/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tilbage betaling af SU lån & Restskat
Fra : Stephanneo
Vist : 735 gange
20 point
Dato : 14-01-13 12:44

Hej med jer gode mennesker

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der sidder nogle der er kyndige nok til at kunne svare på.

Det drejer sig om flg: Når man først er begyndt at afdrage på sit SU lån og man er så heldig at få penge tilbage i Skat, bliver disse så trukket til ens SU-lån?

Iflg. en pige jeg talte med i TLF ved statens administration, så kan det ikke lade sig gøre. Men jeg har så hørt fra andre at det sker?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte overstående?

PFT

/ Stephan

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-13 13:19

Så længe du overholder tilbagebetalings aftalen, kan der ikke fratrækkes i overskydende skat. Det vil være grov selvtægt.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Stephanneo

Dato : 14-01-13 13:23

Tak for svaret Guild.

Det var også min tolkning af reglerne på området. Men hvis man så ikke har overholdt den gældende aftale, altså ikke betalt rettidigt eller på anden måde negligeret aftalen, så er de i deres gode ret til det?

Eller har jeg misforstået noget?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 14-01-13 14:14

Det har du fuldstændig ret i. En misligeholdelse kan sætte helt andre "spilleregler" i drift, men det er jo en helt anden historie.
/PG

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-01-13 14:23

Hvis du ikke overholder/betaler dine afdrag efter aftale du har lavet.... Så kan de gå ind og trække direkte fra din løn/bank-konto.... Op til 20% af din indtægt/kigge på din indkomst og trækker ud fra dit rådighedsbeløb +/- Hertil overskydende skat og andet indtægt du måtte få i overskud....

Så det er vigtigt at du betaler aftalt beløb hver mdr, ellers rulle den offentlige maskine.
Det gælder alt du skylder inde for det offentlige....

McBobo