/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ideer til en skolefest??
Fra : anetteogjesper
Vist : 2295 gange
50 point
Dato : 11-01-13 09:21

Hej

Er der nogen, der har et par gode ideer til hvad en 3. klasse kan lave af aktiviteter til en skolefest?

Håber der er nogen der har lidt bedre fantasi end mig

Hilsen
Anette

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-01-13 09:44

Det kommer jo meget an på, hvornår det skal holdes og i hvilke omgivelser, er der mulighed for udendørs aktiviteter osv?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-01-13 10:17

Det er allerede midt februar, så det er helt sikkert indendørs i deres klasselokale

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-13 16:40

Der skal vel danses en lille smule, så god musik - men det vil drengene måske ikke så meget.

Så kan man jo lave gæt og grimasser, mens man lige slår mave ovenpå maden (hvis de skal spise)

Hvem kan lave det flotteste ballondyr ?
( helst med hold der skal arbejde sammen)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-01-13 17:51

del dem op i grupper, der hver skal forberede et miniteaterstykke, der er bygget over et kendt eventyr. F.eks. KlodsHans, Den Grimme Ælling, Prinsessen på Ærten, Fyrtøjet ell. lign.
Lad dem derefter optræde for hinanden. Det er ofte en succes, hvis forældrene er med i sådan et projekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-13 18:27

Lad dem få overtræks trøjer på med tal foran og bagpå (samme tal)

Lad dem blive til lette regnestykker hvor to finder hinanden og de sammen finder resultatet.

Elev med 3
Elev med 2
De to skal finde lægge sammen resultatet
Elev med 5

Flere elever kan have det samme tal = 2+2 eller 2+2+3

Du skal så bare lave regne stykker så alle deltager

De skal gå rundt mellem hinanden og søge resultater.

Ps. Jeg har aldrig prøvet det, men tror det kan blive sjovt.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-01-13 19:35

Det er nogle meget fine selskabslege, men jeg kan desværre ikke bruge det til skolefesten da der er rigtig mange klasser der deltager. Så det skal mere være nogle aktiviteter a la boder hvor de kan lave noget sjovt og så betaler de for at prøve..

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-13 19:52

Lotteri
Spåkone
sælge hjemmebagte boller eller andet spiseligt eller evt. drikkeligt
kast bold efter dåser, der er stillet op som pyramide (andet end dåser kan bruges - f.eks. mælkekartoner)
Flødebollemaskine
Lav dine egne cupcakes (de er bagt i forvejen, men du kan pynte dem)
Lav dine egne malerier
Lav perleplader og få dem strøget
Læsehjørne, hvor der er højtlæsning af små korte historier
smykkebod - lav dine egne smykker
lav dine egne stearinlys

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-01-13 22:11

Ok, så er det jo noget andet du skrev
Citat
en 3. klasse
,

så er det måske mere i retning af pifo´s forslag.

Men min mening er ellers, at der ikke skal være for meget styret aktivitet- lidt men godt.

Fest er lig med hovedsagelig musik og dans.

Kan huske noget med at vi løb rundt efter drengene- vi fandt selv på legene. Vi legede fangelege- hvor vi kom tæt på dem. Og de kom tæt på pigerne.
Og når der er flere klasser, så er der rigtig meget at vælge imellem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-13 09:42

Citat
Er der nogen, der har et par gode ideer til hvad en 3. klasse kan lave af aktiviteter til en skolefest?

Det var jo kun een klasse.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-01-13 16:50

Tak for svaret pifo.