/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvad sker der her
Fra : what-to-do
Vist : 428 gange
20 point
Dato : 09-01-13 13:38

Min kæreste og jeg har været sammen i 3 mdr - han er 22 og jeg er 29. Jeg har en datter på 15 mdr.
Vi flyttede herop til ham da vi havde kendt hinanden ca 1 mdr fordi vi pludselig ikke havde et sted at bo.
Min datter har fået et fint lille værelse i hans lejlighed osv - men her er problemet. Jeg sagde i starten at han selvfølgelig ikke skulle tage mere ansvar end han ville da det jo er min datter - men han viser ingen interesse for hende overhovedet. Han sys ofte hun er mere til besvær.
Han gider ikke lege sammen med hende eller rigtig snakke med hende eller noget - andet end når vi spiser til aften, så går det lige.
Han siger at mig har han selv valgt, men hende er han blevet påtvunget og han gider ikke presses til at interessere sig for hende. Han bliver sur når jeg jo prioterer hende først og sætter hende over alt andet.
Han kan ikke forstå at jeg vælger hendes lykke frem for vores forhold.
Ovewrvejer nu at finde min egen lejlighed sammen med den lille og så evt se kæresten i weekenden. - nu bliver han igen sur og siger at jeg vælger hende fremfor vores forhold og at han da aldrig bliver bedre med hende af at vi flytter, men han kan ikke sige om der går 3 mdr eller 3 år før han gider hende.

Har jeg ikke ret i, at det er bedre for mig og den lille at få vores eget så hun er glad og hendes mor derved også er glad, for bliver da ked af at han "afviser" min datter.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 09-01-13 13:54

Det er helt rigtigt at du handler efter dine følelser. Fornuftigt at vælge at flytte og selvfølgelig kan du vælge at se ham i weekenderne, men måske ville du og din datter være bedre vant uden ham. Du og din datter skal da have en mand, som måske ikke ra første dag går fuldt ind i faderrollen, men det mindste man kan forlange er da at han er interesseret i jer begge og er interesseret i at I begge skal have det godt. Mange børn får skader, som de skal leve med resten af livet, fordi de ikke møder den nødvendige tryghed og tillid fra deres voksne omsorgspersoner de første år, så se at komme væk fra ham, han yder hverken dig eller din datter noget godt. I har krav på at blive elsket og anerkendt som værdifulde mennesker - begge to!
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-13 14:00

Bublebee, det gør mig ondt at den nye kærlighed, ikke er interesseret i din datter, men han er forelsket i dig, og havde ikke helt regnet med hvordan det er at være "far mor og barn".

Efter min mening, er han for ung til at binde sig til en kæreste med barn, (men jeg kender ham jo selvfølgelig heller ikke)

Flyt for dig selv, så i kan få noget ro på, find dine egne fødder efter skilsmissen, det vil være det bedste for dig og Viktoria.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-13 14:05

what-to do

Hvorfor oprette en ny profil, når du havde denne http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=222779

Brugerne på kandu har gennem længere tid haft muligheden for at følge med i dit liv. Lykken det var for dig og din mand at blive forældre. Den dejligste datter og mand, men så blev du forelsket i en "ung fyr" og flyttede fra din mand (dit barns far) Hvordan tager dit barns far det? Ser han sin datter?

Du har truffet valget og nu skal du træffe et nyt. I dit nye valg, der bør du sætte dit barn i højsædet og ikke dine egne lyster. Dit barn har ikke bedt om at komme til verden.

Tænk dig nu godt om. Det handler meget om dit barns fremtid.

Kommentar
Fra : what-to-do

Dato : 09-01-13 14:36

Ja det er præcis for min datters skyld jeg vil flytte, for vil have en glad, tryg og tilpas datter med en glad mor.
Og det er ikke her - mit liv drejer sig først og fremmest om min datter.
I starten gik det her jo fint, men nu vil han hende ikke, og så dur det jo bare ikke længere.

har brug for en mere voksen mand som også vil min datter ligeså meget som mig.

Og ja hendes far ser hende alt det han vil......

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-01-13 14:37

Når man er en mand på 22, er det at få en ny kæreste og et barn en meget stor omvæltning, det kræver tid at omstille sig, specielt når de flytter ind i ens lejelighed. Jeg tror at det bedste er at du finder et sted hvor du kan bo sammen med din datter. Giv din (stadig) nye kæreste tid til at vænne sig til situationen, til at skulle dele sit liv med dig og din datter. Jeres forhold er stadig meget nyt, og det er alt sammen sket meget hurtigt.

Kommentar
Fra : what-to-do

Dato : 09-01-13 14:39

ja det er nemlig sket meget hurtigt - han gik fra at være ungkarl uden ansvar til at skulle være "voksen og ansvarsfuld" så tror bare jeg takekr ja til den lejlighed jeg har fået tilbudt til d. 1/2

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-01-13 14:40

What-to-do, du overhalede mig.
Citat
har brug for en mere voksen mand som også vil min datter ligeså meget som mig.

Nej, du har brug for at få ro på dit liv, brug for at få styr på det hele. Lad være med at smide fyren på porten, bare fordi han ikke lige nu er helt klar til at være 100% far. Og lad være med at styrte ud & find en ny fyr. Giv tid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-01-13 15:40

Citat
han er 22 og jeg er 29

Man skulle næsten tro det var omvendt som du tåger rundt...

Du skal vist til at tage hånd om dit og dit barns liv i stedet for.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-13 17:57

Du har et barn i forvejen, du kan åbenbart ikke klare 2, så drengen må ud og så er der kun en person udover dig selv, som du har ansvar for, og det er din datter.

Det bekymrende er, at du er nødt til at spørge om det overhovedet, det burde være det mest åbenlyse i verden.

Kommentar
Fra : what-to-do

Dato : 09-01-13 19:09

der er intet bekymrende, for havde allerede iinden taget beslutningen om at jeg skulle have min egen lejlighed med min datter, for har ingen problemer med at tage mig af hende, hun er mit et og alt.

Jeg smider ham heller ikke væk, men kan være vi glider fra hinanden når vi er flyttet.

Og nej har ikke travlt med at finde en ny mand. Min datter og jeg skal have en god hverdag først.

Kæresten prøvede idag at lege med ham, men hun skriger bare og vrider sig væk fra ham....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-01-13 20:44

Jeg tror du er på rette spor. Find dig selv, ro på, få en hverdag til at fungere med dig og din datter. Når det fungerer, kan du begynde at se dig om. Det er muligt at din fyr glider væk, men det er også muligt at I kan få det til at fungere, når I ikke skal gå op ad hinanden hele tiden. Det tager lang tid for et barn i den alder at knytte sig til et andet menneske (din fyr), og hvis tilliden har været brudt og/eller båndet har været kappet, så tager det endnu længere tid, at få det til at fungere. Så døm ikke fyren på at det ikke virker en enkelt gang han er sammen med din datter.