/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
De store flash-kort Olumpus????
Fra : 3773
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 13-01-13 21:45

Findes der en kortlæser der kan tage dem? Har en tudegammel MAUSB læser, men kan ikke finde en brugbar driver til denne. De små multikortlæsere kan ikke tage de gamle flash kort og der er ejheller kortlæser i knægtens nye pc (der ellers skulle kunne det hele).

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-13 21:56

Store flash kort er det CF du mener?
Hvis det er så burde denne kunne bruges
http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-adapter-og-kortlaeser/ICIDU-Multi-Card-Reader-kortlasare-2338686.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-13 11:06

Den der ligner sådan en jeg i forvejen har (købt hos Biltema). Det gamle flash kort fra olympus er endnu større end hullerne i sådan en fætter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-13 11:06

Har som sagt en MAUSB10 men der findes ikke drivere til den til nyere windowsversioner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-13 11:25

Har du prøvet dette?

I was able to get mine to work on Windows 7 (32bit). I down loaded the driver from Olympus's site

http://www.olympusamerica.com/cpg_section/software_results.asp?special=39&os=w

then I download and install it but it didn't work right off, I went into control panel/Hardware and sound - View devices and printers. Under unspecified I selected the usb media adapter and chose advanced update driver. Let it find the driver and it should work after that. I cant recall if my steps during the last part are in order, but it did work, I didn't let me just update the driver i had to find the advanced link and let it find the driver on the hard drive itself. I hope this helps someone.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/driver-for-olympus-mausb-10-card-reader-to-work-on/768eb0b6-f3ee-45af-a510-8ada50fe9408

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-13 18:21

Er forsøgt....Den vil simpelthen ikke køre på noget moderne windows. Og driver findes ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-13 09:40

Citat
Og driver findes ikke.

Er den ikke her!
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/software_results.asp?special=39&os=w

Når den er downloadet og installeret så skal du i enhedshåndtering og vælge driver manuelt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-13 19:10

Lige prøvet igen. Det gider simpelt hen ikke virke på moderne Windows.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-13 21:31

Smid lortet ud!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-13 15:50

Lige netop, men jeg skal så bruge en anden kortlæser. Og den sidste jeg købte kan ikke tage så store kort