slå onboard lydkort fra når du installere det andet!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 12:28

ok...så prøver jeg igen....

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 12:29

øhhh, hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 13:23

Her:
Citat
Det er vel ikke slået fra i BIOS! Går ud fra at lydkort er integreret på bundkort,
så prøv at kigge i BIOS efter noget med Soundboard(eller hva' det nu hedder),
tast DEL(plejer det at være) lige når pc starter.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 13:36

Var i BIOS i går og kigge efter lydkort...men kunne ikke finde noget, der skulle minde om det...så der har jeg ikke lavet om på noget...tænker at jeg bare køber et usb lydkort og sætter i ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 13:43

Det er nok nemmest med et usb så

Hvis det da virker!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-02-13 18:41

Jeg prøver at bestille et...så må jeg tage den derfra...indtil videre...mange tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-13 22:23

krydser fingre og tæer

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-02-13 18:45

Tak Klaudi....har i dag modtaget usb lydkort...så nu er der disco på børneværelset igen (kan både være godt og ondt ...) det virker...tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-13 18:55

velbekomme og happy dancing

Kommentar
Fra : Eyvind