/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
BilstrupV: Gasvarmeovn, Watex
Fra : BilstrupV
Vist : 769 gange
200 point
Dato : 22-01-13 20:42

Jeg søger erfaring/VIDEN omkring en gasvarmeovn. Denne er af mærket Watex og købt i Jem&Fix. Den har en våge-/vedligeholds-flamme, som står og hvæser en smule, samtidig med at denne flamme varmer så hårdt på sikringsføleren, at denne bliver rødglødende.
Jeg er ikke tilfreds med denne hvæselyd; af samme årsag købte jeg en ovn uden blæser, og jeg er bekymret over, om føleren på sigt kan tåle at være rødglødende. Jeg har oplevet følere på andre gasapparater, som ikke blev rødglødende i brug.
Ovnen har været sendt til reklamation og kommet tilbage med samme omtalte "fejl".
Hvis du er hjælpsom og svarer, så skriv venligst om du ved eller formoder/gætter dig frem til dit svar.

Mvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-13 20:26

Det lyder ikke rigtigt.
Mit bedste bud er at du tilslutter den for højt gastryk eller en forkert gasart.
Se på ovnens mærkning hvad det er beregnet til, og se hvad du tilslutter. Det kan være at du ikke har den rigtige regulator, hvis det er flaskegas.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-13 20:33

Hvis ovnen er godkendt til Danmark, og du har fået en tysk regulator , vil du få en fejl som beskrevet.
Tykerne bruger næsten dobbelt så stort gastryk.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 23-01-13 21:07

Tak for gennemtænkte svar.
Regulatoren var med og var monteret ved købet, og den var også medsendt ved reklamationen. Gasflasken er en almindelig gul dansk 11 kg stålflaske.

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 13-02-13 11:33

Tak for svaret transor.