/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kortudsnit
Fra : sonjor
Vist : 367 gange
300 point
Dato : 10-01-13 12:21

Hej. Jeg skal lave en indbydelse, som skal forsynes med et kortudsnit, så gæsterne kan finde vej til et forsamlingshus på landet. Jeg vil lave det i A4 - indbydelsen på den ene side og kort og rutebeskrivelse på den anden. Jeg kan godt få beskrivelsen, men der er ikke plads til kortudsnit. Det SKAL være på 1 side. Nogen gode idéer ?

Sonja

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 10-01-13 12:31

Du bruger dette geniale "klippe-program" til at bruge det udsnit af kortet som du skal bruge til at sætte ind på dit A4 ark...

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/snipping-tool

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 10-01-13 12:52

Tak for svaret marken84. Ja det var genialt, mange tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-13 13:02

Har du kort udsnit med de detaljer du ønsker og der skal ikke klippes mere fra sider eller top og bund?
Hvis ja så gem udsnittet som et billede og brug dit skrive program til indbydelsen, så vidt jeg husker er det Libre Office du bruger.
Åben Libre Office og skriv din indbydelse og gem som side 1
Åben en ny side og sæt billedet af kort udsnittet ind og højeklip på billedet som du lige har sat ind, klik på Billede der kan du ændre størrelsen på billedet, det vil være en god ide at sætte markering ved: Bevar størrelses forhold så ikke billedet kommer til at se forkert ud, du kan samme sted vælge hvor på siden billedet skal være men det er ikke så aktuelt fordi du med musen kan trække billedet ud til siden eller i top eller bund eller hvor du nu synes at billedet skal være i forhold til teksten/rute beskrivelsen.
Åbner du billedet i Paint før du indsætter det, så kan du indsætte pile og tekst hvis det er nødvendig for at gæsterne kan finde frem
Klik på Filer og på Gem en gang imellem når du har noget som ser brugbar ud for at du ikke skal begynde helt forfra hvis et eller andet går galt med billed placering eller andet.
Var det noget lig det her du søger?
Hvornår skal vi komme?

Da jeg invitere kollegerne fra arbejdet hjem til mig sidst jeg havde rund fædselsdag, var det temmelig nøjagtig ovenstående fremgangsmåde jeg brugte, på side 1 selve indbydelsen brugte jeg Fontwork til en stor rund cirkel med teksten Rund Fødselsdag og så selve beskrivelsen af at jeg gerne ville se gutterne og gut-inderne til forkost på dagen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-13 13:03

Nå det var ikke det du søgte og jeg var for langsom

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 10-01-13 16:30

@o.v.n.
Joh, det er en flot forklaring, mere udførlig, så det kan jeg fint bruge også, men nu er pointene jo desværre brugt, sorry.
mvh Sonja