/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til pgo hot 50
Fra : perx2416
Vist : 437 gange
60 point
Dato : 14-01-13 19:04

hey drenge mangler lidt hjælp til min hot 50. jeg startede med at skulle ud og køre også slukkede jeg min hot også da jeg ville starte den, ville den ikke jeg har tjekket membran og renset kabu tjekket stel forbielser men det var det ikke. er der nogle der vil hjæpe med for har ikke kørt en 2 måndere nu så det er rimmelig nitten.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-13 22:01

du skal afmontere luftfilteret og samtidig med at du trykker på starteren, skal du stikke en finger ind i indsugningen. så hiver den lidt ekstra benzin ind, og det plejer at være nok til at starte den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-13 22:56

Inden al anden søgen, kan den starte hvis du smider benzin direkte i indsugningen
Prøv med en pipette eller sprøjte fra apoteket eller Starthjælp der kan købes på tanken.
Hvis den kan det, så har du helt sikkert vand i benzin systemet (på denne årstid)
Tøm tanken og karburator HELT, vandet lægger sig nederst i tanken (hvis du tømmer det over i flasker, kan du tydeligt se det), så hver gang du forsøger at starte suger den bare vand ned i karburator, og ellers brug karburator væske, det holdrt fugt væk.

Det kan også være din choker der ikke virker (hvis den er elektronisk) gør som trimare skriver

Kommentar
Fra : perx2416

Dato : 14-01-13 23:46

fedt vil jeg prøve imorgen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-13 14:52

Kommentar
Fra : perx2416

Dato : 15-01-13 17:49

har prøvet det nu virker ikke ragtigt

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 15-01-13 19:42

Fugt ? = siliconespray på tændrørsledning og omkring tændspole (sidder under skjoldet til højre for batteriet)

Er tændrøret vådt af benzin ?

Kommentar
Fra : perx2416

Dato : 15-01-13 23:16

nej helt tør

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-13 23:31

Hvis den ikke starter (giver lyd til at starte) med benzin direkte i indsugningen, så er det tændingen

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-01-13 00:16

Jeg har prøvet at vakumhanen , den der sidder ved tanken, kan fryse om vinteren. Prøv at varme den med hånden eller en hårtørrer - IKKE en lighter

Ellers som andre har nævnt, vand i tank eller kaburator , prøv evt. at løsne den skrue der sidder nederst på kaburatoren , til at dræne den for benzin, og se om du kan starte når det benzin / vand der var der i er væk, husk at stramme skruen igen

Kommentar
Fra : perx2416

Dato : 16-01-13 13:07

intet af det virker begynder at tvile på om det er benzin.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-01-13 13:54

Hvis tændrøret er tørt som du siger, får den jo ikke noget benzin ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 14:02

Citat
IKKE en lighter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 15:24

Virker vacum hanen - sug i den ene slange der går ned til karburator og se om der kommer benzin ud af den anden

Kommentar
Fra : perx2416

Dato : 16-01-13 17:13

vacum virker der kommer os benz til kabu

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 19-03-13 02:47

måske ligger det i startkomtakten