/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
usb grabber
Fra : BonneTrut
Vist : 530 gange
300 point
Dato : 29-01-13 19:38

Jeg er ved at overføre vhs til min computer med usb 2,0 video capture grabber, det har gået fint med de første 4 bånd, men pludselig får jeg besked om at der ikke er en driver til denne enhed,
- nu har jeg så igen forsøgt at installere driveren, så købte jeg en ny grabber - men problemet er
stadigvæk det samme.- jeg har 2 computere og har prøvet det samme. men intet hjælper.
HVAD GØR JEG FORKERT?

mvh
BonneTrut

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-01-13 19:54

Der er åbenbart sket noget med din USB grabber og den genkendes ikke mere at dit system. Der skal sikkert en lille oprydning til før den igen vil genkendes.
Du kunne hente CCleaner og rydde på i både mapper og filer. Men CCleaner kan også rydde op i Registreringsdatabasen hvor oplysninger om alt ligger. Ved at lave en oprydning kunne det sagtens ske at efterfølgende vil din usb grabber blive genkendt.

Kan hentes her

http://www.piriform.com/ccleaner/download

bare vælg den gratis version

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 23:19

Prøv at gå i Enhedshåndtering...

Find Enhedshåndtering ved at klikke på Start,
højreklik på Denne Computer(XP)/Computer(Vista og Win 7),
vælg Administrer, find punktet med Enhedshåndtering,
find din Grabber og højreklik på den, vælg Fjern.

Genstart PC (med Grabber i usb port), så vil den finde den og installere driver igen.
Håber det virker... ellers er der en mulighed mere!

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 30-01-13 10:56

Hej!
Nu har jeg forsøgt med ccleaner, det virkede ikke, så har jeg prøvet enhedshåndtering
det virkede heller ikke, så nu ved jeg snart ikke hvad jeg kan gøre? har i ikke flere ting
jeg kan forsøge?-jeg er åben for alt tak
mvh bonnetrut

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 30-01-13 19:51

Hvad er det for en pc, xp, vista, w7, 32 eller 64bit?

Du kan prøve at fjerne de drivere du har installeret i Tilføj/Fjern Programmer,
og så fjerne grabber fra enhedshåndtering.

Hent så USBDeview(32bit) http://nirsoft.net/utils/usbdeview.zip

eller

USBDeview(64bit) http://nirsoft.net/utils/usbdeview-x64.zip

Pak USBDeview ud og kør det, find grabber og højreklik på den og vælg Uninstall Selected Device

Ryd op med CCleaner (os i Register) og installer så grabber igen!

Hva'så?, nå det virkede heller ikke!

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 31-01-13 10:15

Tak for svaret Klaudi.
Nu har jeg så fået det til at virke igen.

mange tak klaudi.
mvh. bonnetrut

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 10:24

velbekomme