/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
TrustPilot - censureret?
Fra : alka
Vist : 1234 gange
200 point
Dato : 22-01-13 12:29

Er der andre herinde, der er blevet censureret af TrustPilot? (TP)
Jeg har været medlem gennem flere år, og skrevet 49 anmeldelser, men den 49. anmeldelse faldt ikke i god jord hos enten hvidevarer123.dk eller hos TP.

TP krævede, at jeg skulle omformulere, da de ikke mente jeg kunne dokumentere det jeg skrev. For at kunne beskrive skal man opgive et fx fakturanr.

Jeg annulerede købet pga. 1. prisen var steget og 2. varen kunne ikke leveres inden for de 2-4 dage de skrev, men først en måned senere. Jeg bad om at de skulle annulere ordren og bekræfte over for mig, hvilket de gjorde. Et par dage efter fik jeg dog en ordrebekræftelse.

Dette forløb beskrev jeg på TP. TP skrev derfor til mig tre gange om, at jeg skulle ændre teksten, hvilket jeg ikke gjorde. Efterfølgende gik jeg ind på trustpilot.dk og beskrev TP adfærd over for mig, hvilket indebar, at de slettede det jeg der havde skrevet og skrev i stedet, at de nu var ved at undersøge ...
Efterfølgende har jeg nu slettet alle mine anmeldelser samt min profil på TP.

Er der andre herinde der har oplevet censur fra TrustPilot? Jeg her iøvrigt altid været tilfreds og ikke haft problemer med dem med mine øvrige 48 anmeldelser!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-01-13 13:54

Har kun foretaget få anmeldelser på trustpiot, og har ikke været sensureret. Trustpilot forsøger at tjene penge, det gør de ved at tegne kontrakter med de firmaer der bliver anmeldt. De betyder at virksomhederne kan komme med indsigelser mod anmeldelser de finder urimelige og de kan svare på anmeldelser. Det er vel ganske naturligt at man ikke bare kan gå ind og skrive en løgnagtig dårlig anmeldelse mod et firma, uden at firmaet (der betaler) kan tage til genmæle. Men det betyder også at der kommer gråsone tilfælde som dit. Der er desværre ikke nogen officiel domstol til at dømme, så du kan i sidste ende ikke rigtigt gøre andet end sige: Nå.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-13 14:56

Tja - de gode idéer bliver tit overhalet indenom, af muligheden for at tjene penge..
Det lyder ikke rart, som du beskriver det alka - så TrustPilot bliver hermed ikke en jeg regner med.
Tak for oplysningen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-01-13 15:04

Hvis du spørger Trustpilot, så er det at firmaerne kan reagere på anmeldelser med til at højne troværdigheden. Hvor troværdigt er det at enhver kan skrive en anmeldelse ud fra fri fantasi, uden at den anmeldte kan tage til genmægle?

På den anden side, så har Trustpilot fungeret fint uden de store problemer, så man kan godt se deres nye politik som et tilbageskridt - man risikerer at skulle kunne dokumentere sine anklager.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-01-13 16:46

Der findes stort set ingen dokumentation på TP. det er alene anmelderens beskrivelse, man kan læse om der inde. "Mit problem" er nok snare, at jeg har dokumenteret mine påstande ved, at lægge henholdsvis forretningens som TP mail til mig ind på TP - det er da dokumentation, som de selv har leveret! Det har nok ikke været interesseret i "den slags dokumentation"!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-01-13 16:54

Jeg kender ikke alle detaljerne i din "sag", ved ikke hvad der er op eller ned. Som jeg læser det, vælger du selv at fjerne alle dine anmeldelser, efter trustpilot skriver at de er i gang med at undersøge sagen. Det er måske lidt en overreaktion fra din side.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-01-13 17:18

fun2, det er korrekt, at jeg selv har lukket TP ned. Naturligvis kan du ikke kende "min sag", men det er heller ikke det jeg efterlyser. Spørgsmålet er:

Er der andre herinde, der er blevet censureret af TrustPilot?

Det er blot det, jeg ænsker svar på!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-01-13 17:24

Nej alka, der er ikke andre herinde der er blevet "censureret" af TrustPilot.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-01-13 18:21

Nu ikke så hurtig un2, du kan jo ikke vide om der er andre af de mange tusinde kandu'er der kan svare på mit sp.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-13 19:31

Fun2 - ved du noget som vi andre ikke ved.
Citat
Nej alka, der er ikke andre herinde der er blevet "censureret" af TrustPilot.

Selvfølgelig er der altid muligheden for, at nogen rakker firmaer og varer ned.

Men der er også mulighed for at firmaerne "selv" roser op til skyerne.

Jeg blev ikke censureret, men firmaet Boxer fik travlt, da jeg snakkede om persondataloven, i forbindelse med tilslutning af TV2 med Boxerkort, for et år siden, hvor de ville have mit personnummer. Det er ikke nødvendigt når der betales kontant.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-13 20:56

tag lige og se denne udsendelse: http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/10/09153835.htm

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-13 20:58

UPS, udsendelsen er slettet
Cencur

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-13 21:45

Jeg kan da godt se den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-13 21:48

Jeg får denne besked når jeg prøver at starte udsendelsen:
Citat
Vi har slettet den lyd- eller videofil du gerne vil se, da det er lang tid siden, den er blevet afspillet sidst.

