/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 8 aktivere media center
Fra : Eyvind
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 25-01-13 19:47

Hej.
Jeg har lige modtaget aktiveringsnøgle fra Windows.
Men desværre står det på Engelsk og det skal foregå på Dansk.

Jeg kan bare ikke huske hvilke ord der skal bruges her:
Det med fede bogstaver skal stå på Dansk.
1.Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. (If you’re using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search).
2.Enter add features in the search box, and then tap or click Settings.
3.Tap or click Add features to Windows 8.
4.Then tap or click I already have a product key.
5.Enter the product key, and then click Next.
6.Read the license terms, select the check box to accept the license terms, and then click Add features.

Øh - jeg kan ikke bare bruge en oversættelse...................men precis hvad der skal stå.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-01-13 23:39

Her er den

Følg disse trin for at tilføje Windows 8 Media Center Pack til din pc, der kører Windows 8 Pro:

1. Svirp fra højre kant af skærmen, og tryk på Søg. (Hvis du bruger en mus, peg på det øverste højre hjørne af skærmen, og klik derefter på Søg).
2. Indtast tilføje funktioner i søgefeltet, og tryk derefter på eller klik på Indstillinger.
3. Tryk eller klik på Tilføj funktioner til Windows 8.
4. Tryk derefter på eller klik Jeg har allerede en produktnøgle.
5. Indtaste produktnøglen, og klik derefter på Næste.
6. Læs licensbetingelserne, skal du markere afkrydsningsfeltet for at acceptere licensbetingelserne, og klik derefter på Tilføj funktioner.

Din pc genstarter automatisk, og Windows Media Center vil være klar til brug.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-13 01:13

Her er siden på dansk, forklaring er under der hvor du bestilte din nøgle:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/feature-packs
Du finder også funktionen i Kontrolpanel - System og sikkerhed - Tilføj funktioner til Windows 8
Det er kun på en Windows 8 Pro at Media Center kan installeres
Linjen Tilføj funtioner til Windows 8 forsvinder i Kontrolpanel når Media Center er aktiveret og kan heller ikke findes ved at søge som der anvises på ovenstående Microsoft side, det er kun Windows 8 Pro uden Media Center som har den mulighed så hvis det er på din egen computer med Media Center du søger så finder du ikke noget, vent til du kommer ud til den computer du vil hjælpe med at installere Media Center på

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-13 09:38

Tak for svaret o.v.n.. Jeg mente også at den for længe siden var aktiveret.
Men Microsoft sendte en mail med aktiveringsnummer...............det gjorde mig lidt forvirret.
Super tak.

Ps. du har jo anvist det før..............men min gamle hjerne kunne ikke finde det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-13 09:41

Smokei - det er fint at du oversætter, men denne aktivering kræver netop de danske ord, som OVN henviser til.
Tak for din oversættelse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-13 09:42

Citat
kræver netop de danske ord, som OVN henviser til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-13 19:01

Ja ja Klaudi - ikke nogen god formulering, men for at søge i win 8 og finde add features
skal det ikke hedde " Tilføj funktioner til Windows 8 " men " Føj funktioner til Windows 8"
viste det sig..................den søg er ret vanskelig.

I øvrigt var den aktiveret. så jeg ved ikke hvorfor jeg fik en reminder fra Microsoft.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-13 22:05

Citat
Føj funktioner til Windows 8
det er nemlig korrekt, jeg skrev af en eller anden grund forkert Tilføj funktioner virker ikke fandt jeg ud af i dag da jeg aktiverede Media Center på en bærbar jeg har opgraderet