/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tefal strygerulle
Fra : birkenfeldt
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 20-01-13 12:57

Jeg har arvet en strygerulle af mærket Tefal, før i brugtagning har jeg gennemgået den og fundet ud af det "skumgummi" der sidder under lærred er smulleret væk - nogen som har en ide om hvor jeg kan købe det her sen skumgummi eller om der er nogen som ligge inde med en bruger manual til en Thefal strygerulle bordmodel og jeg tro nok den hedder "Calor"

Hilsen Vibeke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-01-13 18:13

Jeg kan overhovedet ikke finde den strygerulle du beskriver, men tænkte om der dog er så stor forskel på dem.
Der findes en brugermanual til en Miele, som giver diverse anvisninger på hvordan man anvender en strygerulle til forskellige opgaver.

Desuden kan man gennem Miele købe et nyt strygebetræk og skift vises også i deres manual, men det kommer naturligvis an på om bredden er den samme. Men når jeg ikke kan finde din model, er det svært finde bredden.

Jeg tror ikke man længere bruger skumgummi i underlaget. Prøv at se hos en forhandler.

Kig lige denne manual igennem og se om der er noget du kan bruge:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.miele.dk%2Fdk%2Fhusholdning%2Fprint%2Fmanuals.aspx%3Fproduct_type%3DB%2520990&ei=zRf8UK6kMYbNswb5u4CYAw&usg=AFQjCNFFPJ97Oh8x3rQL67vtmbcB2QfIyA&sig2=UMyHrInAv-PtQEtyFn2GMg&bvm=bv.41248874,d.Yms

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 20-01-13 19:25

Det er også en noget ældre model jeg har - den her tefal model, men principperne er nok de samme, det var lige som et tyndt lag skumgummi, lige som der er på et strygebrædt der er under strygebetrækket - men det kan jeg vel i princippet finde ved en der forhandler sådanne noget - men mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-13 09:33

Kan du ikke bruge dette, rimeligt holdbart og tager ikke mod vand
bruger det selv til mange andre ting end det er beregnet til
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8300310875&n=-1040802335&pn=-716376648

Kommentar
Fra : duneman

Dato : 24-01-13 11:58

Jeg var i tilsvarende situation for lidt tid siden. Et stk. gammel arvet Vølund strygerulle havde fundet vej ind til min store bunke af ustrøgne duge. Jeg synte, at den inderste beklædning på rullen så lidt "brugt og gammel" ud, så den ville jeg gerne skifte. Beklædningen bestod af bomuldsklæde, hvori der indvendigt var en slags ståluld - formentlig med den hensigt at fordele varmen.
Jeg fandt faktisk en reservedel på nettet, men den var prissat til 450 kr, så jeg har nu beholdt den "gamle og brugte" og har nu de fineste nystrøgne duge
Du kan evt. selv kikke lidt mere her - nøgleordene til søgning er "mangelbezug", og hvis du kikker i /underTyskland finder du sikkert noget brugbart. eksempel:
Europart Stahlfasermatte für Bügelautomat mit 85cm Walzenbreite - http://www.rakuten.de/p/europart-stahlfasermatte-f-und-uumlr-b-und-uumlgelautomat-mit-85cm-walzenbreite-634221175.html?sid=99f5f30600f413353634b4e6b9491d3c&utm_source=preisvergleich&utm_medium=cpc&cid=shopzilla&utm_campaign=shopzilla-2010-06&sclid=p_shopzilla_hug