/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
God til engelsk ?
Fra : Gucci1704
Vist : 1189 gange
100 point
Dato : 01-02-13 15:32

Hej
X-Factor 2012 USA+Panda . Hvis du skriver dette i søgefeltet, kan du se/høre Panda, synge til audition. Du skal vælge klippet der varer 8 minutter
Ret underholdende ! Men...3 minutter og 50 sekunder henne i klippet, siger hun til Simon ( en af dommerne) : Hør lige her Simon, hvad jeg vil gøre, hvis jeg vinder de 5 millioner OG SÅ KOMMER DE TO LINIER, jeg ikke kan oversætte inde i min lille hjerne. Kan du ? Det er her publikum og dommere griner lystigt. Skrevet her efter LYD : synger hun noget i retning af : I´ll give you tujæ, ej mejner tuæ ( ved godt det er stavet forkert) Det er som ordene Lyder jeg har skrevet her.
Det irriterer mig bare, jeg ikke kan forstå de få ord,- som sikkert er hammer-logiske for andre
I ren gætteri har jeg oversat det til : jeg vil kilde dine kugler, eller : jeg vil give dig massage ( ret fantasifuldt ikk ?)

Mvh

Gucci

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-13 15:48

Det ville være nemmere hvis du havde sendt et direkte link til http://www.youtube.com/watch?v=ID34lX_4m5I.

Hun synger "I'll give you jewellery, and money too". Altså hvis jeg vinder "så skal jeg give dig smykker, og også penge".

Det er en del af teksten, som du i øvrigt finder her: http://www.azlyrics.com/lyrics/samcooke/bringitonhometome.html

Der er ikke noget morsomt i det, jeg tror blot publikum jubler over hendes attitude.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-13 15:48

I will give you true love , and money too

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-13 15:53

Kan os hop direkte til 3.50 http://youtu.be/ID34lX_4m5I?t=3m50s

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-02-13 16:00

du kunne fx sammenligne med 'originalen'
1:05 inde i videoen,

http://www.youtube.com/watch?v=gZB4jcPmFGo

ja,... juveler / smykker,.. penge og ikke nok med det...........................

enig med Jqb
det må være hendes måde at 'smigre' Simon på..... der får publikum i godt humør..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-13 16:57

Her er det også nogle dyr som synger den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-13 17:02

Os enig med jqb
"I'll give you jewellery, and money too".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-13 23:50

Jeg tror at grunden til at publikum ler er at Simon er stenrig, så de håndører hun kan give ikke betyder en disse.

Han tjener en masse på alle de shows han har opfundet og han har tjent kassen på Susan Boyle.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-02-13 09:43

Det er jo oprindeligt en sang, der synges af en mand til en kvinde.
I dette tilfælde er det en stor sort kvinde, der synger til en hvid populær mand. At hun på den måde sætter sig selv i en position, hvor hun tror på, at hun ville have en chance hos Simon. Det er da morsomt. Hun flirter i den grad med ham. Han kan blive hendes lille "bitch" - he he.

Sætningen "that aint all.." lægger jo op til mere end bare penge og juveler.

Hun er da gudeskøn og "hilarious!"

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 04-02-13 00:34

Tak for svaret jqb.