Vi beklager ulejligheden!
dr.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-13 21:57

http://peecee.dk/upload/view/398955
Den ville også gerne vise en 10 år gammel udsendelse.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-01-13 22:21

Sikke en dårlig oplevelse, alka, håber du "frikendes".

Jeg vil nu engang vedblive med at benytte Trustpilot - det er den bedste af de hjemmesider, der anmelder internetfirmaer.
Jeg bruger den ofte, og anmelder også selv.

Som een skriver på DR_Kontant, så skal man nok koncentrere sig om de negative anmeldelser, og gå lidt let henover de positive - som jo kan være falske.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-01-13 09:32

Her er hele teksten jeg skrev på TrustPilot:

Jeg bestilte et Voss komfur til 9.999 kr. som ville komme i løbet af 2-3 dage. På hjemmesiden tager de forbehold for forkert pris, levering mm, men varen er på lager -skrev de.
Da jeg ikke får en ordrebekræftelse, tænker jeg, når, men så har de det IKKE PÅ LAGER?
De vil skrive til mig hvis de ikke kan levere, det gør de imidlertid ikke. Jeg skriver til dem dagen efter, og efterlyser en ordrebekræftelse. Senere på dagen for jeg en mail

Hej Finn
Jeg skulle lige til at kontakte dig, ja desværre er det i restordre til slut januar, beklager.
Jeg bekræfter at ordren og betalingen er slettet.
-------
Så her kon 09-01-2013 15:51 så denne mail:
Kære Finn Holk
Tak for din bestilling hos 123hvidevarer.dk. Vi håber forløbet har levet op til dine forventninger.
I den forbindelse vil vi gerne følge op på om vi har gjort vores job ordentligt, med hensyn til behandling af netop din ordre, fra bestilling til brug. Derfor håber vi at du vil have den ulejlighed at tilkendegive din mening om vores ordrebehandling.
Vi benytter Trustpilot til at samle vores anmeldelser. Du kan bedømme os på Trustpilot ved at gå ind på følgende link:
Vurdér 123hvidevarer.dk på Trustpilot
Denne mail sendes automatisk, så hvis din vare ikke er leveret endnu, så er du velkommen til vente med din anmeldelse til din vare er leveret. Burde varen være leveret nu, så kontakt os for en status på din ordre.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
123hvidevarer.dk
Nej I har IKKE LEVET OP TIL MINE FORVENTNINGER! I har ikke rigtoig styr på tingene!

Det er teksten neden for, TrustPilot ville have mig til at ændre.[U]Indsæt din tekst her[/U]

På den måde "lokkes" man med deres billige priser - på varer som de ikke har!
Der er efterhånden nogle stykker, der på [External link removed], skriver nogle lave priser, og nå man så bestiller, kan de ikke lige levere den vare, men de har andre, dog ikke til den pris!
Jeg er godt klar over, at det IKKE er [External link removed], der har andel i de forkerte prisopgivelser - det er firmaerne!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 11:58

Nu ved du jo ikke om firmaet bevidst har løjet eller om der er sket en fejl. Man kan naturligvis godt mistænke et firma for at lyve om hvad de har på lager og om leveringtider, men i det lange løb vinder firmaet jo intet. Du (og de fleste andre) vil jo ophæve købet og få pengene tilbage, hvis de ikke kan levere. Du kommer med en anklage mod firmaet, den anklage synes trustpilot vel at du skal "sandsynliggøre", ligesom firmaet skal have lov til at svare. Jeg kan ikke rigtigt se problemet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-01-13 12:16

fun2 kender du TrustPilot? Firmaet kan svare alt det de vil. Hvis du går ind på TP, kan du der se adskillige ex på, at firmaer besvarer såvel +/- kretik.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 12:39

alka, ja jeg kender trustpilot.

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 23-01-13 14:21

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 14:44

Fun2
- jeg købte en del computerudstyr til mig og mine børnebørn hos et firma der dengang hed pcnetto eller noget i den retning. Alle varer lå klar til levering til aftalte tid.

Men så var det lige at de skulle levere et kamera som de altså "havde på lager".
Vi skulle have en mail om levering som kunne blive med det samme.
Der kom ingen mail.....................og barnebarnet stod og skulle på ferie.
Da vi ringede forsøgte de at sælge et andet.............men de havde det jo på lager.
Der var vi ude for en direkte løgn, og med det fine computersystem de havde var det ikke en fejl.

Vi ophævede handlen og købte et andet sted.............................så det gør firmaer altså.
De har vist lukket nu for alle mine venner holdt også op med at handle der.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 15:04

Eywin, der er ganske givet firmaer der forsøger at snyde, og det er fint at de bliver lukket. Men der er vist ikke det spørgsmålet handler om. Jeg synes at det er fint vi har TrustPilot og mener stadig at alka overreagerer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 16:31

Dette er ikke enestående.

Citat
På den måde "lokkes" man med deres billige priser - på varer som de ikke har!
Der er efterhånden nogle stykker, der på [External link removed], skriver nogle lave priser, og nå man så bestiller, kan de ikke lige levere den vare, men de har andre, dog ikke til den pris!
Jeg er godt klar over, at det IKKE er [External link removed], der har andel i de forkerte prisopgivelser - det er firmaerne!