/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
PCtv stick kan ikke vise undertekster.
Fra : lukas2502
Vist : 593 gange
99 point
Dato : 19-01-13 11:49

Har et pctv QuatroStick Nano, som kan hente alle frie kanaler, men ved fremmedsprogede udsendelser der normalt er tekstede, er der ingen undertekst. Der er et ikon hvor der kan vælges ingen undertekst eller Dansk, men desværre ingen undertekst.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 12:15

Hr du prøvet at hente tekst via tekst-tv, det kan også være der ikke er tekster til rådighed

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-01-13 13:30

Som kontrol, har jeg set at der er undertekster på et alm. tv på de samme udsendelser hvor der ingen er på pctv!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 13:43

Er det alle kanaler der driller, eller bare enkelte.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-01-13 13:47

Måske understøtter den ikke undertekst standarden.
Mener der er forskellige standarder.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-01-13 14:11

Det er alle kanaler dvs. DR1, DR2, K og HD, i de lokale kanaler har jeg ikke set fremmedsprogede udsendelser. i beskrivelsen stå,r at det kan modtage alle ikke kodede kanaler, om mon DR koder undertekst på en eller anden måde! (Det kan både modtage T og C jeg modtager T)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 99 point
Dato : 19-01-13 18:52

Det skyldes at undertekster IKKE er "brændt" ind i billedet som tidligere....

Undertekster sendes separat og det kan "dimsen" ikke klare.... (og softwaren tilsyneladende heller ikke)....

En bunke af det "nymodens" lir der kan købes til TV modtagelse, virker slet ikke på de danske signaler.....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-01-13 08:37

Citat
Undertekster sendes separat og det kan "dimsen" ikke klare.... (og softwaren tilsyneladende heller ikke)....

Hvad mener du med, at "og softwaren tilsyneladende heller ikke".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 08:41

Citat
Hvad mener du med, at "og softwaren tilsyneladende heller ikke".

At der vel fulgte et eller andet software/program med "dimsen"

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-13 16:32

Du har fået et dårligt program , beregnet til et land, hvor man ikke bruger undertekster.

Det er et softwareproblem.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-01-13 18:58

Citat
Du har fået et dårligt program , beregnet til et land, hvor man ikke bruger undertekster.

Det er et softwareproblem.

Kan du uddybe det lidt mere?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-01-13 20:13

Installationen foregik på dansk:

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 31-01-13 13:32

Tak for svaret refi.
Det ser ud til at du har ret, jeg sendte "dimsen" tilbage, hvor det pctv QuatroStick Nano jeg havde købt blev undersøgt (skrev de).
Jeg fik alle omkostninger dækket.