/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
esata
Fra : ultra2
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 19-01-13 13:38

packbell imedia4505ncd med esata stik bag på
1 stk hd til backup med esata stik
købt et stk esata kabel
alt passer sammen

men intet virker

hvad er der galt

win7 64 bit

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 13:41

Er stikket sat til inde i puteren, det kunne være et blindt stik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-01-13 13:47

er du sikker på at stikket du har købt også er med power fremføring. Jeg har gjort det samme ved at købe et ved AV Cables.
Citat
1 x HDD Power over eSATA 3.0 cable - 1 m F2-15 / 95083 25% 99,00 DKK

og det kunne heller ikke virke. Der var ikke power ført med frem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 13:51

Citat
Der var ikke power ført med frem.

Og det er ikke engang løgn
men det burde kunne trække mindre diskenheder 2½ og stick´s

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-01-13 13:58

Nope overhovedet ingen forbindelse. Skrev til AV Cable kundeservice og de kunne bekræfte at jeg havde købt forkert. Har forsøgt at finde mailen, men den er gået til de evige jagtmarker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-01-13 14:02
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 14:24
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-13 14:28

stikket sidder sammen med 2 usb sti bag på og de virker
http://www.av-cables.dk/stroem-esata/stroem-over-esata-30-kabel-05-m.html

mit er magen til århus pclager nr 72124 kr 59,0.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-13 14:33
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-13 14:36

SI-707132

SATA to ESATA & USB2.0 more...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-13 14:59

Du skal tænde disken før du booter og så skulle du gerne kunne se om computeren har fundet disken under diskhåndtering.

gå i start og højreklik på computer vælg nu administrer og i det nye vindue vælges diskhåndtering

PS. husk at du ikke samtidig må tilslutte usb

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-13 15:30

jeg har ikke andet end esata/eller usb kabel

den får strøm med usb
det regnede jeg med at det var det samme med esata

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 15:36

Den skulle kunne trække den.
Men hvor stor er din disk egentlig, visse kabinetter kan ikke klare ret store diske
er det en sata2 eller 3 disk
Hvad siger den i enhedshåndtering/ computeradministration

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 15:39

Citat
http://www.icidu.com/nl/hard-disk-casing/2-5-3-5/2-5-enclosure-design.html
her er æsken til hd

Prøv at kople den til med et usb stik - kan den ikke det

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-13 15:52

virker fint med usb
men den skulle være hurtigere med esata til backup

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 16:09

Ellers gør som bentjuul skriver
Citat
Du skal tænde disken før du booter

Du kan ikke bare tage den ud og tilslutte som en almindelig usb disk, Esata og Sata
skal kunne ses i bios før du kan se den i PC
Har du set, om den er at finde i bios, nogle kort skal/ kan der laves en søgning efter hardware.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-13 16:38

Når den er tilsluttet via esata, kan du så se den i diskhåndtering som jeg skrev tidligere..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 17:18

Også mig.
Hvad siger den i enhedshåndtering/ computeradministration

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-01-13 01:07

den kan kun ses med usb

bios har ikke en søge funktion

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-13 06:30

Citat
bios har ikke en søge funktion

Selv bundkort der er 10 år gamle har funktionen søg/opdater efter ny disk, så tror muligvis du har overset noget.
Prøv at gå ind? ved diske - der kan være flere linier med valg, men tag #3 (1+2 er som regel styresystem og dvd drev) klik eller tryk dig ind, og der skulle gerne komme en boks frem med muligheder.
Det ser nogenlunde ud som dette - 25 sek henne i klippet sæt den til auto eller søg.
Kommer disken ikke frem, så er der noget galt - kabel eller andet.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-01-13 10:24

jeg kan ikke søge i bios

der er intet der finder hd
der er lys i hd æsken når den er sat til usb
der er der ikke med esata så jeg troer at den skal have strøn udefra og ikke fra pc

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-01-13 10:03

nu virker det
der skal strøm til fra usb så virker det
men esata stik er noget lort de er meget løse så jeg skal lege med stiket for at det virker
så det dropper jeg det er alt for farligt til backup

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-13 23:55

Tak for svaret mig-selv.