/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny scooter/30 - men hvilken?
Fra : lgs
Vist : 735 gange
300 point
Dato : 24-01-13 20:55

Jeg er en ung fyr på 70, der står over for at ville udskifte min Peugeot Ludix Snake 30-scooter, der er ved at blive for gl. til at ofre flere penge på rep.
Jeg SKAL have en 30´er og ofrer gerne op til 15.000, men på hvilken? Radius inden for hvilken, jeg bevæger mig, er typisk 30 km.
Min lokale forhandler/værksted gør meget i SYM, men jeg mener at have set PGO anbefalet. Advarsler mod THANSEN er unødvendige.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-13 08:50

Har haft en del knallerter, både 30 og 45'ere, og anbefaler klart PGO!

Driftsikre, nemme at vedligeholde og rimelige reservedelspriser.

Har pt. en PGO Black Magic, og den virker bare, også her i frostvejret.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 25-01-13 09:18

Har selv haft PGO og den er meget driftsikker, også i kulde.
Reservedele kan du få alle steder og forhandlerne kender den også, hvis den skal repareres.
Men om det så er den gpde og stærke 2 takts motor, der sidder på de nye modeller ved jeg ikke.
4 takter har jeg ikke meget til overs for, når det drejer sig om scooter.

At man skriver negativt om TH, kan jeg ikke se grund til, men man får hvad man køber
og så er det sikkert ikke for unge mennesker der skal pille i tide og utide, på noget der virker.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-01-13 09:19

jeg har også kørt (lejet) mange forskellige mærker,... (dog 110 - 125 ccm)
ganske vist ikke i den Danske vinter

men HONDA er fantastisk stabil og helt suveren kvalitet,
der er aldrig problemer,.. udover normalt service,

det er sammenlignet med ellers gode mærker som fx Yamaha.

HONDA,.. hører mig bekendt også til blandt det bedste inden for samtlige MC størrelser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-13 10:22

125cc er næppe en Scooter 30 som egentlig er en nedroslet MC motor (eller omvendt)
At leje en mc/knallert giver ikke et indtryk af hvordan den skaber sig hver dag - hele året

Og Honda er en meget stabil mc, har selv en, så ved hvad jeg snakker om, og den har også en af de gamle typer motorer, som er næsten uopslidelig og uden megen vedlige holdes = olie/filter og tændrør og så kører den ellers bare til næste gang man gider skifte tingene, og gør man ikke det, så kører den alligevel.
Kørte også rundt på en Honda CD50 for mange år siden, og der var kun problemer med 3 gear, som den hoppede ud af (når plumpen var taget = 85km/t) men ikke som lovlig
Samt den fejlede aldrig - sommer eller vinter.

Men om de nye scootere har den stærke motor, ved jeg ikke, der kan jo købes så mange efterligninger nu omdage
Samt jeg tvivler på at motoren skulle bliver overbelastet på nogen måde, på en lovlig scooter 30
så selv en Kineser motor kan sagtens holde, de er faktisk ikke så tossede endda, de første var ren til grin, men ikke mere.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-01-13 11:35

Jeg har kørt på PGO (45) i 11 år og 35.000 km. har kun haft ét driftstop - ville ikke starte, det var stemplet, så et nyt cylinderkit til 1.500 kr. alt inc.l og den kørte som ny igen. Det skete ved 33.000 km. Så jeg kan godt anbefale PGO.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 09-02-13 11:16

Tak for svaret mig-selv.