/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Tråd i symaskine
Fra : svendgiversen
Vist : 747 gange
80 point
Dato : 15-01-13 14:11

Jeg har medbragt en Huskvarna 3600, men har forlist brugsanvisningen,
og min nye kone forsøger forgæves at sætte undertråden i,
den vil ikke fange overtråden, hvordan gør vi?

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 15-01-13 14:31

Hej. har i sat nålen rigtigt i, det kan være problemet
hilsen Jytte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-13 14:32

Undskyld Husqvarna 3600 med svensk q,
hvad hedder tråd på svensk??

Det er netop dette problem vor symaskine også har:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/168177

men først må vi jo have tråd kontakt...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-13 14:40

Foreløbig tak, men

vi har slet ikke skiftet nålen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-13 14:45

De symaskiner jeg har prøvet, kommer undertråden helt af sig selv når første jeg begynder at sy.

Lad lidt af undertråden hænge ud af maskinen når først spolehuset er kommet på plads, og se om det ikke lykkedes at sy, lige så snart stoffet kommer i maskinen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-13 14:50

Hedder den ikke mere end Husqvarna 3600 og hvor gammel er den?

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 15-01-13 14:52

Er tråden sat rigtigt i spolen? De fleste symaskiner har undertråden/underspolen, hvor der er en rille i hvor undertråden føres op gennem, og hvis det er korrekt så skal man kunne holde i tråden, og lade spolen hænge ned, så låser den tråden, så skulle den være klar til at sætte i maskinen.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 80 point
Dato : 15-01-13 15:56
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-13 16:19

Tak for svaret Troldepige.

Lige hvad vi havde brug for...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-01-13 16:25

Det glæder mig.

Men som jeg skrev før, så mener jeg den må fungere på samme måde som alle de lidt ældre maskiner.
Altså i modsætning til de nyere, hvor undertråds-spolen lægges ned oppefra.