/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Windows Mediaplayer - MP4 filer/Codec
Fra : Brassovitski
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 17-01-13 10:34

Hej
Min Windows Mediaplayr 11 kan ikke afspille MP4 filer.
Hvem kender et pålidelig codec til denne, så den kan afspille MP4 filer?
OS Windows 7 Enterprise 64 bit. Mediaplayer version 12.0.7601.17514.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 10:47
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 10:48

Husk at krydse af, at alt skal afspilles med mediaplayer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 10:51

NB: har du ikke mulighed for på nuværende at vælge program, som filen skal åbnes med, i så fald vælg Mediaplayer over listen der vises, eller højreklik og vælg åben med, får du fejl ved åbnning så installer klite

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-13 11:05

Hej
Jeg har prøvet at installere den sidste nye version af Klite cidec pakken, m,en uden positiv resultat.
Jeg kan yderligere oplyse at videoen er optaget på en HTC smartphone. Jeg ved ikke om smartphones gemmer i et specielt mp4 format.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 12:00

konverter filmen med dette
http://www.pcfreetime.com/
Installer programmet og træk filen over på program-ikonet og det starter op, vælg? AVI eller andet format = avi kan du altid afspille.
Klite program pakken, der ligger i START, har også en player - Media Player Classic som kan afspille næsten alt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 12:05

Det kan også være, at klippet ikke er afsluttet ordentligt, højreklik på filen og gå til egenskaber
prøv at se efter om der er angivet tidslænge på klippet, kan Formatoz ikke klare det, så prøv at smid filen over i dette program og klik reparer - ikke sikkert det virker på en mp4 film
http://www.divfix.org/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-13 12:27

Klippet har ingen længde angivelse under Egenskaber. Divfix kan kun fixxe avi filer. Format factory lukker med det samme jeg staretr konverteringen. Ikke godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 12:34

Nej, så er det klippet der er noget galt med = ingen tidsangivelse
der plejer Formatoz at klare det, men ikke i dit tilfælde.
Måske kan dette klare klippet
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

Du kan også prøve dette, det gør det ganske vist til en dvd, men den kan så omkodes. igen
og bare træk filen over i programmet
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-13 12:35

Kan du heller ikke afspille med

Klite program pakken, der ligger i START, har også en player - Media Player Classic som kan afspille næsten alt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-13 13:10

Jeg kan ikke afspille med Mediaplayer klassik. Den skriver "Kunne ikke rnedere filen"

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-13 13:18

Tak for svaret mig-selv. Jeg har prøvet diverse programmer, men uden det virker Any Video Converter skriver at den ikke kan læse medieoplysninger, så filen er åbenbart kapu. Så nu gider vi ikke bruge mere tid på dette.

Kommentar
Fra : mig-selv