/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Håndvask over vaskemaskine
Fra : Julieth
Vist : 434 gange
60 point
Dato : 23-01-13 20:42

Jeg er ved at indrette et lille badeværelse. Jeg vil gerne have plads til en vaskemaskine under vasken. Først havde jeg tænkt mig at lave et bord med en flad vask ovenpå, men det bliver meget højt hvis vm skal være under. Desuden er der udfordringen med at få plads til afløbet... Er der nogen, som har en god ide?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 21:37

Du behøver ikke at have vandlåsen lige under vasken, men føre afløbet med en vinkel på bundventilen (det rør som går i gennem vasken) og så føre røret hen hvor det er mere passende.
Der findes vinkler og rør som er forkromede som du kan bruge. Silvan / Bauhaus har sådan noget.

Jeg aner ikke om det er tilladt rent elektrisk at have VM under en vask.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-13 06:31

Nu skal du huske at en vaskemaskine skal stå minimum 120 cm væk fra bruseren og når du snakker om at det er et lille badeværelse så tvivler jeg på at du kan lave det lovligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-13 17:17

Har du overvejet en topbetjent vaskemaskine? Den er 40 cm i bredden og vil give lidt mere plads end en "almindelig" frontbetjent.

Det er den løsning, jeg selv har valgt på et badeværelse, der ikke er en balsal.

Godkendelse af svar
Fra : Julieth

Dato : 02-02-13 09:46

Tak for svaret rotw.