/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Abekat?
Fra : sebberdii2
Vist : 682 gange
20 point
Dato : 19-01-13 19:09

Hej folkens.

Vi skulle prøve at oversætte ordet "Abekat" til engelsk for en ven, men vi kom i vildrede*, så håber i kan hjælpe os.
Hvad er den korrekte oversættelse, hvordan beskriver man en abekat, og hvad er definitionen af en abekat overhovedet?

*Midt i dette spørgsmål blev vi i tvivl om et nyt ord; "vildrede", hvorfor hedder det at man kommer i "vildrede"? Har det noget med naturen at gøre, som i vild natur og en rede fra en fugl?

Tak på forhånd :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-13 19:19

Abe = monkey
Abekat = findes ikke direkte på Engels..............det er bare et fjolleord.

Man kan udrede noget, altså finde ud af sammenhæng omkring et problem.
Vildrede
Vild som i "faret vild" altså i tvivl om hvad der skal ske.

Man kan komme i vildrede om hvordan noget skal løses, som regel hvis der er flere muligheder.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 19-01-13 21:22

En abekat er en abe i børnesprog, når vi fortæller små børn om aber og små børn imellem
En abekat i voksensprog er en fjollet person og har ikke andet med en abe at gøre end at både personen og aben laver abekattestreger, abekattestreger er at lave ballede og frække og skøre ting med en vis underholdnings værdi

Godkendelse af svar
Fra : sebberdii2

Dato : 19-01-13 22:28

Tak for svaret o.v.n..