/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HiJackThis
Fra : alimak
Vist : 608 gange
300 point
Dato : 20-01-13 19:59

Er der nogen der kan læse HiJackThis og fortælle mig hvad jeg skal fjerne.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16457)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Norton Utilities 15\Tools\Disk Doctor\DiskDoctorSrvProxy.exe
C:\Program Files\Norton Utilities 15\Tools\SpeedDisk\SpeedDiskSrvProxy.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe
C:\Program Files\Launch Manager\WButton.exe
C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\FSP\FspUip.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync for BrewMP\AutoDetect.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Users\Rolf\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_146.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\redirector.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe
C:\Program Files\Citrix\Receiver\Receiver.exe
C:\Program Files\Citrix\SelfServicePlugin\SelfServicePlugin.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\wfcrun32.exe
C:\Users\Rolf\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_146.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_146.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_146.exe
C:\Program Files\Software Informer\softinfo.exe
C:\Program Files\Windows Live\Mail\wlmail.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_146.exe
C:\Users\Rolf\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://feed.snap.do/?publisher=SnapdoEMon&dpid=SnapdoEMon&co=DK&userid=50719270-91ae-4d09-8861-906b5fbd7b92&searchtype=ds&q={searchTerms}
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://feed.snap.do/?publisher=SnapdoEMon&dpid=SnapdoEMon&co=DK&userid=50719270-91ae-4d09-8861-906b5fbd7b92&searchtype=ds&q={searchTerms}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://feed.snap.do/?publisher=SnapdoEMon&dpid=SnapdoEMon&co=DK&userid=50719270-91ae-4d09-8861-906b5fbd7b92&searchtype=hp
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = http://feed.snap.do/?publisher=SnapdoEMon&dpid=SnapdoEMon&co=DK&userid=50719270-91ae-4d09-8861-906b5fbd7b92&searchtype=ds&q={searchTerms}
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://feed.snap.do/?publisher=SnapdoEMon&dpid=SnapdoEMon&co=DK&userid=50719270-91ae-4d09-8861-906b5fbd7b92&searchtype=ds&q={searchTerms}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Snap.DoEngine - {31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: Norton Identity Protection - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\20.2.0.19\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Norton Vulnerability Protection - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\20.2.0.19\IPS\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Family BHO - {B8E07826-0971-4f16-B133-047B88034E89} - C:\Program Files\Norton Family\Engine\2.6.0.52\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\20.2.0.19\coIEPlg.dll
O3 - Toolbar: Snap.Do - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - mscoree.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrVolOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD9LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD9\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [fspuip] "C:\Program Files\FSP\fspuip.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync for BrewMP\AutoDetect.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Users\Rolf\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe" /MINIMIZED
O4 - HKCU\..\Run: [Software Informer] "C:\Program Files\Software Informer\softinfo.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Norton Download Manager{NSME22-B22-4abb-B07C-C084B04B4F12}] C:\Program Files\Norton Management\Engine\3.1.0.24\ccSvcHst.exe /m (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Norton Download Manager{NSME22-B22-4abb-B07C-C084B04B4F12}] C:\Program Files\Norton Management\Engine\3.1.0.24\ccSvcHst.exe /m (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Rolf\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Filter: application/x-ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=euc-jp - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=ISO-8859-1 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS936 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS949 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS950 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=UTF-8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=UTF8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=euc-jp - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=ISO-8859-1 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS936 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS949 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS950 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=UTF-8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=UTF8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter hijack: ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\RSHook.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Norton Disk Doctor Service (DiskDoctorService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Utilities 15\Tools\Disk Doctor\DiskDoctorSrv.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton Management (MCLIENT) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Management\Engine\3.2.0.19\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\20.2.0.19\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Norton Family (NSM) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Family\Engine\2.6.0.52\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Ocster 1-Click Backup (ocster_1clk_backup) - Unknown owner - c:\Program Files\Ocster 1-Click Backup\bin\backupService-ox1c.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Norton SpeedDisk Service (SpeedDiskService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Utilities 15\Tools\SpeedDisk\SpeedDiskSrv.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\program files\idt\wdm\STacSV.exe
O23 - Service: WisLMSvc - Wistron Corp. - C:\Program Files\Launch Manager\WisLMSvc.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 13961 bytes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-13 20:09

Øeh... spørg dog expertene på et sikkerhedforum.

