/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
underskriftindsamling - hvor mange?
Fra : nopops
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 20-01-13 22:52

Jeg har en underskriftindsamling igang

http://www.skrivunder.net/gratis_hpv-vaccine_til_alle

mit spørgsmål er så... hvor mange skal man bruge før man kan FORLANGE at folketinget tager det op til et lovforeslag?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-01-13 23:08

jeg mener ikke, at man kan forlange et lovforslag. det er jo ikke folketinget der stiller lovforslagene, men medlemmerne af folketinget. Men kan påvirke et parti eller et folketingsmedlem til at stille et lovforslag

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-01-13 23:09

Du kan IKKE forlange noget som helst uanset hvor mange underskrifter du kommer med!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-01-13 23:13

en underskriftindsamling har kun det formål, at vise at der er mange der mener det samme.

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 21-01-13 08:06

så noget skod!!!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-01-13 08:29

En underskriftindsamling kan sammenlignes med en demonstration, jo flere der melder sig, jo større opmærksomhed kommer der ud af det.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-13 08:33

Ja men tænk på, alle de sindsyge lovforslag der ville komme, hvis det var enkelt. Så ville folk rende rundt og lave underskriftimdsamlinger hele tiden.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 21-01-13 09:53

Til "skytten49": Jeg er delvis enig. Der ville sikkert komme mange sindsyge, men de ville jo ikke have gang på jord. Jeg tror, at vi som befolkning ville blive mere bevidste, og sortere mere kvalificeret end vi gør nu. Vi er SSÅÅ poiltiker-lede, at vi ikke gider kæmpe for vore idealer. "Der nytter jo ikke noget alligevel".
Det ville være let at lave et forum, hvor de sindsyge med få støtter ville havne nederst på en liste, og tilsvarende ville de forslag, som mange i befolkningen finder relevante, stå øverst. Så ville der hurtigt være et overblik over, hvilke forslag der skulle arbejdes videre med, og så kunne man stemme med "Nem-ID".
I dag "parkerer" du hele din holdning hos een politiker. For de fleste gælder der det, at du på nogle områder er enig med en politiker og på andre områder er enig med andre.
Jeg synes, at det kun for langsomt kan indføres, at vi stemmer om diverse forslag med "Nem-ID". I starten kun vejledende, og så må tiden afgøre, hvornår det kan anvendes som bindende.

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 12:10

Øverst på den liste vil stå en skatteprocent på 000000

Hvordan vil du lige takle den

Jeg tror vi skal prise os lykkelige over at vi har et af de bedste demokratier i verden....

Utilfredse vil ALTID findes - uanset system - og flertallet har IKKE altid ret men magt....

og den MAGT kan så bruges til at få RET....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-01-13 14:15

Citat
En underskriftindsamling kan sammenlignes med en demonstration, jo flere der melder sig, jo større opmærksomhed kommer der ud af det.

Til hvad nytte tror du?