/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gemme og finde filer i arbejde hurtigt
Fra : ingelein
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 30-01-13 19:46

Hej
Jeg ved at der må findes en måde at gemme filer, som man aktuelt arbeider med hurtigt uden først at skulle klikke sig igennem en masse mapper først. Jeg kender metoden til at oprette en mappe på skrivebordet, men ofte vil jeg kun gemme et billede fra internettet til at videresende med mail, og så kunne jeg bruge en smart metode uden først at oprette en mappe. En mappe "DIVERSE" på skrivebordet bliver hurtigt noget rodet noget. Bedre fremgangsmåde ønskes
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-01-13 20:58

Hej ingelein

Du behøver ikke at gemme billede fra nette af, hvis det skal sendes direkte via mail.
Du kan højreklikke på det billede du ønsker at sende og trykke på "Send billede"

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-13 21:55

Hej Bobo
Tak for svaret. Men det er ikke altid at jeg vil sende billedet med det samme og så er det omstændeligt at finde tilbage til billedet på nettet først. Det forslag du sender, kender jeg godt.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-13 22:03

http://www.mydigitallife.info/how-to-add-or-delete-folders-and-libraries-to-favorites-in-windows-7-explorer/

Hvis du har windows 7, kan du udpege dine mapper til at ligge i "favoritter" så virker de som genveje til specifikke mapper.

Men det kræver stadig du har lavet din billede mappe på forhånd.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-13 22:19

Ok og tak katekismus
Jeg arbejder på en iMac/Win XP pc, så den mulighed har jeg ikke. Jeg kunne ønske mig at man kunne dele skærmen og altid have den ønskede mappe ved hånden i stedet for at finde filen i /skrivebord/billeder/20.12.12/Opskrifter/Dansk / osv. Det er sørme en langsommelig affære, hvorfor jeg p.t. laver en genvej til mappen på skrivebordet.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-01-13 23:26

ingelein... en anden mulighed er at du kan "drag and drop / træk og slip" billeder ned fra nettet i den ønsket mappe du har åben. Eller "drag and drop / træk og slip" direkte ned på skrivebordet og herefter flytte billederne over i ønsket mappe.. Du kan markere alle billeder på skrivebordet ved tryk på Ctrl og trække bilederne over i ønskede mappe....

McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 09:46

Tror ikke der findes en måde at gemme filer på, uden der altid kommer rod i mapper på et eller andet tidspunkt, men der findes programmer der kan gemme dine nesægte links og dine kopierede tekst og billeder, de ligger så i en stor tekstfil, der igen kan søges i.
Selv bruger jeg dette
http://www.clipmagic.com/copy-and-paste-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 09:52
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 31-01-13 10:04

@mig-selv
Jeg blev ret imponeret over videoen om Clipmagic. Ved du om den også virker i Windows 8 pro ?

mvh Sonja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 10:14

Ja, det er rart at have kørende i baggrunden, det er tit man glemmer en side man gerne vil besøge igen.
Citat
ClipMagic 4 works perfectly on Windows XP, Vista and Windows 7

MEN, mon ikke det virker på en 8er også, der kan sikkert være problemer med om det er til 32 eller 64 bits system, men det kan jo prøves i 30 dage gratis, og ellers kan du muligvis sætte prøvetiden i stå med dette program
http://timestopper.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-13 20:15

Clipmagic Har lige været inde i win 8 ................................og ud igen - de taler om at købe noget, og nu er den svær at få ud igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-13 20:19

Så røg den ud .......................man skal bare klikke på ignorere når de siger at den kører.

Den var nu meget smart - men som jeg husker det, har jeg set funktionen i Windows et sted.
det hed vist clipboard.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-13 22:13

Hej til alle som kom med gode råd.
Jeg vil ikke installere et nyt program - uanset, hvor godt det end måtte virke, for så skal man jo bare starte det program op også. Det jeg leder efter er som Eyvind ganske rigtig skriver en funktion i Windows, som gør det muligt midlertidigt at droppe et billede/fil.
I går gav jeg et tip om at installere en lineal på pc'en - og det er en facilitet, som jeg har brug for - og kan bruge i alle programmer. Så ok med den og uanset pris, køber jeg den sikkert også, medmindre samme funktioner også kan fås som freeware. Men jeg har noget imod freeware: Hvor meget kan man stole på at de er virusfrie og at de er sikre i det lange løb?
Foreløbig tak - men den optimale funktion er stadigvæk 2 klik borte: genvej til den ønskede mappe på skrivebordet. Ulempen er at man så kan få mange mapper af den slags på skrivebordet. Mappen er imidlertid nemt at rydde væk igen når man ikke længere har brug for den.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-13 10:27