..eller forlig dig med HiJackThis egne forslag. (..på eget ansvar naturligvis).

Der findes værktøjer til at analysere log'en: http://www.hijackthis.de/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-01-13 21:14

Du kunne vil starte med at uddybe hvad dit problem er og hvad du vil havde fjernet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-01-13 21:39

Det er bare det at pcen har blevet utrolig træg og fryser fast billedet næsten hele tiden.Tror jeg har fået noget snavs.
alimak

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-01-13 21:50

Prøv at køre en scan med disse to programmer og se hvor meget snavs de finder....

McBobo

Advanced SystemCare 6
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-01-13 22:24

Jeg vil bruge denne side,der kan du få al den hjælp du skal bruge,du oprette dig, det er gratis, og de slipper ikke dig før dit problem er løst.

http://www.spywarefri.dk/forum/

PS.det er ikke en firma PC for så koster det

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-13 09:24

Jeg kan ikke lide alle de toolsbars, nortons måske men snap.do ?? de står under 03.
jeg vil gå i tilføj og fjern pogrammer og fjerne dem.
jeg ser tit folk der har en 16*9 skærm der næsten skal ned på gulvet for at få øje på det de skal bruge, resten er toolbars på toolsbars. At man ikke kan besøge en hjemmeside og hente et eller andet uden der er lavet om på ens pc. toolsbars søgemaskine og evt anden spion software. Det er ikke sært at det er farligt at færdes på nettet.
nå nok om det hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-13 09:30

hvad med uTorrent under 04, er du med i en fildelings service, så kan den jo godt bruge en del resurcer. Jeg har ikke så meget forstand på at læse dette men lad os høre hvad andre mener.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-01-13 09:47

Jeg hader alle de toolbars man får når man henter noget. Den snap.do under 03 kan jeg ikke slette, den står ikke under kontrolpanel /tilføj/fjern programmer.
alimak

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-13 10:13

Jeg har haft den og er da sluppet af med den, kan ikke huske hvordan. prøv at google det !!
hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 10:19

Mange toolbars 'gemmer sig' under helt andre biblioteks- og filnavne, når man leder efter dem i stifinder eller under kontrolpanelets menu; Tilføj eller fjern programmer.

Jeg fik også en irriterende toolbarsag engang jeg ville prøve en Torrent tjeneste. Derfor har jeg ikke siden beskæftiget mig med det dersens torrentlort. Den var et helvede at fjerne. Da jeg havde fået den afinstalleret, troede jeg, fra IE8, gik det op for mig den også havde 'gemt sig' i Firefox, Safari, Opera og Chrome browserne som jeg også har installeret til testbrug, når jeg roder med hjemmeside programmering. Det viste sig den var installeret under to forskellige biblioteker og med to forskellige navne. I første omgang fik jeg den fjernet med den egen uninstaller, så med CCleaner's menu Værktøjer under punktet: Afinstaller programmer efterfulgt en tur med registreringdatabase værktøjet og en genstart. Derefter måtte jeg på 'jagt' i stifinder om manuelt slette en del 'mystiske' filer jeg kun kunne identificere vha. oprettelsesdatoerne.

Hvis ikke man er meget inde i brug af div. vedligeholdelsesværktøjer kan det blive overordenligt svært at fjerne skidtewt. Så følg mit råd og få hjælp i et dedikeret sikkerheds forum som f.eks. Spywarefri's som swarn foreslår. Dér får du kompetent og hurtig hjælp. Du vil sikkert blive bedt om at installere flere specielle værktøjer undervejs og skulle indsende flere log'´s fra disse: Combobox m.fl. men det får du altsammen besked om dér.

Held og lykke....

</MOLOKYLE>