/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvor "stor" skal PC'en være?
Fra : cristian2
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 12-01-13 19:27

Min datter skal have en ny (brugt) Macbook pro. Vi skal finde ud af hvor meget den skal kunne, så den ikke er for langsom osv. Hun skal bruge den til at skrive skoleopgaver på, se film og være på nettet. (Hendes gamle Mac er bla. langsom til at åbne nye sider).

Jeg vil gerne have et råd mht. hvor meget hendes nye (brugte) Mac skal kunne, så den er nogenlunde "fremtidssikret" de kommende år.

Hvilke ting skal man være opmærksom på, når man køber den brugt?

Eksempelvis: Harddisk-størrelse, CPU-størrelse, RAM-størrelse og sikkert andet.

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-01-13 19:41

Har du prøvet at rydde op i gamle internet sider, så den evt. kunne blive noget hurtigere uden at skulle skifte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-13 21:05

Citat
Hvilke ting skal man være opmærksom på, når man køber den brugt?

Man køber IKKE den slags brugt med mindre man er på rø...

PCer idag er så billige at de købes fra nye.

Altså Quatro PSU og minimum 4-8 Gb ram, så er du sikret et godt stykke ud i fremtiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-13 21:51

En PC ska' være lige præcis så stor.. ...som man har råd til: http://www.cray.com/Home.aspx
I en mere realistisk verden kigger man sig omkring på markedet og sammenligner priser med ydelse/data på computeren. Dette kan man fordel gøre hér:

1.) http://www.edbpriser.dk/
2.) http://www.pricerunner.dk/

Om det skal være MAC, PC, Desktop, Laptop, Notebook, eller Tablet? ...LINUX, Windows XP, Vista,Win7 el. 8? ..og bla. bla. bla.
...komme an på smag og behag ...hod den som ska' bruge 'skidtet'
</MOLOKYLE>