/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin
Fra : zuri
Vist : 4247 gange
100 point
Dato : 29-01-13 14:55

Overvejer en tur til Berlin.
Jeg har fundet alt muligt spændende omkring Berlin, men jeg synes ikke at have fundet noget omkring priser -
- hvad koster det at spise dernede?
- køre i taxi eller bus?
- hvad koster det at gå på museerne ?
- hvor bor man billig men godt?
- hvilken måde ville du anbefale at komme derned?
Jeg har ikke bil

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-13 15:41

Hej zuri,

Jeg har netop lagt sidste hånd på en egen planlagt påskeferie til Berlin.

Transport: Norwegian (København til Berlin)
Overnatning: http://www.berlin-vacant.dk/
Transport/Bus/Museer etc: http://www.berlinpass.com/index.php?wgSrc=wguk

Jeg har brugt adskillige timer på at undersøge ALLE muligheder, men de nævnte links er "Spitse Klasse"

/PG

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-01-13 16:27

Berlin er med hensyn til spisesteder noget billigere end i Danmark, og der er masser af pakkerejser, med enten bus eller fly og hotel med i prisen.

ALt efter hvor længe du skal være der, og hvor meget du skal rundt, så kan det betale sig at købe en 72 timers billet til tog og sporvogne, den koster såvidt jeg husker omkring 20 euro.

Museer er der i massevis, en del er gratis andre koster fra 5 til 10 euro i entre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-13 17:32

Flyv til Schoenefeld. Der er masser af billige flybilletter at få. Flytiden fra København er kun omkring 1 time. I Schoenefeld kan du i turistinformationen købe berlinpass Det fås med museimsinsel også . kan synes noget dyrt, men kosterr kun så meget som et af muserene ekstra.

Museumsinsel er helt fantastisk, hvis man ellers intereserer sig for kunst og oltid. Babylon, egypten og græsk tempel er i verdensklasse. Husk Nefertite originalen.
Passet gælder til banen ind til centrum, rundt i byen og til en særlig turistrundtur og meget mere.

De små restauranter i Kreuzfeld er billige i forhold til Danmark.

Logi mu du lede på nettet efter.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-01-13 17:45

Du kan finde næsten ALT på denne site :
http://wikitravel.org/en/Berlin

det skal lige siges at jeg har aldrig selv været i Berlin,
'kun overfløjet for at komme videre'

men bruger jævnligt 'wikitravel' for info fra stort set alle steder,
info,en er ikke 'farvet' af bestemte meninger / interesser,.. kun alm. nyttig /relevant info..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-01-13 17:58
Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-13 19:28

Lige Nu kan du via dette link finde billigt logi

brug også rabatkoden HEJAN10 så sparer du yderligere 10 %

Det virker kun et par dage fra nu.

http://da.hotels.com/tilbud/dk-48-timers-udsalg/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-01-13 22:11

Ups,.. det var vist ikke helt rigtigt med togbillet er billigst,...
kan se en flybillet,.. Kbh - Berlin,.. (RETUR). fås fra 564,- kr. (1. times rejse)
i dette tilfælde på Momondo,
http://peecee.dk/upload/view/399844

men hvis du tilhører de 'pakkerejsende'
betaler man vel bare et 'pakkerejsekontor',. hvad den slags nu koster,..

vi andre 'fattigrøve'.. er nød til at spare hvor der kan spares,.....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-01-13 07:43

dette hotel ligger godt:

http://www.booking.com/hotel/de/hollywood-media.html?sid=55627013121ae22e3e3e769d4afe6d05

med mindre du hellere vil bo ved Alexanderplatz, hvor der er mere liv

I øvrigt kan jeg anbefale dig at søge på Berlin her på Kandu. Der er mange før dig, der har stillet spørgsmål om Berlin, så der er meget godt at hente herinde.

Det er væsentlig billigere at spise i Berlin end i København. Cocktails er et "must-have" i Berlin
God tur

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 04-02-13 11:31

Ikke noget problem at finde transport og logi.

Men hvad koster det at spise, indgangsbilletter til forskellige serværdigheder, taxi/busbilleter
altså leveomkostninger dernede.?
Vi skal jo have noget at spise

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-02-13 17:28

Til "Zuri"
Hvis du besøger Berlinpass, som jeg opfordrede til i mit første indlæg, vil du finde svar på dine spørgsmål. En jungle - men efter mange timers arbejde. Nu er det dig, som må arbejde -- bare lidt. Eksempelvis reklamarer en café med Brunch-priser, men skriver senere, at du egentlig selv kan bestemme prisen (Naturligvis en adresse i det tidligere Østberlin)
/PG

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 15-04-13 01:57

Tak for svaret Guild.