/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vil ikke "træk-slip"-kopiere i Word?
Fra : cristian2
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 24-01-13 12:42

Jeg arbejder i Win7, Office 2000.
Jeg har et dokument, hvor jeg i de fleste afsnit ikke kan trække en sætning til et andet sted i dokumentet.
(Jeg holder venstre-klik nede med musen og trækker samtidig musen henover en udvalgt sætning som derved highlightes - derefter vil jeg placere curseren på den highlightede sætning og trække den til et andet sted på siden).

Men når jeg forsøger at trække den highlightede sætning hen over siden, kommer der et ikon som ligner et forbudsskilt (cirkel med streg igennem).

Derfor er jeg nødt til at bruge "klip" og "sæt ind". Og det nedsætter min arbejdshastighed betydeligt.

Kan jeg på nogen måde ændre i Indstillinger eller andet, så det igen bliver muligt at trækker rundt på sætninger i dokumentet?

Tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-13 12:57

Indstillinger
Faneblad "rediger"
Sæt hak ved "træk og slip"

Ganske vist fra en 2003, men 2000 er næppe anderledes

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-01-13 14:04

Prøv at holde Shift-tasten nede samtidig med du trækker - så tror jeg det lykkes for dig

Clou

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 24-01-13 22:18

Citat
Indstillinger
Faneblad "rediger"
Sæt hak ved "træk og slip"

Er gjort.

Citat
Prøv at holde Shift-tasten nede samtidig med du trækker

Ingen ændring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-13 08:02

Citat
Er gjort.

Tja hvis du har gjort det og det ikke virker, må du have en fejl i installationen...

Så er der jo ikke andet at gøre end at installere office igen....

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 25-01-13 08:18

Citat
Så er der jo ikke andet at gøre end at installere office igen....

Er gjort.

Problemet er, at det ikke fungerer i bestemte dokumenter. I andre fungerer det fint. Så man skulle tro, det havde med de specifikke dokumenter at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-13 08:25

Det har det måske også....

Hvis de ikke er tekst men forskellige indsatte "bokse" osv. kan du jo ikke bare skille et "billede" ad.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-13 09:27

Citat
kommer der et ikon som ligner et forbudsskilt (cirkel med streg igennem).

Sikker på at dokumentet ikke er beskyttet på en eller anden måde.

Prøv at lav dit eget doc og prøv om du kan - med det

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 25-01-13 12:19

Citat
Prøv at lav dit eget doc og prøv om du kan - med det

Laver jeg et nyt dokument, er der intet problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-13 12:27

Så efterlader det jo blot at det er formateringen af det dokument du prøver rette....

Det kan du ikke gøre alverdens ved undtaget at prøve at ændre formateringen af dokumentet....

Det må jo være dokumenter der kommer fra et andet program eller en anden version.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 18-04-13 13:19

Tak for svaret refi.