/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lille 12 volt transformer LED Lys
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 21-01-13 17:34

Jeg kan kun finde relativt store LED lys transformere. Ideen er at gemme den oppe bag en loftsbjælke på 45 mm bredde. Er der ikke nogen der ved om man kan købe små 12 volt transformatorer.

Jeg tænker de skal være mindre end 80x40x20 mm ?

For nogle år tilbage købte jeg en 24 v trafo der var 18x25x65 mm - men den størrelse kan jeg ikke finde mere - og slet ikke i 12 volt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-13 18:36

kan du ikke bruge en fra almindelige 12 v halogenspots. den fylder da ikke ret meget

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-01-13 18:39

mon ikke du kan bruge nogle gamle opladere til PC bærebar - mobiltlf. - printer og lignende,
måske har du eller noget familie / venner noget liggende

måske sådan en
http://www.harald-nyborg.dk/p4750/transformer-fra-230v-t-12volt

eller denne
http://www.matronics.dk/Kategori/Husfritid/Indendoers-belysning/Transformator/Produkt/230V-12V-DC-transformator-Max-2500mA-30-watt

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-01-13 21:46

Nu ville det jo være dejligt at vide om udgangen 12V skal være AC (vekselstrøm) eller DC (jævnstrøm)

Der findes masser af begge typer.

MVH

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-01-13 22:15

Du skal bruge det, de kalder en "elektronisk transformer" til halogenlys. De fylder mindre end dit krav.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-13 00:35
Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-01-13 07:28

Tak for svaret rotw.

Jeg fandt nogle endnu mindre trafoer på RS-components.

LED lys er altså skønt