/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Windows 8 - WI FI forsvundet
Fra : svendmogensen
Vist : 698 gange
188 point
Dato : 27-01-13 00:22

Jeg har opgraderet min laptop til Win 8, og det har fungeret fint lige til efter en tur i dsdb, hvor jeg brugte trådløst. Nu er wiFI ikke tilsluttet, og den kan ikke finde min router.
Stort HJÆLP -Det er ikke net kort, for den virker fint på mobilt bredbånd og med kabel i routeren.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-01-13 09:38

søg på enhedshåndtering (Windows tast+x)se om den er deaktiveret her. hilsen Xou

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 27-01-13 10:11

Nej desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-13 17:23

Er der en lille ikon for trådløs nede ved uret? Højreklik på den og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit eget trådløse net, så logger computeren på dit trådløse netværk, skriv nøglen hvis systemet har glemt den og du bliver bedt om nøgle

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 188 point
Dato : 27-01-13 18:02

Citat
Det er ikke net kort, for den virker fint på mobilt bredbånd og med kabel i routeren.

Du har tre netkort i din computer og selv om mobilt bredbånd og kabel virker, så kan wlan kortet godt være gået i stykker.

Hvis du har kabel i computeren så vil Windows ikke forbinde til det tråløse net. Det kan også være du har en computer med en wifi-switch som har slukket for wifi. Det kan også være det er slået fra med en taste kombination, fx. [Fn]+F4. Klikker du på netværksikonet nede i højre hjørne af skærmen, så kommer der en "netværksmenu" frem i højre side af skærmen, står der wifi(fra) eller (til), kan du se dit netværk eller andre netværk?

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 28-01-13 18:26

Tak for svaret webnoob.
Det var lidt pinligt, men der sad en lille knap - som ikke var på min gamle laptop, som vores IT afdeling, spurgte om jeg havde set. det samme som du nævner Wi Fi Switch