/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad hedder denne del? (bruser)
Fra : mostmighty
Vist : 591 gange
25 point
Dato : 01-02-13 23:01

Jeg har en læk mellem selve blandingsbatteriet og bruserslangen. Der hvor man skal skrue slangen fast til blandingsbatteriet.

Men hvad er det korrekte navn for den del der sidder for enden af bruserslangen og skrues på blandingsbatteriet? Og bør man kunne købe den del særskilt? Eller er det nærmere en hel ny slange man så skal ha´?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-02-13 23:05

Det er en slags "omløber", men om den har et andet navn ved jeg ikke. Er det ikke bare den lille gummipakning der skal skiftes?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-02-13 23:09

Der skal sidde en flad pakning mellem den flade slangestuds og gevindet på blandingsbatteriet. Enten en flad sort gummiring eller en (oftest rød) flad fiberring. Altsammen skruer du sammen med omløbermøtrikken på slangen.
Prøv og kig på gulvet efter pakningen, sort eller rød, og sæt den på plads og skru sammen. Alternativt kan du alliere dig med en nabo, som ved hvordan tingene virker og måske endda har en pakning liggende.
Naboer er et undervurderet gode, som man skal hygge om og behandle godt!
vh
pbp

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-02-13 08:56

Jeg tror, det går ind under begrebet "fittings"?

Jeg tror også, du kan klare problemet med at skifte pakning.

Hvis ikke, så køb hellere en ny slange.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-02-13 09:32

Du kan få en ny pakning i et hvert byggemarked til en femmer.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 25 point
Dato : 02-02-13 11:51
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-13 13:09

Er det pakningen, kan lave en af et stykke gummi fra en cykel slange.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-02-13 18:46

det er nok billigere at købe en pakning end en ny cykelslange! Men en cykel-lap er ikke at foragte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-13 19:45

Citat
købe en pakning end en ny cykelslange

Har aldrig påstået andet, (bare en simpel og nem måde at lave en pakning) men mange har et stykke gummi liggende, og nogle har en slange ellers kunne man til nød, bruge et stykke elastik i flere viklinger, det er kun fantasien der sætter sine grænser.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 23-04-13 20:07

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-04-13 21:01

velbekomme