/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Telmore
Fra : clou
Vist : 1110 gange
300 point
Dato : 21-01-13 15:51

Så prøver jeg igen at løse et problem!

En af mine kursister har købt et bredbåndsmodem m. simkort hos Telmore, så langt så godt - men når den bliver installeret på computeren, går det også godt nok Mobilpartner bliver installeret og ligger som et ikon på skrivebordet - nu kommer så problemet:

Når han klikker på det åbner der sig et vindue, hvor han bl.a. kan trykke på connect - det gør han, men der kommer desværre ikke noget vindue frem, hvor han kan taste pinkoden, så han kan ikke komme på Internettet - hvad gør han eller jeg for at afhjælpe problemet?

Vi har haft kontakt med Telmore, som har sendt et nyt simkort - vi havde igen kontakt til dem, for problemet var det samme, de kunne ikke guide os videre.

Det skal siges at det fungerer på min pc men ikke hans - kan ikke greje hvor fejlen ligger.

Han kører Windows 7 - 64 bit

På forhånd tak for hjælpen - måske lidt rodet skrevet

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-13 17:02

Kører du også 64binit styresystem.

Ellers kunne det være at modemmmet ikke virker med et 64 binit system.

Har han opdateret java. Det kunne også tænkes at være problemet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-13 18:39

prøv at gå på telmores hjemmeside og se om der ligger en opdatering til hans modem.
det kan jo være at det modem han har fået, har ligget så længe på lager, at softvaren er forældet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-01-13 18:43

Ja, jeg kører også 64 bit - har ikke tjekket hans Java - det prøver jeg i morgen!

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-01-13 18:45

Vil også prøve at tjekke for opdateringer ??

Clou

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 300 point
Dato : 22-01-13 08:05

Hvis det stadig ikke virker, så ring til Telmore én gang til og bed om at få lov til at tale med en af de garvede gutter i stedet for en formenlig nybegynder i første telefonrække...

Jeg havde et lignende problem, og fik ingen (brugbar) hjælp de to første gange, hvor der tydeligvis blev spurgt til diverse ting efter en tjek-liste. Tredje gang var lykkens gang: Det var nemlig en gut, som havde været der så længe, så han havde tjek på ting. Og han gik tydeligvis IKKE ud fra nogen tjek-liste.

Held & lykke.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 29-01-13 18:19

Tak for svaret Ysseven - det var netop det der skulle til.

Clou

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-01-13 21:59

Godt, at det kom til at virke...!!!