/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Power2go
Fra : lgs
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 29-01-13 16:01

Jeg har egentlig god plads på min stationære pc, men ind imellem er opstarten noget langsom, hvilket måske skyldes antallet og størrelsen af programmer, der skal startes op - hvad ved jeg? Derfor har jeg set kritisk på installerede programmer og er der faldet over "power2go", der fylder 173 mb og som åbenbart var indlagt, da jeg købte pc´eren. Er det et program i lighed med NERO? Ved evt. afinstallering kan det eller et lignende program blot downloades hvis behovet skulle opstå? Sker der noget ved at fjerne programmet - og spiller dets størrelse overhovedet nogen rolle for hastigheden ved start? Hvad gør power2go?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-01-13 16:05

http://www.cyberlink.com/products/power2go/overview_en_EU.html?&r=1 størrelsen af dette har intet med din opstartstid at gøre.

Brug diskoprydning og diskfragmentering til at gøre den hurtigere.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-13 17:32

Hvis du i Start/ kør/ søg? indtaster msconfig dukker et program op, hvor du kan se hvad der starter sammen med din pc, du kan fravælge en masse, men hold dig fra MS programmer, da de som regel er nødvendige for at kunne starte.
Du kan rydde op med disse 2 programmer Reg cleaner og Disc cleaner, begge gratis, de finder altid en masse unødvendigt, samt du kan defragmetere din reg base
http://www.wisecleaner.com/
Ellers kan tuneup gøre det for dig, men pas på med hvad du laver
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/screenshots/

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-01-13 20:13

Hvis du vil have hurtig opstart skal du købe en SSD'er til ca. 500 kr. Så kan du med Win7 få din computer til at starte op på ca. 15 sekunder !!

Hvis du køber en SSD'er så skal du lade din gamle harddisk sidde i - så du stadig kan læse alle dine gamle filer - men du skal sætte den nye SSD'er ind i en anden SATA port (rødt kabel). Så skal du geninstallere dit styresystem på SSD'en og så brugen SSD'en som din opstartsdisk.

Det du også vil opleve er at alt ting starter ufatteligt hurtigt. Exploren, word, excel,... starter på ½ sekund - det skal opleves...

Jeg ville købe denne her:
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-830-series-mz-7pc064b-64-gb-id-6428296.aspx

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 30-01-13 21:04

Tak for svaret mig-selv.