/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Optage på Sagem HD PVR 101-ST
Fra : Broderpivert
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 09-01-13 19:51

Hej.
Jeg har boxer tv og vil muligvis købe denne sagem hdd.
Sagem HD PVR 101-ST
Der står den har 2 dvb-s tuner og 1 dvb-t tuner.
Der er indbygget hdd i den.
Men vil det sige at jeg kun kan optage 1 program og ikke se et andet
Eller kan man godt optage et program og se et andet med
Boksen her når man bruger dvb-t?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 25 point
Dato : 09-01-13 21:15

der skal 2 tunere til at benytte to forskellige programmer samtidig

hvis du optaget et program fra -t tuneren, (antenne)
skal du se det andet fra - s tuneren (satellit)

eller modtage / se begge fra - s tuneren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-13 21:48

Jeg har en sagem DTR 94000Ta HD + et boxerkort kun til TV2
Den har scartstik og HDMI
Der er to tunere og jeg har almindelig antenne
Antennen er sat som gennemgang

Mit TV kan se de gratis og TV 2 hvis jeg flytter boxerkortet op til TV

Den kan optage 2 kanaler på én gang.
Den kan optage 1 kanal og vise en anden via sagem (boxer).
Den kan optage to kanaler og jeg kan se en 3. via gennemgangs antennen
Den kan optage og vise alle de gratis kanaler.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-01-13 21:56

Ja hvis du med denne vil optage een udsendelse fra Boxer så kan du ikke samtidigt se en anden udsendelse fra samme. Og ser du een udsendelse så kan du ikke samtidigt optagen en anden fra Boxer. Så på dette punkt er denne Sagem-boks noget usmart. Så hvis du ikke har eller vil investere i en parabol så find en anden boks. DVB-S tunerne er til satelit.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-13 13:05

Vi har to af de "gamle optager" og en helt ny. Du kan alle optage to kanaler samtidig, og samtidig kan de se an optagelse fra tidligere, eller fx se starten på en optagelse der er i gang.
Ret genialt. Den først vi købte kostede iøvrigt 3.500 over nettet og den sidste 1.700 over nettet!

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 12-01-13 10:30

Tak for svaret EA_HS.