/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fornyelse eller opgradering?
Fra : ebg_888
Vist : 861 gange
200 point
Dato : 31-01-13 17:50

Håber, at der bæres over med mit nok "dumme" spørgsmål:

Jeg har Norton 360 version 5.0 i min computer, og den udløber snart.

Jeg vil gerne fortsætte med Norton 360, men gerne version 7.0 (2013), som jo lige er kommet.

Kalder man det så en opgradering - som jo er billigst?
Eller kalder man det en fornyelse?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-01-13 18:02

Det må vel så være en opgradering vil jeg mene...

Hvis man absolut gerne vil betale for noget som fås gratis.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-01-13 18:18
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-13 19:34

Opgradering er nyere udgave med baggrund i den du har.

Fornyelse er en licens forlængelse af den udgave du har nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 20:50

Citat
Hvis man absolut gerne vil betale for noget som fås gratis.

LIDT af en PÅSTAND, Norton er ikke gratis.

Men hvorfor udskifte, Virus-definationerne (dem der scanner og finder skidt) er de samme
i alle Nortons udgaver, ellers er der tale om FALSK reklame førelse, selv har jeg aldrig kunne lide 360* da den for ÅR siden var total langsom og recurse krævende scanner, mens den RENE virus scanner ikke lavede balade med ret meget på min pc og bare kørte i baggrunden, uden nogen form for konflikter.
Men den skiftede jeg ud med AVG som er ligeså god, afhængig af hvilke sider du besøger.
Ellers vil jeg anbefale dig at bruge programmer som Returnil og Comodo Time Machine
der kan nulstille din pc ved hved opstart, eller bare når du har fået noget du ikke vil have på din maskine, begge er gratis, men ikke mange der fatter hvor gode programmerne er.
Bortset fra en ny pc, har jeg aldrig haft problemer med virus eller andet - gennem mindst 5 år
Og jeg var ellers lige blevet taget som gidsel....
http://www.kandu.dk/spg165988.aspx

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-01-13 22:08

Citat
Opgradering er nyere udgave med baggrund i den du har.

Fornyelse er en licens forlængelse af den udgave du har nu.

Det, som jeg ønsker. er jo både en forlængelse af licensen og en opgradering til en nyere udgave.
Hvordan kan det være billigere en "blot" en forlængelse af den udgave, som jeg har nu?

Jeg har ikke tænkt mig at købe via Nortons hjemmeside, da det er for dyrt, så da jeg køber på andre hjemmesider, er det vigtigt, at jeg køber det rigtige, hvis I forstår, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 22:19

Citat
er det vigtigt, at jeg køber det rigtige, hvis I forstår

hvis det er en Licen´s. så har jeg masser af dem.

MEN: prøv at gå ind på din Bank"" de har til tider gode tilbud om diverse antivirus programmer til billige penge, jeg har også set Licenser på QXL til lav-priser
MEN prøv lige her, det slår selv Kina priser - I KINA
http://dk.ioffer.com/search/items/norton

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-01-13 22:58

Citat
MEN prøv lige her, det slår selv Kina priser - I KINA
http://dk.ioffer.com/search/items/norton

Jamen, du godeste, mig-selv, det er jo latterligt billigt.

Kr. 67 for Norton 360 version 7 - sendt pr. mail - tror du, at det er den ægte vare eller en falsk Norton?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 01-02-13 00:23

Hej ebg_888

Hvorfor købe Norton 360/Norton™ Internet Security, når du kan få den gratis i 30 dage igen og igen og igen...
http://dk.norton.com/downloads/

Det kræver bare lidt arbejde når tidsperioden udløber.
Afinstaller programmet og slet alt som har med Norton/Security at gøre inde i registreringsdatabasen.
Genstart computer og installere Norton 360 igen + opdateringer......

Med lidt snilde kan Norton 360/Norton™ Internet Security selvfølgelige også udvides til 90/180/360 dage.... men spørg "mig-selv".... ser ud til at havde fiduserne...

McBobo

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-02-13 10:43

Citat
LIDT af en PÅSTAND, Norton er ikke gratis.

Næh, det påstår jeg heller ikke...

Det jeg skriver er - hvorfor betale for Antivirus programmer når man kan få AVAST ganske gratis...!

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 25-02-13 18:30

Tak for svaret Eyvind.