/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvordan er Vejret Fuerteventura i marts
Fra : EiHaBr
Vist : 934 gange
100 point
Dato : 09-01-13 00:54

Hej.

Ved nogen hvordan vejret er i Fuerteventura i marts måned, er det et godt sted at rejse hen.
Jeg har set på dmi, men jeg syntes det er nemmere at vurdere ud fra erfaring.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-13 01:19

Det er for det meste fint. Men man kan sagtens opleve en uge med regn og blæst.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-01-13 07:15

Dansk sommer vejr dog falder der ikkesærligt meget regn hvis der overhoved falder noget
Mig bekendt har det ikke regnet siden marts 2011 i det område

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-13 08:00
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-13 10:02

En snes grader hvis du er heldig, men det kan blæse og vandet er højest 19 grader.

Vælg hellere sydsiden på en af de større øer hvor der er læ, Gran Canaria eller Tenerife...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-13 10:11

Husk at al hvad du ser i statistikkerne er gennemsnit over mange år. Selv om gennemsnit er 4 netbørsdage i marts er det ikke umuligt at der i år kommer 10 som alle kommer medens du er der.
Sandsynligheden er dog ikke så stor.

Det gælder for alle canarieøerne , at der på samme dag kan være stor forskel på vejret selv indenfor få kilometers afstand.

Det hænger sammen med at forholdsmæssig varm og fugtmettet vind fra havet møder di høje vulkanbjerge. Så presses den op , afkøles og giver skyer og regn . Hvor det bliver afhænger af vindretningen .
Det sydvestlige hjørne af af en ø har gennemgående bedst vejt.

Kik på den naturlige vegetation på billeder fra stedet. Hvis der kun er kaktus og agaver regner det minimalt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-13 10:32

Enig, to af de bedste byer med atmosfære, læ, sol og ørken bagved er
Puerto Rico på Gran Canaria, og Los Christianos på Tenerife...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-01-13 12:54

Jeg ville vente til tidligst April og helst maj.

jeg har sejlet dertil i et ½ år (middelhavet rundt) og med hovedstation på PIP øerne.
Vejret i Maj er super, ret stabilt og ikke for varmt, men alligevel som vores sommer ca. et par og 20 grader.

I marts er vejret ikke stabilt, og du kan få dage med halv køligt vejr, og endda regn.

Rigtig god ferie.

Det er en hel del år siden jeg sejlede der, men vejret er mig bekendt ikke blevet meget anderledes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-13 13:26

Hvis det absolut skal være Fuerteventura, så er der kun tørt med ørken nede sydpå,
resten er bjerge med stor risiko for regn og blæst.

I det tørre område er der kun Bahia Calma, med nogenlunde vindforhold,
men det ligger mod sydøst, ikke sydvest, og kommer ikke på højde med mine alternative forslag,
to andre byer, på de større øer, hvor der også er mere andet at se på...

Og Ja, vejret bliver bedre senere på foråret, men det er vel den danske vinter vi flygter fra?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-01-13 20:05

Mange tak for oplysningerne.
Vores damer i deres klub har bestemt og bestilt, et hurtigt tilbud, alt betalt og all inclucive en uge 4300 kr i Bahia - så må vi jo håbe - og nyde, at vi er væk fra det danske regn og kulde måske.
Det er med Well Ness, havudsigt, så tiden skal nok gå.
Jeg er godt klar over at Tenerifa og Gran Canarie er mere atraktiv, det er nu ikke noget at gøre ved, det må blive en anden gang måske.
Til sommer kan vi jo så nøjes med, at køre selv til de varmere himmelstrøg i Polen, det er iøvrigt meget billigt, også WellNess på - hotelalma.pl - kun ca. 100 km fra Stettin.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-03-13 11:52

Ja så fik vi overstået rejsen.
Vejret var fint over 24 grader hver dag undtagen dagen efter ankomsten, da havde vi storm og regn, regn plejer de sjældent at have sagde de. Det var et fantastisk hotel med betjening, mad, drinks, aktiviteter lavede man med forskellige aktiviteter luftbøsseskydning, dart og brætspil, og discotek med bl.a. ørne flyve show, kareokee og alt mulig. Kedelig by, men hotellet lå 50 m fra vandkante der dog var lidt koldt. 2 swimming pools, 1 varmet op, motion, spa og altmuligt på 3 sal.
Temp. steg i dagenes løb til over 28 grader. Hotellet ligger i Syd øst. Ses på Apollo. Bahia Playa Design Hotel og spa. Det er en gold ø men der er nok at se på en uges tid, vi var i hovedstaden, ø-rundtur, på marked i sydspidsen. Og ellers pool hygge, en rigtig slap af hotel, uden børn.

Tak for jeres deltagelser.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-03-13 16:34

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Allan_123

Dato : 08-11-13 21:49

Har aldrig været på Fuerteventura, men jeg har været på Tenerife flere gange og her er vejret normalt super i marts! Dog er vandtemeraturen ikke helt så god, eller også er jeg bare pivet, ha ha. Her kan du se nogle fakta om vejret:

http://www.beaches-in-tenerife.com/tenerife_vejret_klima.htm