Her er en udklipsholder. På Engelsk.
http://ditto-cp.sourceforge.net/

Omtalt her:
http://www.altomdata.dk/udvid-din-udklipsholder

Og så denne:
http://www.macnyheder.com/iphone/sync-din-udklipsholder-mellem-mac-iphone-og-ipad-med-cloudclipboard.html

Jeg kender ingen af programmerne, og ved derfor ikke hvor gode de er.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-13 19:30

ingelein -> Hvis man gemmer filer i en mappe på skrivebordet, så er det 'besværligt' at skulle minimere/lukke eventulle åbne vinduer for at komme til mappen. Du efterlyser at man kan 'dele' skærmen, så mappen altid er umiddelbar tilgængelig. Dette kan klares på en lidt anden måde i f.eks. Win XP:

På proceslinjen findes 'Hurtig start' (højreklik på proceslinjen og sæt flueben ved Værktøjslinjer -> Hurtig start). Nu trækker du den mappe du har oprettet ned på 'Hurtig start':

Voila... nu er mappen altid til rådighed.

Det kan være du lige skal fjerne fluebenet fra 'Lås proceslinjen' først, så du kan skabe mere plads i 'Hurtig start'.. ellers vil de sidste ikoner på proceslinjen være skjult. Derefter kan du slå 'Lås proceslinjen' til igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-13 19:34

Ps. Jeg har altid 'vigtige' programmer som jeg bruger ofte til at ligge i Hurtig start, da man så altid har dem lige ved hånden i stedet for, at skulle ligge og fedte rundt på skrivebordet eller i Start menuen for at komme til dem.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-13 19:53

Citat
Jeg vil ikke installere et nyt program - uanset, hvor godt det end måtte virke, for så skal man jo bare starte det program op også.

Så får du heller ikke noget der er GODT = og sådan et lille program tgaer ½ sekund om at starte op.
Angående Virus i de gratis programmer, der er som regel kun en eller 2 reklamer der har MEGET travlt med at skulle på nettet og det tager tid, så gratis/ opstart, tvivler på at du bliver mere aflyttet, END hvis du har sat din pc til Automatisk opdatering, der bliver virkelig hentet oplysninger fra dig TIL og lige i skødet på MS, som så igen bruger det til markedsføring af nye programmer/ WIN8?
http://www.comfort-software.com/clipboard-manager.html
Hvis du/ vil Pro udgaven så smid en PM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-13 19:59

Citat
for så skal man jo bare starte det program op også.

hvis du mener de par stykker jeg har henvist til, så starter de op sammen med Windows uden noget andet at røre ved, og ligger som et baggrunds-program hvor du bare kan hente oplysninger fra, ved et enkelt klik på ikonet på/ nede ved uret.
Ulempen? kan derimod være, at du glemmer at rydde op i programmets filer/ det du kopierer og derfor får en masse der ikke skal bruges, men det mener jeg du kan sætte tid og dag på, hvor gamle filerne må være eller ligge på din pc.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-02-13 20:13

Tak for svaret molokyle.
Det var netop det, jeg ledte efter. Jeg har i forvejen mine programmer liggende i hurtig start - i hvert fald de oftest brugte programmer. At man også kunne lægge "arbejdsmapper" i hurtig start vidste jeg ikke - og det var netop den mulighed jeg ledte efter: At være fri for at skifte fra program til skrivebord og tilbage.
Tak - Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-13 17:54

Velbekommelse Ingelein
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-02-13 07:24

Hej ingelein...

Nu hvor du gerne vil gøre tingene lidt letter... Faldt jeg over et meget lille handy program "File Lister".
Kort fortalt finder det alle oplysningerne i dine mapper som du så kan kopier over i tekst dokument.

McBobo

"File Lister"
http://scottandmichelle.net/scott/program/files.html