/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
job på 40 timer ugentlig ex. frokost
Fra : FrejaFlop
Vist : 978 gange
43 point
Dato : 16-01-13 17:33

Er det tilladt at blive ansat som sælger/kontor på 40 timer ugentlig ex. frokost til en fast løn? eller er der regler om at man kun må arbejde/blive ansat til 37 timer og herudover overarbejdstimer? jeg er lidt i tvivl ...kan Kandu hjælpe?

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 53 point
Dato : 16-01-13 17:48

Ja det må du godt.
Hvis du ikke gider arbejde, så sig dog nej til jobbet.
Vi er mange der arbejder både 45 og 55 timer om ugen uden at vrøvle, må man det, må man det, er det ikke ulovligt o.s.v.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 16-01-13 18:47

Tak for svaret vic200.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-01-13 20:59

Hvis du ikke er medlem af en fagforening, så kan I vel gøre, som det passer jer bedst.

Men hvis du er medlem af en fagforening, så skal du normalt have overarbejdsbetaling eller afspadsering, når du arbejder mere end 37 timer om ugen - gennemsnitligt.
Hvis du vel at mærke ønsker at følge de love/regler, som fagforeningen har forhandlet sig frem til
- andet vil vel være besynderligt.