/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køb af bil på afbetaling
Fra : mn82
Vist : 377 gange
25 point
Dato : 02-02-13 11:26

er ved at købe en bil på afbetaling...indtil alle pengene er betalt står sælger som ejer på registreringsattesten og jeg som bruger...men hvad kan jeg bedst gøre som sikkerhed for at bilen er min når den er betalt??har hørt om nogle der har gjort det på samme måde,men når de så har betalt bilen,kommer sælgeren og henter den...så hvad kan jeg bedst gardere mig for at det ikk sker??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-02-13 11:37

Lån pengene et andet sted og betal kontant.

Hvis det er en stor mærkevareforhandler, og hvis betingelserne, er bedre end i banken, skulle det ikke være farligt at købe på afbetaling.
Lad FDM se på kontrakten inden du skriver under.
Meld dig ind, hvis du ikke er medlem.
Den måde med forhandleren registreretsom ejer, lægger op til at han vil øve selvtægt.
Lad være med at handle der .
Der er masser af andre biler at få.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-02-13 11:48

Jeg ville ikke handle på disse betingelser. Svaret ligger i Transor`s svar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-13 11:49

Du skal da ikke afbetale noget som ikke er dit. Det lyder som fup og fidus.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-13 12:15

Du kan måske klare det ved at i opretter en lukket konto, som først kan åbnes ved handlens afslutning,
altså når den er registreret i dit navn.
Eller ville jeg ikke hoppe på den handel.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-02-13 12:53

Køb ikke ved den forhandler. Det tyder på noget fup og fidus.
Det har jeg aldrig været ude for. Når du køber bilen skal den selvfølge indregistreres i dit navn, det er der ingen tvivl om. Hold dig langt væk fra det andet.

vic200

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 02-02-13 14:45

det er dyrt at være fattig

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-02-13 16:58

Han skal aldeles ikke stå som ejer, men have et registreret pant, og kontrakten skal have klare betingelser for betaling med frigørende virkning, helst via bankforbindelse, så betalingerne er formeldt registreret.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 02-02-13 18:17

Før i tiden betalte man for, at få tinglyst pant i bilen, så den ikke uden videre kunne sælges til anden side, men køber stod som ejer af bilen.
Jeg ved ikke, om praksis har ændret sig på det område, men jeg ville ialtfald ALDRIG lade en anden stå som formel ejer. Det lugter langt væk.

Tag en snak med din bank, eller de autoriserede forhandlere der har financiering.
Skriv ikke under på noget som helst, før du føler dig sikker.
Held og lykke til .....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-02-13 22:07

Går fyren du køber bilen af konkurs, så mister du bilen. Tænk over det.
alimak

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-02-13 10:23

De lyder mere som det er et privat salg, så sælger vil være sikker på, at får sin peneg. Hvis de er en fohandler, så er et godt nok en krejler.

Køb ikke bil på den måde, du risikerer kun at få problemer. Ejer kan altid disponere og sælge bilen. Skal du købe bil på afbetling, så der skal der oprettes en købskontrakt, hvor vilkårene/aftaler skal fremgå, alt andet er kun til "fup & fidus"!