/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Java Problem
Fra : niller59
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 27-01-13 11:43

Hej
Jeg kan ikke få min Java opdatering til at fungere. har fjernet og downloaded ny version.
Jeg får melding om at java ikke kan verificere min version på PC en ?.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-01-13 11:51

prøv at se i venstre side om der ikke står remove old java prøv den og så installere igen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-13 12:38

Hej
Her er lidt at arbejde med.

http://www.java.com/en/download/uninstall.jsp

Download startside: http://javara.dk.malavida.com/d5106-download-gratis-windows

Program download: http://javara.dk.malavida.com/mvdwn/5106-windows

Jeg har ikke selv afprøvet programmet, men hører gerne om det virker.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 27-01-13 14:48

Hej
Det er tilsyneladende kun på Explorer at den ikke virker , på Crome virker den ?
Er der problemer med Explorer ?
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-13 16:58

Hvis det er Windows 8 og du bruger den app der ligger på startskærmen når du vil starte Internet Explorer så virker Java ikke, du bør bruge genvejen på skrivebordet til at starte Internet explorer

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-13 17:53

Hæ.! Har heldigvis ikke Windows 8

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 27-01-13 18:17

Citat
Hæ.! Har heldigvis ikke Windows 8

Det vil jeg da sige er et problem når du tildagligt arbejder med at skulle supportere kunder/kollegaer.

I mine øjne er der over hoved ikke noget galt med Windows 8, den er super hurtig til at starte, alle mine programmer kan ses, hvis jeg vil, i startmenuen. Jeg har så kun dem jeg bruger meget tit i proceslinjen, og dem jeg bruger knap så tit på startmenuen. Og dem jeg ikke bruger så tit dem søger jeg på ved hjælp af [Win]+Q, [Win]+W eller [Win]+F. Man kan så nøjse med at bruge [Win]+Q da resultaterne stadig vises i de andre søgemuligheder. Den sidste ting jeg er meget glad for i Windows 8, da jeg arbejder meget med .iso filer, er at man kan mounte .iso filer direkte til stifinderen eller et virtuelt cd/dvd-drev og at man på den måde slipper for tredje parts produkter.

Nå men tilbage til Java problemet. Tryk [Win]+X, vælge "programmer og funktioner", afinstallere ALT med der har med Java og gøre. Hent programmet Ccleaner, fx. herfra http://www.piriform.com/ccleaner Kør det med standard indstillingerne og genstart computeren. Prøv derefter og installer den nyeste version af Java.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-13 18:33

Hek webnoob
nu er det så heldigt at vores Windows 7 platform kører fortrinligt. Så der er ingen grund til at skifte men det kommer jo nok en gang når Windows 7.ikke supporteres mere. Man skifter jo ikke bare styresystem på 4000 Pcr for sjov.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-01-13 18:38

Nej det siger jeg skam heller ikke man skal, men jeg som også sidder i en it-afdeling, jeg skifter så snart det er muligt for at være med og for at vide hvad der røre sig. Ingen tvivl om at Windows 7 er det bedste OS, men tag ikke fejl af Windows 8, hvis det ikke er bedre så er det lige så godt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-13 19:13

Jeg tror gerne 8 er et godt styresystem. Microsoft har da forhåbentligt lært noget undervejs. Held og lykke med at få løst Java problemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-13 20:39

Tjek liiiiige din aktuelt satte dato ...altså:
Dag, uge og år ...i din BIOS ..eller subsididært i dit operativsystem's 'klokke' (= system-tiden).

Hvis ikke disse stemmer overens med dags dato; DD./dd. ..så kan der være problemer med at hente div. opdateringer til 3. parts programmer.

Sjovt nok forhindrer en dato-diskepans også alm. opdatering af Windows ..som jeg har oplevet det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-13 20:42

Ps.
Citat
Dag, uge og år

..og Dag, uge, MÅNED og år ...naturligvis. Undskyld forglemmelsen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 27-01-13 22:47

Hej webnoob
Prøv et din løsning ; får denne meddelelse
" kan ikke fjerne MSI instalationsfil "

mvh
Niller59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-13 23:38

Gå til Kontrolpanel og klik på Fjern et program, find Java og fjern alt som hedder noget med Java, gå så til Java.com og hent den nyeste Java og installer:
http://www.java.com/en/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-13 23:59

Kommer lige i tanker om at sidst jeg havde problemer med at fjerne Java komplet brugte jeg Revo uninstaller. Den kører først en almindelig afinstallation og efterfølgende får du tilbudt en avanceret hvor den fjerner registry entries osv. Du kan også prøve uninstalleren der følger med Advanced systemcare free.

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 28-01-13 15:50

Tak for svaret webnoob.