/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sprinkleranlæg
Fra : bonning
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 16-01-13 17:19

Hej.. Jeg har kommet sommer sprinklervædske på bilen. Det er selvfølgelig frosset! Dumt,men der var ingen mærkat på dunken. Hvad kan tø det op? Har fået foresloget sprit eller de iver ned i sprinkler beholderen! Andre foreslog.... Hilsen bonning.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-01-13 17:40

Er der plads til mere sprinklervædske i beholderen? Hvis der er, så fyld så meget rigtigt sprinklervæske på som du kan, og kør en lang tur og se om ikke det smelter. Det der står i slangerne og i pumpen er et større problem, her er der næsten kun en metode: Tøvejr. Hvis der er en god parkeringskælder i nærheden, kan den bruges, ellers må du finde en opvarmet garage.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-13 18:05

Hvis du har brugt af sprinklervæsken, er det allerede gennem slanger og pumpe og så skal der varme temperaturer til, før du får gang i sprinkleranlægget igen.
Evt. kan du varme det hele op med en varmeblæser, men bedst er en opvarmet garage.
Er der endnu ikke brugt af sprinklervæsken, kan du nøjes med at afmontere sprinklervæskebeholderen og ligge den et varmt sted.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-13 02:56

Læs evt lidt her http://samvirke.dk/forbrug/artikler/saadan-laver-egen-sprinklervaeske.html

Men sprit eller isopropanol, varmeblæset som også skrevet

Godkendelse af svar
Fra : bonning

Dato : 17-01-13 17:37

Tak for svaret g_h.

Brugte varmeblæser og sprit og. Isfjerner. Alle svar var ok!