/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilbehør til rivejern.
Fra : jøjø
Vist : 1076 gange
200 point
Dato : 16-01-13 20:42

http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Koekkenudstyr/388731/Moulinex-Fresh-Express.html?cid=904201180000&gclid=CP254sjQ7bQCFW96cAodoF8A-Q

Har fået et rive/hakke/snitte-jern i julegave - Moulinex Fresh Express (Red Ruby).

Troede, det var et godt rivejern, udfra en rosende omtale på internettet.

Kan imidlertid ikke rigtig få det til at fungere, og nu kan jeg se, at andre har det samme problem med maskinen.

Fx er den fin til at rive gulerødder og æbler, men l og ofte løg vil den overhovedet ikke tage sig af.

Den har 5 rivejern i forskellige farver, men i brugsanvisningen kan jeg se, at der faktisk findes et 6. rivejern i metal (uden farve) til især kål.

Hvor mon man kan købe ekstra tilbehør til "Red Ruby"?
- har forgæves søgt på nettet.

- eller har I et godt råd til at få maskinen til at snitte kål?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-01-13 20:47

Der er da ting der taler for den er for spinkel til opgaven returner den og få en større maskine som kan det de skal...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-01-13 21:05

Næh, det går vist ikke, marken84, jeg har jo taget den i brug?

Men på den anden side reklamerer den jo med, at den kan hakke /rive kål, blandt andet.

Desværre er den købt i Elgiganten, og der er de tit ikke til at tale med ved reklamationer.

Men du har ret, det er vel et forsøg værd?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-13 22:01

Det er jo svært at reklamere noget, hvis man ikke har afprøvet det. Så jeg ville gøre et forsøg.

De lover noget som ikke holder.

Du skal i virkeligheden have et mandolinjern- ( som ikke er til børn) men som kan klare snitte og lave strimler i forskellige tykkelser. Skiver og ja- god til at rive kål på.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-01-13 22:45

Citat
Du skal i virkeligheden have et mandolinjern- ( som ikke er til børn)

Børn er i det hele taget ikke beregnet til hverken at hakke eller snitte...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-13 22:50

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-01-13 23:28

Citat
eller har I et godt råd til at få maskinen til at snitte kål

Mit rivejern fik et par nye strømper - så nu snitter hun kål igen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-01-13 10:24

Citat
Næh, det går vist ikke, marken84, jeg har jo taget den i brug?

Du har 14 dages returret, hvis det ikke svarer til forventningerne, som du sikkert ved. Ved returret forstås også, at man gerne må prøve det en enkelt gang eller to.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-13 14:02

Jeg synes det er et perfekt eksempel på mis information:

Fresh Express fra Moulinex er den perfekte hjælper når du skal snitte, rive eller strimle. Med Moulinex Fresh Express kan du hurtigt og enkelt lave en en lækker salat. Alle tilbehørsdele kan maskinopvaskes, så oprydningen er ganske simpel. Knivene på Moulinex Fresh Express er lukkede, så børnene kan hjælpe med at lave deres ynglingsgrøntsager.

•Til at snitte, strimle og rive
•Tilbehørsdele kan maskinopvaskes
•5 tromler
•150 watt

Sølle 150 watt er da ingen ting, og 5 plastik tromle skær, alle ved da at kun stål kan skære,
men hvis børnene ikke skal kunne skære fingre så OK, men kun som legetøj...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-01-13 14:38

Citat
Sølle 150 watt er da ingen ting, og 5 plastik tromle skær, alle ved da at kun stål kan skære

Det er nu kun "pyntekanterne", der er af plastic, resten af stål.

Men du har vist ret i, at 150 watt ikke er meget.
Det tænkte jeg overhovedet ikke over - man regner jo med, at en rive/hakke-maskine kan rive og hakke de mest almindelige grøntsager til en salat.

Maskinen er jo ikke helt billig, den koster flere steder kr. 600, så man skulle vel ikke tro, at det var noget ragelse?
Min blev dog købt på tilbud til kr, 400 - heller ikke specielt billigt!

Måske er det den smarte røde farve på maskinen, og de forskellige pangfarver på rivejernene, man har betalt dyrt for???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-13 15:28

Kig på dette link og skru gradvis op for mindste beløbet:

http://www.kelkoo.dk/ssc-134301-rivejern.html#price_min=290&price_max=1500&sortby=&page=1

Du har vist fået det billigste, lige efter de håndbetjente, og du har mere end 150 watt...

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 23-03-13 13:17

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-03-13 13:25

Selv tak,

her klarer vi os med hånd rivejern...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-03-13 13:29

Måske du allerede for længe siden burde have returneret den...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-01-13 20:47

Der er da ting der taler for den er for spinkel til opgaven returner den og få en større maskine som kan det de skal...