/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny Harddisk - ingen Recovery DVD
Fra : metteto
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 16-01-13 17:50

Så har jeg IGEN brug for hjælp

Min gemals Acer Aspire 7741G har nu fået ny Harddisc- men han har ikke lavet Recovery DVD. Acer skal bruge min 14 dage (+ 400,-) til at lave en til ham- så nu er mit spørgsmål:
Kan man downloade noget som man kan Boote med - Helst Windows 7 Home Premium.
Jeg TROR jeg kan finde ud at finde Drivere en for en- hvis bare jeg har et styresystem. Men lige nu er jeg på MEGET dybt vand.

KH Mette

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 18:09

32 eller 64bit

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-13 19:32

Hvad fejler den gamle harddisk.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-01-13 19:33

Kan den gamle harddisk stadig aflæses? Hvis ja, hvad med at kopiere den over på den nye harddisk?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-01-13 20:07

Hvis du kender en som har en Windows 7 Home Premium
CD så kan du installere den og bruge den kode som sidder i bunden af maskinen, forudsat naturligvis at det også var en Windows 7 den oprindelig blev leveret med.

Men den gamle disk er sikkert værd at studere. For den kan udmærket indeholde en særlig partition med software til en fuldstændig nyinstallation af styresystemet med samtlige drivere og programmer således at maskinen kommer til at tager sig ud fuldstændigt som da du købte den. Det kunne godt være en god ide at kopiere den partition over på den nye disk og boote på den og installere derfra.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-01-13 20:11

Går ud fra du har licensnøglen til din maskine. Du kan så låne en skive med styresystem der passer til det du vil have , eks. Win 7 64 BIT og indlæse det... du mangler så det Acer tilbyder, men det overlever du nok. Drivere finder systemt selv, eller du må hitte de sidste. Mere indviklet burde det ikke være. Hvis du får bøvl med licensnøglen så ring til microsoft og fortæl... det hele afhænger af licensnøglen så der er ikke noget fusk i det

god fornøjelse

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-01-13 21:50

Det er der ingen problemer i,.. hvis du har den gl. HD, og den fungerer,
styresystemet ligger stadig på disken,

har næsten lige gjort det på min egen, da jeg skiftede til ssd disk,

se beskrivelse / guide her
http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireE360/AspireE360faq67.shtml

jeg ved ikke hvad du vil bruge drivere til hvis ikke du har et permanent styresystem,
men en win 7, 90-day Trial, kan,... gratis,.. hentes her,
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx

ellers er det gratis at bruge både Linux og Ubuntu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-13 17:27

Citat
32 eller 64bit

Hvad hjælper det?

Citat
Linux og Ubuntu

FYI Ubuntu er Linux.

Windows kan ikke BARE downloads fra nettet, på piratebay.se kan man sikkert men så er den ulovlig.
Du må skaffe et oringinal Windows medie til den version som dit CoA-label er til. Hvis du ikke kan det så må du skaffe et Acer OEM Windows medie. Hvis du heller ikke kan det så må du lade Acer bruge 14 dage til at installere Windows på den.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-01-13 18:20

1) den gamle Harddisk er HELT død. Kan ikke læses
2) leder altså nu efter en Windows DVD - Ligeved at tro det letteste er at have tålmodighed til Acer kan lave en recovery DVD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 20:01

Hvis du bare ville svare, så havde du allerede NU installaret det, men siden du ikke kan svare på 32/64 så hopper jeg af tråden igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-13 20:53

Hvis Acer vil lave en DVD for 400 kr, så har du en til "næste gang" og en DVD med alt hvad der hører til din computer.
Og så kan den opdateres uden problemer.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 18-01-13 08:34

Citat
Windows kan ikke BARE downloads fra nettet, på piratebay.se kan man sikkert men så er den ulovlig.

det passer ikke helt, det er selvfølgelig ulovligt at downloade derfra men det er den cd-key du vælger at bruge der skal være original....selve softwaren kan du genbruge alt det du har lyst til. du kan sagtens bruge en genbruge en win7 ultimate hvis du har lyst, så længe du bare indtaster en ny cd-ket hver gang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-02-13 14:11

Hvad er status på spørgsmålet?