/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kreditforeninger.
Fra : sigfrid
Vist : 1059 gange
100 point
Dato : 13-01-13 11:33

Hej med jer.
Er der nogen forskel på,hvis man skal låne et fast forrentet lån,på de forkellige kreditforeninger og banker eller så lidt som ingenting?
Hilsen Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-13 11:48

Der er så megen forskel at det godt kan betale sig at hente tilbud flere steder fra, renten er nogenlunde den samme men der kan være stor forskel på gebyrer, har du en finans mand som kan råde dig når du har fået tilbudene hjem?
Du skal også være opmærjsom på at der kan være forskellig løbetid på lånene, måske er du bedre stillet ved at vælge lang løbetid og måske lidt højere rente - eller omvendt, måske afdragsfri i de første år, det kommer helt an på din personlige økonomiske situation

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-01-13 11:50

Banker er ubetinget dyrest - meget dyrere!
Der er forskel på gebyrer m.m. mellem de forskellige kreditforeninger, og der er også forskel på hvor stor forskellene er på forskellige lånetyper og afhængig af hvor stor en belåningsprocent der er tale om.
Kort sagt: Der er ingen vej uden om - du må til at undersøge hvem der billigst med dit lånebehov.
Totalkredit og BRF var nok udmærkede steder at starte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-13 12:58

Der er stor forskel.

En af mine nærmeste har lige købt hus for første gang, og undersøgte det hele til bunds, og endte med at tage BRF, og har helt droppet banken, de også har bank

http://www.brf.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-13 13:14

Citat
og endte med at tage BRF, og har helt droppet banken, de også har bank
eller også har banken en kreditforening og det er den største ulykke for boligmarkedet med denne sammenblanding af realkredit og banklån.
Men det er en hel anden snak og kommer ikke spørgsmålet ved

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-01-13 17:12

ang kreditforeningslån :
vær opmærksom på at kreditforeningerne har lidt rigelig lyst til at ansætte deres interne vurdering af ejendommen ( ikke at forveksle med den offentlige vurdering ) således at dit lånebehov ligger over 60 % af deres vurdering -så har de nemlig lavet en § der tillader dem at tage væsentligt højere bidrag.-det står der ikke noget om i lånetilbudspapirer-altså SELV CHECKE MED DEM , en snak får som regel lige klaret det problem uden nødvendigvis fysisk besigtigelse af ejendommen

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 14-01-13 09:32

Tak for svaret o.v.n..
Og også jer andre.Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-13 10:22

Tak - jeg håber du finder en god løsning på lånebehovet