/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp
Fra : emptynes
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 02-02-13 07:50

hej
Jeg har prøvet at installere xp på min gamle cp,det går fint med at formater harddisken men når den skal i gang med at ligge systemet in får jeg følgende besked:PxE-E61 Media test failure,PXE: Exiting Nivida Boot Agent,håber i kan hjælpe??
mvh
Emptynes

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-13 08:58

Ja det er jo ikke meget du giver.
Ser ud til at xp ikke formår at installere skærm kortet. Det er noget Nivida der giver op.
Om muligt prøv at fjerne det, og sæt det i igen.
Reset bios til default, og prøv så igen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-13 09:07

Getting media test failure, check cable error when computer boots
Question
Getting media test failure, check cable error when computer boots.

Additional information
This error message also relates to users who are getting the below error message or similar error messages.

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-061: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM

Answer
This issue is often caused by either an incorrect setting in CMOS Setup or a bad boot device, such as a bad hard drive.

1.Verify your boot options are properly set in CMOS setup. We recommend having the CD or disc drive as your first boot device and then hard drive as the second boot device.
2.If your CMOS Setup has an option to boot from the LAN disable this option.
3.If you have changed any CMOS settings, make sure to save and reboot the computer.
If this does not resolve the issue, try resetting the CMOS values to the default settings, save and exit.

https://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=2&gs_ri=hp&tok=133T20LFsnUtXHCYkndoEg&cp=26&gs_id=2&xhr=t&q=PxE-E61+Media+test+failure&es_nrs=true&pf=p&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&oq=PxE-E61+Media+test+failure&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.41867550,d.bGE&fp=59c2530971f64f31&biw=1008&bih=558

Godkendelse af svar
Fra : emptynes

Dato : 02-02-13 09:32

Tak for svaret stone47.
det var lige det

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-02-13 13:13

selv tak